Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > GENEL SİTOLOJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GENEL SİTOLOJİ İkinci düzey HİS 511 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ARZU HANIM YAY
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET FATİH SÖNMEZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli sınıf dersi
Dersin amacı Dersi alan tüm öğrencilerin hücre hakkında bilgi sahibi olması
Dersin tanımı Ders Yüksek lisans öğrencilerinin aldığı ve haftada 1saat teorik ve 2 saat pratik olarak uygulanan seçmeli bir derstir.

Dersin içeriği
1- Hücre nedir
2- Hücrenin kimyasal yapısı
3- Hücre çeşitleri
4- Hücre zarının yapısı
5- Hücre zarında trasport
6- Hücre zarı özelleşmeleri
7- Sitoplazma
8- Membranlı organeller I
9- Membranlı organeller II
10- Membransız organeller I
11- Membransız organeller II
12- Çekirdek
13- Hücrenin hayat siklusu
14- Hücre ölüm mekanizmaları
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücrenin kimyasal yapısı hakkında bilgi sahibi olabilmeli
2- Hücre çeşitlerini ayırabilmeli
3- Hücre zarı hakkında bilgi sahibi olabilmeli
4- Membranlı oraganeller hakkında bilgi sahibi olabilmeli
5- Membransız organeller hakkında bilgi sahibi olabilmeli
6- Çekirdek hakkında bilgi sahibi olabilmeli
7- Hücre ölüm mekanizmaları hakkında bilgi sahibi olabilmeli
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 40 40
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 14 2 28
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 60 60
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar