Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
İŞ HUKUKU |
Birinci düzey |
ADS 266 |
Seçmeli |
4 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MELİKE URFALIER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yrd. Doç. Dr. Ertuğrul Yuvalı
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
1. İş hukukunun temel kavramları, iş sözleşmesinin yapılması ve sona ermesi, iş güvencesinden yararlanma, çalışma süreleri, kıdem tazminatı konularını kavramak
2.Toplu iş sözleşmesi, sendika, sendikal güvenceler, grev-lokavt konularını öğrenmek
3.Sosyal güvenlik hukukunda temel kavramlar, sigortalı grupları, kısa vadeli sigorta kolları, uzun vadeli sigorta kolları konularına hakim olmak
|
Dersin tanımı
|
İş Hukukunun tarihi gelişimi; bireysel iş sözleşmesi; tarafların hak ve borçları; işin düzenlenmesi ve çalışma süreleri; ücretlerin ödenmesi; ücretli izinler ve yıllık ücretli izin; iş sözleşmesinin feshi; iş güvencesi; toplu işçi çıkarma; kıdem tazminatı.
Toplu iş ilişkileri; sendikaların yapısı ve örgütlenmesi; toplu iş sözleşmeleri; toplu iş uyuşmazlıklarının çözümü; arabuluculuk ve tahkim; grev ile lokavt ve grev, lokavt yasakları.
|
1- |
İş hukukunun temel prensipleri, kavramları(işçi, işveren, işyeri v.b.) üzerinde durulur.
|
2- |
İş hukukunun kaynakları incelenir. İş sözleşmesi çeşitleri anlatılır.
|
3- |
İş sözleşmesinin yapılması, hükümleri ve sona erme halleri (fesih, ikale, sürenin bitmesi gibi) anlatılır.
|
4- |
Çalışma süreleri, yıllık ücretli izinler, ara dinlenmesi, resmitatil süreleri, fazla çalışma, kısa çalışma konuları örnekler ve pratik çalışmalarla anlatılır.
|
5- |
İş sözleşmesinden doğan taraf borçları üzerinde durulur.
|
6- |
İş güvencesinden yararlanma şartları ve iş güvencesinde tazminatlar konusu anlatılır.
|
7- |
Kıdem tazminatına hak kazanma şartları anlatılır.
|
8- |
Sendikaya üye olma, sendika özgürlüğü, sendika ve konfederasyonların faaliyetleri anlatılır.
|
9- |
Sendika temsilcisi ve yöneticiliğinin önemi ve iş güvenceleri anlatılır.
|
10- |
Toplu iş sözleşmesinin yapılması, içeriği ve türleri ele alınır. Toplu iş sözleşmesinden doğan borçlar üzerinde durulur. Toplu iş sözleşmesinden doğan uyuşmazlıklar ve çözüm yolları incelenir.
|
11- |
Sosyal güvenlik kavramı ve sigortalı grupları (4-a, 4-b ve 4-c)üzerinde durulur. Sosyal sigortaların uygulama alanından bahsedilir.
|
12- |
Kısa vadeli sigorta kolları; iş kazası ve meslek hastalığı sigortası, hastalık sigortası, analık sigortası ve şartları ele alınır.
|
13- |
Uzun vadeli sigorta kollarından ve şartlarından genel olarak bahsedilir.
|
14- |
Genel sağlık sigortası ve bireysel emeklilik sistemi anlatılır.
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Öğrenci, iş hukukunun teml kavramlarını bilir.
|
2- |
İş sözleşmesinin sona erme hallerini ve iş güvencesinini şartlarını bilir.
|
3- |
İş sözleşmesinden doğan taraf borçlarını bilir.
|
4- |
Çalışma sürelerini ve kıdem tazminatına hak kazanma koşullarını bilir.
|
5- |
Toplu iş sözleşmesinin yapılması, türleri, düzeyi hakkında bilgi sahibidir.
|
6- |
Toplu iş uyuşmazlıklarını ve çözüm yollarını; grev, lokavt, arabuluculuk ve tahkimi bilir.
|
7- |
Sosyal güvenlik kavramını ve sigortalı gruplarını bilir.
|
8- |
Kısa vadeli ve uzun vadeli sigortakollarını ve hak sahiplerini bilir.
|
9- |
Genel sağlık sigortasıyla ilgili bilgi sahibidir.
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Dersin kavramlarını bilme
|
|
2- |
Dersin mesleki eğitime katkısı
|
|
3- |
Genel hukuk dersleri içinde yeri
|
|
4- |
Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
|
|
5- |
Sorunlara çözüm bulabilme
|
|
6- |
Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
|
|
7- |
İşyerindeki yapacağı işe katkısı
|
|
8- |
Bir üst öğrenime geçişte katkısı
|
|
9- |
Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
|
|
10- |
İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
|
|
11- |
Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
5
|
70
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
5
|
10
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
92
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|