Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
MONETARY POLICY |
Birinci düzey |
B-İKT306 |
Zorunlu |
6 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersin ön koşulu yoktur.
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ MUHAMMED İKBAL DURMUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Dr. Öğr. Üyesi Ali Gökhan Yücel
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders teorik ve uygulamalı olarak uzaktan eğitim yöntemi ile yürütülmektedir. Öğretim yöntemi olarak sunum, soru-cevap ve tartışma yöntemleri izlenecektir.
|
Dersin amacı
|
Bu ders öğrencilere lisans düzeyinde para politikasının temel kavramları ve yöntemleri hakkında bilgi kazandırmayı amaçlamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders paranın ve finans kuruluşlarının ekonomilerdeki rolünü açıklamaktadır. Bu kapsamda para ekonomisinin temel teorilerini ortaya konulacak ve IS-LM çerçevesinde para ve maliye politikası konularını analiz edilecektir.
|
1- |
Para, banka ve finansal sistem ilişkisi
|
2- |
Finansal sisteme genel bir bakış
|
3- |
Merkez Bankaları
|
4- |
Para arzı süreci
|
5- |
Para politikası araçları
|
6- |
Para politikasının yürütülmesi: Strateji ve taktikler
|
7- |
Uluslararası finansal sistem
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Miktar teorisi, enflasyon ve para talebi
|
10- |
IS eğrisi
|
11- |
Para politikası ve toplam talep eğrisi
|
12- |
Toplam talep - toplam arz analizi
|
13- |
Para politikası teorisi
|
14- |
Para politikasında beklentilerin rolü
|
15- |
Para politikasında aktarım mekanizmaları
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenciler paranın ne olduğunu tanımlayabilecek, paranın işlevlerini özetleyebilecek, farklı ödeme sistemlerini belirleyebilecek, M1 ve M2 para kaynaklarını karşılaştırabileceklerdir.
|
2- |
Öğrenciler, bankacılık sisteminin gelişiminin tarihsel bağlamını tanıyabilecekler; bir merkez bankasının yapısını, temel özelliklerini ve işlevlerini tanımlayabileceklerdir.
|
3- |
Öğrenciler rezerv piyasasının dengesini çizebilecek ve para politikasındaki değişikliklerin denge federal fon oranını nasıl etkileyebileceğini gösterebilecek; geleneksel para politikası araçlarının nasıl uygulandığını ve her aracın göreceli avantajlarını ve dezavantajlarını tartışabileceklerdir.
|
4- |
Öğrenciler, paranın miktar teorisinin ima ettiği gibi, kısa vadede ve uzun vadede para büyümesi ve enflasyon arasındaki ilişkiyi değerlendirebilecekler; Bütçe açıklarının hangi koşullar altında enflasyonist para politikasına yol açabileceğini belirtebilecekler; Para talebinin likidite tercihi teorisinin altında yatan nedenler özetleyebileceklerdir.
|
5- |
Öğrenciler, toplam talebin (veya planlanan harcamaların) dört bileşenini listeleyebileceklerdir; toplam talebin dört bileşenini belirleyen faktörleri listeleyip açıklayabilecek; mal piyasası dengesini çizebilecek; IS eğrisini hangi faktörlerin nasıl kaydırdığını açıklayabileceklerdir.
|
6- |
Öğrenciler, nominal federal faiz oranındaki değişikliklerin kısa vadeli reel faiz oranları üzerindeki etkisini kavrayacaklar, para piyasası (LM) eğrisini kaydıran faktörleri ve nasıl kaydırdıklarını açıklayabileceklerdir.
|
7- |
Öğrenciler toplam talep eğrisini ve onu kaydıran faktörleri, toplam arz eğrisini ve onu kaydıran faktörleri örneklendirebilecekdir.
|
8- |
Öğrenciler, para politikası yapıcılarının toplam talep şokları, geçici arz şokları ve kalıcı arz şokları koşullarında karşılaştıkları politika seçimlerini tartışabilecekler; para politikası yapıcılarının neden uzun vadede herhangi bir enflasyon oranını hedefleyebileceğini ancak uzun vadede bir toplam çıktı seviyesini hedefleyemeyeceğini açıklayabileceklerdir.
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
12
|
2
|
24
|
Ödevler
|
10
|
2
|
20
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
20
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
25
|
25
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
5
|
10
|
Toplam iş yükü
|
|
|
143
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
6
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Mishkin, Frederic. The economics of money, banking, and financial markets (12. baskı) Pearson education, 2019
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Özatay, Fatih. Parasal İktisat: Kuram ve Politika (6. baskı), Efil Yayınevi, 2019
|
|