Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > GRAMER UYGULAMASI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAMER UYGULAMASI Birinci düzey JDE103 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Japonca
Koordinatör PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. ALİ VOLKAN ERDEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Japonca temel dilbilgisini öğrenmek ve anlamaktır.
Dersin tanımı Japonca temel dilbilgisini alıştırmalarla öğrenir ve Japonca okuma- yazma becerisini edinir. [Uyarı!] Dersin içerik sıralaması JDE 101 (Japonca Grameri) ile bağlantılı olarak değişiklik gösterebilir.

Dersin içeriği
1- Uygulama 1: Temel sözcükler, Kendini Tanıtma
2- Uygulama 2: Zaman ifadeleri
3- Uygulama 3: (isim) ga suki, (isim) ga kirai
4- Uygulama 4: (isim) ga iru, (isim) ga aru
5- Uygulama 5: Temel eylemler
6- Uygulama 6: Temel sıfatlar
7- 1-6. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
8- Yarıyıl sonu sınavı
9- Uygulama 7: 1) Eylemlerin –te çekimi, 2) Birisinden ricada bulunma, 3) Birisine izin verme
10- Uygulama 8: (eylem) koto ga dekiru/ deki-nai, (eylem) ta koto ga aru/ nai
11- Uygulama 9: Ageru, kureru
12- Uygulama 10: 1) Ageru ve kureru’nun tekrar edilmesi, 2) Morau
13- Uygulama11: 1)Eylemlerin, sıfatların ve isimlerin geçmiş zaman kullanımlarının tekrar edilmesi, 2) Eylemlerin, sınafların ve isimlerin –tara ve –temo çekimleri
14- 9-13. haftadaki derslerin tekrar edilmesi
15- Yıl sonu sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Japon dilini yakından tanıyabilir.
2- Sevdiği şeyleri ve hobilerini ifade edebilir.
3- V tara/ V temo’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
4- Aru/iru’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
5- Temel eylemlerin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
6- Temel sıfatların dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
7- Eylemlerin –te çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
8- Eylemlerin –nai çekimlerinin dilbilgisel yapısı ve kullanımlarını anlayabilir.
9- V koto’ nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.
10- Ageru/ kureru/morau’nun dilbilgisel yapısı ve kullanımını anlayabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 7 49
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     127
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Orijinal bildiriler
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar