Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > TERMODİNAMİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TERMODİNAMİK-I Birinci düzey ESM 205 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön koşul bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MEHMET FATİH KAYA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. NESRİN KAYATAŞ DEMİR
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Arş Gör. Kemal Koca
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı Enerji Sistemleri Mühendisliği öğrencilerine Termodinamik sistem analizinde entropi, kullanılabilirlik ve tersinmezlik kavramlarını aktarmak, termodinamik çevrimlerin ve gaz karışımlarının termodinamik analizini yapabilecek bilgileri kazandırmaktır.
Dersin tanımı Termodinamik sistem tanımlamasını, sistemin özelliklerini ve analizini termodinamik kuralları vasıtası ile nasıl analiz edileceği ve bu kuralların arkasında yatan teori öğrencilere aktarılır.

Dersin içeriği
1- Termodinamiğe giriş ve temel kavramlar
2- Sistem ve çevresi, sistem özellikleri, sistem dengesi, sistemin hal değiştirmesi,
3- Termodinamik denge, ideal gazların hal denklemi, enerji
4- Termodinamiğin sıfırıncı kanunu
5- Sistemle çevresi arasında enerji alış verişi, hal değişimi ve termodinamik süreç
6- Tersinir ve tersinmez süreçler
7- Basit sistem entalpisi, sabit hacimdeki ve sabit basınçtaki özgül ısılar
8- Saf maddeler, basınç, özgül hacim ve sıcaklık arasındaki bağıntılar
9- Termodinamiğin birinci yasası: kapalı sistem, açık sistem
10- Entalpi
11- Termodinamiğin ikinci yasası; Entropi
12- Entropinin sayısal değeri
13- Carnot çevrimi, açık sistem ve termodinamiğin ikinci yasası, verim, termodinamik analiz
14- Termodinamiğin üçüncü yasası
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Açık, kapalı ve yalıtılmış sistemler gibi temel termodinamik kavramları açıklayabilecektir.
2- Saf maddelerin termodinamik özelliklerini, faz diyagramını ve faz geçişlerini tanımlayabilecektir
3- Termodinamiğin birinci yasasını kapalı sistemler için uygulayabilecek.
4- Enerji dönüşümününde kullanılır enerjiyi açıklayabilecektir.
5- Açık sistemler için termodinamiğin birinci yasasını uygulayabilecek.
6- Zamana bağlı açık sistemler için termodinamiğin birinci yasasını uygulayabilecek.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 1 1 1
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 1 3 3
Toplam iş yükü     119
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 75
Kısa sınav 1 20
Ödev 5 5
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Y,A, Çengel., ve M,A, Boles., Mühendislik Yaklaşımıyla Termodinamik, Çeviri: Ali Pınarbaşı
Yardımcı Kaynaklar M,C, Potter., Mühendisler İçin Termodinamik.

Ders ile ilgili dosyalar