Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SPEKTROSKOPİK METOTLAR |
Birinci düzey |
SFİZ302 |
Seçmeli |
6 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
-
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. SEMA YILDIRIM
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF.Dr. BUKET SAATÇİ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Gerekli değil
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze (Sınıfta)
|
Dersin amacı
|
Enstrümantasyon analiz yöntemi teorisi, enstrümantasyon ve uygulama hakkında bilgi edinmek için
|
Dersin tanımı
|
Analitik yöntemler, Enstrümental yöntemler, Elektriksel devre elemanları ve devreler, Kimyasal Cihaz Tasarımında İşlemsel ve Yükselticiler, Dijital Elektronikler ve Mikrobilgisayarlar, Sinyaller ve Gürültü.
|
1- |
Analitik Yöntemlerin Sınıflandırılması
|
2- |
Enstrümantal Yöntemlerin Tipleri
|
3- |
Analiz İçin Cihazlar ve Analitik Yöntem Seçimi.
|
4- |
Enstrümantal Yöntemlerin Kalibrasyonu, Doğru Akım Devreleri.
|
5- |
Alternatif Akım Devreleri, Yarı İletkenler
|
6- |
Yarıiletken Diyodlar, Transistörler, Regülatörler.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
11- |
|
12- |
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Analitik Yöntemlerin Sınıflandırılması, Klasik Yöntemler, Enstrümantal Yöntemler, Enstrümantal Yöntemlerin Tipleri, Analiz için Cihazlar, Elektriksel Olmayan Alan, Elektriksel Alanlar.
|
2- |
Dedektörler, Tranduserler, Algılayıcılar, Cihazlarda Mikroişlemciler ve bilgisayarlar.
|
3- |
Analitik Yöntem Seçimi, Enstrümantal yöntemlerin Kalibrasyonu, Kalibrasyon eğrileri.
|
4- |
Doğru Akım Devreleri ve Ölçümler, Elektrik Yasaları, Temel Doğru Akım Devreleri, DC Akım, Voltaj ve Direnç Ölçümleri.
|
5- |
Alternatif Akım Devreleri, Sinüzoidal Akımlar, Elektriksel Devrelerde Reaktans, Kondansatörler ve Kasapasitans:
|
6- |
Seri RC Devreleri, Seri RC Devrelerinin Sinuzoidal Girişlere Cevabı, RC Devrelerine Dayanan Filtreler.
|
7- |
AC Akım, Voltaj ve Empedans Ölçümleri, Yarı İletken ve Yarı İletken Düzenekler.
|
8- |
Silisyum ve Germanyum Yarıiletkenlerin Özellikleri, Yarı iletken Diyotlar.
|
9- |
Transformatörler, Doğrultucu ve Filtreler, Voltaj Regülatörleri, Osiloskoplar, Kaydediciler.
|
10- |
İşlemsel Yükselticilerin Özellikleri, İşlemsel Yükselticiler için Semboller.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Fiziksel kavramları öğrenme ve bu kavramlarla düşünebilme becerisi kazanır.
|
|
2- |
Doğadaki olay ve olguları gözleme, arkasındaki temel ilkeleri anlama ve ilişkilendirme yeteneğini geliştirir.
|
|
3- |
Doğru soruları sormayı ve bu sorulara yanıt verecek deneyleri tasarlama becerisini geliştirir.
|
|
4- |
Deney yapma ve deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
5- |
Problemi tanımlama, çözme sonuç çıkarma ve yorumlama becerisi kazanır.
|
|
6- |
Problemin çözümünü zorlaştıran bazı ayrıntıları ihmal ederek, karmaşık ve zor problemleri üstesinden gelinebilir hale getirmek için, idealleştirilmiş model oluşturma becerisi kazanır.
|
|
7- |
Evrende bilinen bütün etkileşmeler (nükleer, gravitasyonel, elektromanyetik) hakkında, mikro ölçekten makro ölçeğe kadar madde ve enerji hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
8- |
Tüm mühendislik ve teknolojinin temeli olan fiziğin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlar.
|
|
9- |
Bilgiye ulaşabilme, analiz edip çözüm geliştirebilme becerisi kazanır.
|
|
10- |
Verinin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur.
|
|
11- |
Disiplinler arası gruplarda çalışabilme becerisi kazanır.
|
|
12- |
Analitik düşünme, sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneğini kazanır.
|
|
13- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi kazanır.
|
|
14- |
Etkin iletişim kurma becerisi kazanır.
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
3
|
3
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
36
|
AKTS
|
|
|
1.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|