Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > Türk Dili Ed. (doktora) > BİZANS EL SANATLARI ARAŞTIRMALARI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
BİZANS EL SANATLARI ARAŞTIRMALARI I Üçüncü düzey ST 517 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır
Dersin amacı Dersin amacı, 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları ayrıntılı olarak inceleyip tanıtmaktır.
Dersin tanımı Ders 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları öğretmektir.

Dersin içeriği
1- Bizans Heykel sanatına Giriş, 4-5. yüzyıllara ait büst ve heykeller, İsa heykelleri.
2- İstanbul’daki anıtlar
3- Mezar anıtları; Lahitler.
4- Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıkları
5- İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıkları.
6- Anadolu ‘daki sütun başlıkları.
7- Liturjik mimari plastik elemanlar.
8- ARA SINAV
9- Kabartmalı Levhalar.
10- Templon Levhaları.
11- Templon Arşitravları ve payeleri.
12- Ambon ve solea.
13- Alahan manastırı cephe kabartmaları.
14- Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmaları.
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- 4-5. yüzyıllara ait büst ve heykelleri ve İsa heykellerini tanıyacak.
2- İstanbul’daki anıtları mimari özellikleri ile öğrenecek.
3- Mezar anıtları; Lahitler ve Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıklarını öğrenecek.
4- İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıklarını tanıyacak.
5- Anadolu ‘daki sütun başlıklarını tanıyacak.
6- Kabartmalı Levhaları öğrenecek.
7- Templon Levhalarını özellikleriyle bilecek.
8- Ambon ve soleayı tanımlayabilecek.
9- Alahan manastırı cephe kabartmalarını ayrıntılı bir şekilde çözümleyecek.
10- Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmalarını plastik özellikleriyle çözümleyecek.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Türk Dili ve edebiyatı alanında araştırma ve çalışma için temel bilgi ve becerileri kazanır.
2- Türk Dili ve edebiyatı alanındaki kavram ve teorileri bilimsel yöntemlerle değerlendirir.
3- Türk Dili ve edebiyatının başlangıçtan günümüze kadarki tarihi gelişim ve değişimine vakıf olur.
4- Türk Dili ve edebiyatı konularında ileri düzey araştırma ve çalışmaları bağımsız olarak yürütebilir
5- Osmanlı Türkçesiyle yazılmış edebi metinleri okuma, yazma ve anlama bilgi ve becerisine sahip olur.
6- Türkçeyi doğru, güzel ve etkili bir şekilde kullanır.
7- Türk halk kültürü ve edebiyatının sözlü-yazılı ürünlerini ve kaynaklarını tanır
8- Dil ve edebiyat alanlarındaki duyarlılık ve zevkini geliştirir.
9- Bilimsel düşünmeyi öğrenir.
10- Mesleki terminolojiye hâkim olur.
11- Türk Dili ve edebiyatı alanıyla ilgili bilgi ve dökümanlara internet ve kütüphaneler aracılığıyla ulaşabilir.
12- Disipline ilişkin sorunları görme, eleştirel bakış açısıyla değerlendirme ve çözüm üretme yetisi kazanır.
13- Alanla ilgili karşılaşılan problemleri çözmeye dayalı öneriler geliştirebilir.
14- Türk Dili ve edebiyatının etkilendiği din, düşünce ve sanat hareketlerini ve bunların izlerini tespit eder.
15- Disiplinler arası bakış açısı ve değerlendirmeler yapabilir.
16- Akademik çevreyi tanır.
17- Yaşam boyu öğrenme gerekliliğinin farkına varır.
18- Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesine sahip olur
19- Bilimsel ve mesleki etik ve sorumluluk sahibi olur.
20- Yaşadığı dünya, içinde bulunduğu toplum ve kendisi hakkında eleştirel bir anlayışa sahip olur.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 7 3 21
Ödevler 3 8 24
Sunum / Seminer hazırlama 5 7 35
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     148
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar C.Delvoye, L’art Byzantine,Grenoble,1967 W.F.Volbach, J. Lafontaine Dosogne, Byzans ander Christliche Osten, Berlin 1968. David Talbot Rice, Art of Byzantine Era, London 1986. Irmgard Hutter, Early Christian and Byzantine, London 1988.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -