Giriş | English

Yüksek Lisans > Eğitim Bilimleri Enstitüsü > Eğitim Yönetimi (y.l.) > İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İNSAN KAYNAKLARI YÖNETİMİ İkinci düzey EGB 547 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Turkce
Koordinatör DOÇ. DR. ALPASLAN GÖZLER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr Habib Hamurcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı, gelecekte yönetim kademelerinde yer alacak olan öğrencileri, İnsan kaynakları yönetimi fonksiyonları hakkında temel bilgilerle donatmaktır. İnsan kaynakları yönetimi faaliyetlerinin, eğitim kurumlarının başarısını nasıl etkilediğini ve diğer eğitim kurum fonksiyonlarıyla ilişkisini öğrencilere aktarmaktır.
Dersin tanımı Eğitim alanında çalışan personelin etkin verimli olması ve bu yönde görevlendirmelerin yapılabilmesi adına gerekli kaynakların yönetimi ve değerlendirilmesi.

Dersin içeriği
1- İ.K.Y. gelişimi, yönetsel paradigma değişimlerinin bu gelişim üzerindeki etkileri, İKY gelişmini etkileyen çevresel faktörler
2- İKY faaliyetlerinin Yönetim teorileriyle ilişkisi. Verimlilik ve iş tatmini konular
3- İş analizi. Veri toplama yöntemleri, Analizde aşamalar, iş tanımları ve gerekleri. Örnek olay.
4- İş tasarımı. İş özellikleri kuramı. İş genişletme ve zenginleştirme gibi tasarım teknikleri. motivasyona, ve verimliliğe etkileri
5- Personel tedariki. Aday havuzu oluşturma, aşama ve teknikleri. İç ve dış kaynaklar.
6- Personel seçim süreci. önemi, aşamaalrı, etkileri. Başvuru formları.
7- Seçimde kullanılan testler. Test çeşitleri, geçerlik, güvenilirlik.
8- Mülakatlar, çeşitleri, süreci, düşülen hatalar, soru örnekleri. Örnek olay çalışması.
9- Yıliçi sınavı
10- İşe yerleştirme ve Oryantasyon. Türleri.
11- Eğitim ve geliştirme. süreç,öğrenme, eğitimin planlanması. Aşamalar, değerlemesi.
12- eğitim ve geliştirme de kullanılan teknikler. İş başı, iş-dışı teknikler.
13- Kariyer Yönetimi. Kariyer kalıpları, yaşam-kariyer ilişkisi, kariyerde güncel değişimler, örnek olay.
14- Final sınavı
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İşletmelerde insan kaynakları yönetimi fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgiye sahip olur ve işletme performansında insan kaynakları uygulamalarının etkisini kavrar.
2- İnsan kaynakları fonksiyonlarının teorik ve pratik bilgisinin stratejik, operasyonel ve taktik seviyelerde etkilerini tanımlar.
3- Planlama, personel seçimi ve performans değerleme gibi İK uygulama ve faaliyetleri ile ilgili temel bilgiyi edinerek yönetici rollerini tanımlar.
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme.
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 7 2 14
Sunum / Seminer hazırlama 7 4 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 3 6
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 6 5 30
Toplam iş yükü     145
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   60
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Cavide Uyargil,İnsan Kaynakları Yönetimi, Beta Yayınları, Dursun Bingöl, İnsan KAynakları Yönetimi, Dessler, HRM, Hüseyin Özgen, İKY
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar