Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Veteriner Viroloji (yüksek Lisans) > ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ANADOLU HALK KÜLTÜRÜ İkinci düzey REH311.4 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MUSTAFA ÜLKER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET HALİT AKIN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli YÜZ YÜZE
Dersin amacı Bu ders ile öğrencilerin Anadolu Halk Kültürü hakkında bilgi edinmesinin yanı sıra, halk kültürü ögelerinin turizme yönelik animasyonlarının sunumunu öğrenmeleri amaçlanmaktadır.
Dersin tanımı Ders kapsamında Anadolu halk kültürü ürünlerinin animasyon aracılığıyla turizme sunulması, planlanması, uygulanması ve hatalı uygulamalara yönelik sunum ve akademik tartışmalar yapılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Animasyonun kavramsal tanımları, turizm açısından önemi
2- Animasyon-turizm ilişkisi, animasyonun gerekliliği
3- Kültürel animasyon
4- Animasyon hizmetlerinin işlevleri
5- Animasyon hizmetlerinin başarısını etkileyen faktörler
6- Anadolu Halk Kültürünün tanımı, halk kültürünü oluşturan unsurlar, halk kültürü ürünleri
7- Anadolu''''''''da farklı kültür uygulamaları
8- Anadolu halk kültüründe müzik
9- Anadolu halk kültüründe mutfak (yiyecek ve içecek)
10- Anadolu halk kültüründe halk oyunları
11- Anadolu halk kültüründe el sanatları
12- Anadolu halk kültüründe eğlence
13- Anadolu halk kültüründe giyim
14- Anadolu halk kültüründe din
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Turizmde animasyonun önemini bilir.
2- Animasyon hizmetlerinin işlevlerini kavrar.
3- Anadolu Halk Kültürü ürünlerini öğrenir.
4- Animasyon aracılığıyla halk kültürünün turizme katkılarını kavrar.
5- Turistlere Anadolu kültür ürünlerinden örnekler sunabilir.
6- Yerel kültürü evrensele taşıyabilme becerisi kazanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2- Uygulamalarla ilgili yasa yönetmelik ve mevzuatı dikkate alır
3- Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 2 4 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Rekreasyon ve Animasyon, Atila Hazar, Detay Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Ders materyalleri.

Ders ile ilgili dosyalar