Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ OKSANA MANOLOVA YALÇIN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze
|
Dersin amacı
|
Bu derste örgüt psikolojisi ve insan ilişkilerinin kuramsal temellerinin, insan ilişkileri yaklaşımı ve gelişiminin, örgütsel iletişim, uyum, güven, liderlik, çatışma, stres, güdülenme, etkililik kavram ve kuramlarının verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Bu derste örgüt psikolojisi ve insan ilişkilerinin kuramsal temellerinin, insan ilişkileri yaklaşımı ve gelişiminin, örgütsel iletişim, uyum, güven, liderlik, çatışma, stres, güdülenme, etkililik kavram ve kuramlarının verilmesi amaçlanmaktadır.
|
1- |
Stresin Tanımı
|
2- |
Stres Her Zaman için Kötü müdür?
|
3- |
İnsanların Kişilik Özelliklerine Göre Stresin Etkileri ve Bağı
|
4- |
Stres ve Başarı Kavramları
|
5- |
Stres Kaynakları ve Strese Neden Olan Olaylar
|
6- |
İş Stresi ve Stres Kaynakları
|
7- |
Fiziksel ve Duygusal Stres Kaynakları
|
8- |
Kurumsal Ortamla İlgili Stres Kaynakları Stresin Yapısı ve Belirtileri
|
9- |
Stresle Başa Çıkabilme
|
10- |
Stresle Başa Çıkmada Etkili Yollar (Örgütsel - Bireysel Stratejiler)
|
11- |
Stresle Başa Çıkmada Bireysel ve Kurumsal Stratejiler
|
12- |
Stresle Başa Çıkmada Başarısız Yollar
|
13- |
Stresle Zihinsel ve Bedensel Başa Çıkma Yöntemleri
|
14- |
Stresin Bireye ve Kuruma Olan Etkileri
|
15- |
Stres ve Kişilik
|
16- |
Stresin Aşamaları, Bireye ve Kuruma Olan Etkileri İle Kontrol Altında Tutulması ve Yararları
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Örgüt psikolojisi, örgüt, birey, insan ilişkileri kavramlarını tanımlayabilme,
|
2- |
İnsan ilişkileri yaklaşımı ve gelişimini anlayabilme,
|
3- |
Örgütsel iletişim, uyum ve güveni yorumlayıp ilişkilendirebilme
|
4- |
Karar verme ve duygusal zeka kavramlarını yorumlayıp ilişkilendirebilme,
|
5- |
Örgütsel liderlik, çatışma, stres, güdülenme, etkililik kavramlarını yorumlayıp ilişkilendirebilme,
|
6- |
Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisini bütünlük içinde sentezleme
|
7- |
Örgütsel davranış ve örgüt psikolojisini değerlendirebilme.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Türk Milli Eğitim Sisteminin amaçlarını ve ilkelerini kavrayabilme.
2- Yönetim biliminin tarihçesi, gelişimi hakkında bilgilenebilme, eğitim örgütü yönetimi ve özelliklerini öğrenebilme
3- Yöneticilerin rollerini ve yönetsel yeteneklerini öğrenebilme.
4- Okul liderliğinin temellerini bilme.
5- Denetimin ne olduğunu, eğitim denetimi ilkeleri ile beceri ve yetenekleri hakkında bilgi sahibi olma.
6- Okul müdürlerinin rolleri ve sorumluluklarının farkına varma.
7- Okullarda personel yönetimi ve rol ve sorumluluklarının farkına varma.
8- Okul programıyla ilgili olarak; ailelerden, yöneticilerden, müfettişlerden ve öğretmenlerden beklentiler hakkında bilgi edinebilme
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
1
|
3
|
3
|
Ödevler
|
4
|
20
|
80
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
15
|
15
|
Kısa sınavlar
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
155
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
MINER, John B. (1992). Industrial-Organizational Psychology, McGraw-Hill, USA.
ROBBİNS, Stepfhen P. (1998). Organizational Behavior: Concept, Controversies, Applications, Prentice-Hall, Inc, USA.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
AAMODT, Michael G. T. (2010). Industrial/Organizational Psychology:
An Applied Approach (6th Ed.). Cengage Learning, USA.
BAŞARAN, İ. E. (2004). Yönetimde İnsan İlişkileri: Yönetsel davranış, Ankara: Nobel yayın dağıtım.
COOPER, C. L. and LOCKE, E. A. (2000). Industrial and organizational psychology: Linking theory with practice (Ed.): UK: Balackwell Publishers.
EREN, Erol (2001). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, İstanbul.
GİBSON, James L. and IVANCEVİCH John M. and JAMES H. Donnelly, Jr. (1997). Organizations: Behavior, Structure, Processes, 9. ed., McGraw-Hill, USA.
KAYNAK, Tuğray (1995). Organizasyonel Davranış ve Yönlendirilmesi, 2. Bası, İstanbul: Alfa Basım Yayın Dağıtım.
|
|