Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENZYME TECHNOLOGY |
Üçüncü düzey |
FDE 634 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Kimya ve Biyokimya
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Yar. Doç. Dr. Abdulatef AHHMED
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Sunumlar ve yüz yüze dersler
|
Dersin amacı
|
Bilim adamları, enzimlerin gündelik yaşamdaki öneminin günümüzün en iyi korunan sırlarından biri olduğuna inanmaktadır. Bu dersin amacı, lisans üstü öğrencilere Enzim teknolojisinin temellerini, üretim, kullanım ve bazı biyokimyasal analizler dahil öğretmektir.
|
Dersin tanımı
|
Enzimler ilk zamanlardan beri hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamıştır. Bu nedenle lisansüstü öğrencilerin enzimlerin üretimde çok önemli rol oynadığını anlamak için bu dersi almaları önerilir. Yediğimiz yiyecekler, giydiğimiz kıyafetler, otomobillerimiz için yakıt üretmede bile enzimlerin rolü vardır.
|
1- |
Enzim teknolojisinin genel tanımı
|
2- |
Enzim Teknolojisine Bakış ve Enzimlerin Kullanımı
|
3- |
Enzimlerdeki Temel Tanımlar
|
4- |
Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
|
5- |
Enzim Üretimi ve Saflaştırılması
|
6- |
Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
|
7- |
Enzimlerin özellikleri ve kinetiği I
|
8- |
Enzimlerin özellikleri ve kinetiği II
|
9- |
Genel Bakış
|
10- |
Öğrenci sunumu
|
11- |
Öğrenci sunumu
|
12- |
Öğrencilerin kavrayışlarının değerlendirilmesi
|
13- |
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Enzimler gelecek hayatın birçok yönünde önemli bir rol oynamaktadır
|
2- |
Enzim Kullanmanın Avantaj ve Dezavantajları ve Mikrobiyal Enzim Teknolojisinin Ekonomik Değerleri
|
3- |
Mikrobiyal enzim üretimi ve enzimlerin saflaştırılması için bilim
|
4- |
Enzimoloji ve enzimlerin genel özellikleri ile ilgili tanımlar
|
5- |
Enzimlerin adlandırılması, enzim etki mekanizması ve Michaelis-Menten Denklemi
|
6- |
Sınavlar ve değerlendirmeler
|
7- |
Lineweaver-Burke Plot enzim hızını ölçmek için ikinci yöntem ve enzim aktivitelerini etkileyen faktörler
|
8- |
Enzim aktivitesinin düzenlenmesi
|
9- |
Homeostazın ve hormonların sınıflandırılması
|
10- |
Hormon Üretim Hormon Düzeylerinin Düzenlemeyle İlişkisi
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
12
|
3
|
36
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
2
|
4
|
Ödevler
|
4
|
3
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
1
|
2
|
Kısa sınavlar
|
10
|
5
|
50
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
20
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
3
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
184
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
30
|
Kısa sınav
|
10
|
10
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
0
|
Genel toplam
|
|
0
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|