Giriş | English

Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Gida Mühendisliği (dr. Yabanci Dil) > ENZYME TECHNOLOGY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENZYME TECHNOLOGY Üçüncü düzey FDE 634 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Kimya ve Biyokimya
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Yar. Doç. Dr. Abdulatef AHHMED
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sunumlar ve yüz yüze dersler
Dersin amacı Bilim adamları, enzimlerin gündelik yaşamdaki öneminin günümüzün en iyi korunan sırlarından biri olduğuna inanmaktadır. Bu dersin amacı, lisans üstü öğrencilere Enzim teknolojisinin temellerini, üretim, kullanım ve bazı biyokimyasal analizler dahil öğretmektir.
Dersin tanımı Enzimler ilk zamanlardan beri hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamıştır. Bu nedenle lisansüstü öğrencilerin enzimlerin üretimde çok önemli rol oynadığını anlamak için bu dersi almaları önerilir. Yediğimiz yiyecekler, giydiğimiz kıyafetler, otomobillerimiz için yakıt üretmede bile enzimlerin rolü vardır.

Dersin içeriği
1- Enzim teknolojisinin genel tanımı
2- Enzim Teknolojisine Bakış ve Enzimlerin Kullanımı
3- Enzimlerdeki Temel Tanımlar
4- Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
5- Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
6- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
7- Enzimlerin özellikleri ve kinetiği I
8- Enzimlerin özellikleri ve kinetiği II
9- Genel Bakış
10- Öğrenci sunumu
11- Öğrenci sunumu
12- Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Enzimler gelecek hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamaktadır
2- Enzim Kullanmanın Avantaj ve Dezavantajları ve Mikrobiyal Enzim Teknolojisinin Ekonomik Değerleri
3- Mikrobiyal enzim üretimi ve enzimlerin saflaştırılması için bilim
4- Enzimoloji ve enzimlerin genel özellikleri ile ilgili tanımlar
5- Enzimlerin adlandırılması, enzim etki mekanizması ve Michaelis-Menten Denklemi
6- Sınavlar ve değerlendirmeler
7- Lineweaver-Burke Plot enzim hızını ölçmek için ikinci yöntem ve enzim aktivitelerini etkileyen faktörler
8- Enzim aktivitesinin düzenlenmesi
9- Homeostazın ve hormonların sınıflandırılması
10- Hormon Üretim Hormon Düzeylerinin Düzenlemeyle İlişkisi

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 3 36
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Ödevler 4 3 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 10 5 50
Ara sınavlara hazırlık 2 15 30
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 20 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 3 6
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 10 10
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar