Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Tibbi Dokümantasyon ve Sekreterlik > PROTOKOL BİLGİSİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
PROTOKOL BİLGİSİ Birinci düzey SEC236 Seçmeli 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYDIN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül AYDIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bu derste öğrencilere, sosyal hayatta ve iş ortamında protokolün yeri ve önemini kavratmak; iş dünyasında ve sosyal hayatlarında kullanacakları protokol bilgilerini kazandırmak; bu bilgileri uygun yer ve zamanda iletişim içinde bulunduğu kişi ve kurumlarla çalışırken davranış olarak sergileme ve uygulama becerisini geliştirmek; bu kuralları uygulayan bir sağlık personeline çalıştığı kurumu temsil etme ve diğer çalışanlara örnek olma konusunda yetenek kazandırmak amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Sosyal hayatta ve iş dünyasında uygulayan toplumsal davranış ve protokol kuralları.

Dersin içeriği
1- Protokol Kavramının Tanımı, anlamı, tarihçesi, protokol mevzuatı
2- Toplumsal Yaşamı Düzenleyen Kurallar. Terbiye, nezaket, görgü ve zerafet kuralları
3- Sosyal Merasim ve Kutlamalar
4- Kurum ve Kuruluşlarda Uygulanan Protokol Kuralları Hitaplar, tanışma ve tanıştırmalar, selamlaşma, tokalaşma vb
5- İş yaşamında örgüt hiyerarşi ve protokol kuralları,
6- Telefonda protokol kuralları,
7- Yazılı ve sözlü iletişimde protokol: Kartvizit protokolu, mektuplarda hitap şekilleri, imza, konuşma ve dinleme protokolu
8- Kamusal ve Kurumsal Yaşamda Protokol, Protokol türleri, Protokol listeleri.
9- Araçlarda protokol, dış görünüm protokolü, göreve başlama ve ayrılma protokolu
10- Açılış, törenler ve konuşmalarda protokol kuralları, bayrak protokolu
11- Toplantı protokolü
12- Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
13- Davet ve ziyaret protokolu: Yemeklerde, hediyeleşmede, çiçek göndermede vb.
14- Yönetici -sekreter ilişkisinde protokol
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Protokolün anlam ve önemini açıklayabilir.
2- İş yaşamında örgütsel hiyerarşi ve protokol kurallarını tanımlayabilir.
3- İş yaşamını düzenleyen kuralların iş verimliliğine ve çalışma başarısına etkisini açıklayabilir.
4- Kurum ve kuruluşlarda uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
5- Yazılı ve sözlü iletişimde uygulanan protokol kurallarını tanımlayabilir ve uygulayabilir.
6- Protokol türleri, öncelik ve öndelik sıralamalarını açıklayabilir ve uygulayabilir.
7- Toplantı ve resmi tören protokolünü uygulayabilir.
8- Örgütlerde ast-üst ilişkileri arasındaki farkları ve uygulanması gereken kuralları bilir ve uygulayabilir.
9- Kişiler arası iletişimde saygı ve nezaket kurallarını bilir ve uygulayabilir.
10- Randevu, ziyaret ve konuk protokolünde uygulanacak ilkeleri tanımlayabilir ve uygulayabilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Tıbbi dokümantasyon ile ilgili edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır/sorumluluk alır.
2- Temel mesleki kavram ve tanımları ile temel mesleki dil bilgisi yeterliklerinin kazanır
3- Tıbbi istatistikler ile ilgili verileri derler ve bilimsel metotlarla analiz ederek sonuçları periyodik olarak ilgililere raporlar.
4- Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip içerisinde yer alarak kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve gerektiğinde bireysel sorumluluk üstlenir.
5- Örgüt içi ile dışı sözlü ve yazılı iletişim kurar.
6- Sağlık sistemi içerisinde bulunan kurum ve kuruluşları tanır, Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik alanında çalışan bir birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun hareket eder.
7- Hastane Bilgi Yönetim Sistemi kullanımı konusundaki bilgi ve becerisiyle hastanın sosyal güvencesine göre kayıt, provizyon, talep alımı, taburculuk ve faturalama işlemlerini yapar ilgili istatistikleri hazırlar.
8- Tıbbi dokümantasyon ve arşiv işlemlerini, tıbbi kayıtları, tıbbi raporlamaları ve mesleki yazışmaları Türk dilinin kurallarına uygun olarak etkin ve hızlı bir şekilde yapar.
9- Tıbbi arşivlerin oluşturulması ve işletilmesi için gerekli mevzuat bilgisi ile hasta dosyalarının hareketliliğini, güvenliğini ve korunmasını sağlayarak tıbbi arşiv hizmetlerini yürütür.
10- Her çeşit büro araç-gereç ve makinelerini etkin bir şekilde kullanarak gerektiğinde basit bakım ve onarımlarını yapar.
11- Hasta ve hasta yakınlarına danışmanlık hizmeti sunar.
12- Alanında birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır.
14- Bir yabancı dili kullanarak alanındaki kaynakları izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
15- Türkçeyi ve beden dilini doğru, etkili kullanır.
16- Tıbbi sekreterlik ilkelerini ve kurallarını bilir. Hasta haklarına ve hasta mahremiyetini korur.
17- Kurum içi ve dışı yazışmaları yapar, belgeleri sınıflayıp dosyalar, organize eder ve dosyalama tekniklerine göre arşivler.
18- Hastalıkları-işlemleri ve sağlıkla ilgili sorunları belirlenen uluslararası sınıflandırma sistemlerine göre kodlama işlemlerini yapar.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 8 2 16
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar PROTOKOL BİLGİSİ Nihat Aytürk Nobel Yayın Dağıtım 2008 SOSYAL DAVRANIŞ VE PROTOKOL Anadolu Üniversitesi yayınları

Ders ile ilgili dosyalar