Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SERAMİK ATÖLYE-II |
Birinci düzey |
SER 112 |
Zorunlu |
2 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER111-SERAMİK ATÖLYE-I ve SER 101-TEMEL SANAT EĞİTİMİ-I
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders, öğrencilerle bire bir çalışma/uygulama, dönem sonunda pişirim ve sunumla sonlandırılır.
|
Dersin amacı
|
Seramik eğitiminin başlangıcını oluşturan bu dersin amacı; öğrenciye malzemeyi tanıtmak, temel eğitimini oluşturmak, onu malzemeyi teknik özellikleriyle düşünmeye yönelterek bir sonraki seramik derslerine hazırlamaktır.
|
Dersin tanımı
|
Teorik ve kuramsal bilgiler, uygulamalı açıklamalar, bireysel çalışmalar, sunum için ön hazırlık, araştırma, etüt ve yaratıcı tasarımlar. Uygulama tekniklerini uygulamalı örneklerle öğretmek, tek tek öğrencilere şekillendirmede yardımcı olmak, yaratıcılıklarını ortaya çıkarmak.
|
1- |
Anket uygulaması. Plaka yöntemiyle ilgili teorik ve görsel bilgi verilmesi, tekniğin uygulama aşamaları, basit form alıştırmaları için karton maket tasarımları.
|
2- |
Maketlerin incelenmesi, plaka yöntemi kapaklı kutu formu uygulaması.
|
3- |
Kapaklı kutu formunun rötuşu, tamir ve tadilat yöntemleri, kontrollü kuruma.
|
4- |
Plaka yöntemi ile görselden ölçeklendirilmiş basit mimari yapı maketi (ev, bina,v.b.) veya blueprint çizim üzerinden araç yapımı (araba, uçak, gemi,v.b).
|
5- |
Uygulamaya devam edilmesi.
|
6- |
Yapılan formun rötuşu, tamir ve tadilat yöntemleri, kontrollü kuruma.
|
7- |
Dolu form yöntemiyle ilgili teorik ve görsel bilgi verilmesi, tekniğin uygulama aşamaları, basit form alıştırmaları.
|
8- |
VİZE SINAVI Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, komisyon değerlendirmesi.
|
9- |
Dolu form yöntemi ile organik form (hayvan, figür, karakter, v.b.) uygulaması.
|
10- |
Uygulamaya devam edilmesi.
|
11- |
Yapılan dolu uygulamanın boşaltılması, birleştirilmesi, detay ve rötuş uygulamaları.
|
12- |
Uygulamanın tamir ve tadilat yöntemleri, kontrollü kuruma.
|
13- |
Çalışmaların sırlanması ile ilgili teorik ve görsel bilgi verilmesi, tekniğin uygulama aşamaları, basit sırlama alıştırmaları.
|
14- |
Çalışmaların sırlanması ve sır pişirimi için uygun hale getirilmesi.
|
15- |
Sırlama fırını yerleştirme ve pişirimde dikkat edilmesi gerekenler, yükleme ve pişirim.
|
16- |
FİNAL SINAVI Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, ders sonu değerlendirme anket uygulaması, komisyon değerlendirmesi.
|
17- |
FİNAL SINAVI Tüm öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını kişisel görüşleriyle birlikte sunması, ders sonu değerlendirme anket uygulaması, komisyon değerlendirmesi.
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Seramiğin malzemesini tanıması
|
2- |
Seramiğin temel bilgilerini edinmesi
|
3- |
Seramik malzemenin teknik özelliklerini kavraması
|
4- |
Temel şekillendirme yöntemlerinden plaka yöntemi ile şekillendirmeyi, 3 boyutlu nesneler üzerinde öğrenmesi
|
5- |
Dolu form yöntemiyle şekillendirmeyi, 3 boyutlu nesneler üzerinde öğrenmesi
|
6- |
Nesneyi oluştururken parçaları birbirine ekleme, rötuşlama, kurutma gibi aşamaları kavraması
|
7- |
Seramik malzemeyi teknik özellikleri ile düşünmeye yönelmesi
|
8- |
Düşünceyi üç boyuta aktarabilmek, sabırla ve itinayla çamuru şekillendirmek
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
3
|
45
|
Ödevler
|
2
|
6
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
6
|
3
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
70
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
5
|
30
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Seramik Yapıyoruz Jan Peterson, Susan Peterson; Çeviren: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi; , 2009 ISBN No: 9786054146024
• Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Sıdıka Sibel Sevim, Yorum Sanat Yayınları / Sanat Dizisi, 2007, ISBN : 9789750130205
|
|