Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEMEL BİLGİ TEKNOLOJİLERİ II Birinci düzey MAT122 Zorunlu 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ ERCAN BALCI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. ERCAN BALCI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Bilgi teknolojilerinin her dalında ihtiyaç duyulan programların kullanımı ve bilgisayar kullanımı ile ilgili yeterliklerin kazandırılması. Matematiksel konuları yazmak için gerekli olan programların öğrenilmesi.
Dersin tanımı Teme Bilgi teknolojilerinin önemli bir parçalsı olan tablolama programlarından Excel programı öğretilir. Matematik üzerinde yarı-akademik, akademik çalışmalar yaparken kullanılana latex yazma programının öğretilir.

Dersin içeriği
1- Excel Programına Giriş I
2- Excel Programına Giriş II
3- Excel’de Veri Girişi ve Biçimlendirme
4- Excel’de Saydırma ve Kopyalama İşlemleri
5- Excel’de Fonksyionlara Giriş
6- Düşeyara, Yatayara vb. Temel Fonksiyonlar
7- Hücre Sabitleme ve İstatistiksel Fonksiyonlar
8- ARA SINAV
9- Excel’de Sıralama ve Filtreleme
10- Latex Programına Giriş ve Kurulum
11- Latex’te Komut ve Ortamlar
12- Latex’te Dizgi
13- Latex’te Matematiksel İfadeler
14- Latex’te Matris, Tablo ve İçindekiler
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilgisayar kullanma kültürü kazanma
2- Tablolama programlarını öğrenme
3- Tablolama programı kullanabilme (Excel Üzerinden)
4- Latex programını öğrenme
5- Latex üzerinden tez yazmak için gerekli altyapının oluşturulması
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Açık Kaynaklar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar