Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. NİLAY ÇORAĞAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Kaynaklar eşliğinde eserler, fotoğraf ve çizimlerle desteklenerek anlatılacaktır
|
Dersin amacı
|
Dersin amacı, 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları ayrıntılı olarak inceleyip tanıtmaktır.
|
Dersin tanımı
|
Ders 4-14. yüzyıllar arasına tarihlenen heykel, mezar anıtları, mimari plastik elemanlar; sütun başlıkları, levhalar, arşitrav, templon payeleri ile İstanbul’daki anıtları öğretmektir.
|
1- |
Bizans Heykel sanatına Giriş, 4-5. yüzyıllara ait büst ve heykeller, İsa heykelleri.
|
2- |
İstanbul’daki anıtlar
|
3- |
Mezar anıtları; Lahitler.
|
4- |
Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıkları
|
5- |
İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıkları.
|
6- |
Anadolu ‘daki sütun başlıkları.
|
7- |
Liturjik mimari plastik elemanlar.
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kabartmalı Levhalar.
|
10- |
Templon Levhaları.
|
11- |
Templon Arşitravları ve payeleri.
|
12- |
Ambon ve solea.
|
13- |
Alahan manastırı cephe kabartmaları.
|
14- |
Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmaları.
|
15- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
4-5. yüzyıllara ait büst ve heykelleri ve İsa heykellerini tanıyacak.
|
2- |
İstanbul’daki anıtları mimari özellikleri ile öğrenecek.
|
3- |
Mezar anıtları; Lahitler ve Mimari plastik elemanlar; Sütun başlıklarını öğrenecek.
|
4- |
İstanbul’daki 5-6. Yüzyıl sütun başlıklarını tanıyacak.
|
5- |
Anadolu ‘daki sütun başlıklarını tanıyacak.
|
6- |
Kabartmalı Levhaları öğrenecek.
|
7- |
Templon Levhalarını özellikleriyle bilecek.
|
8- |
Ambon ve soleayı tanımlayabilecek.
|
9- |
Alahan manastırı cephe kabartmalarını ayrıntılı bir şekilde çözümleyecek.
|
10- |
Van Aktamar Kilisesi cephe kabartmalarını plastik özellikleriyle çözümleyecek.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
|
|
8- |
İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
|
|
13- |
Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
|
|
15- |
Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
18- |
Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
7
|
3
|
21
|
Ödevler
|
3
|
8
|
24
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
5
|
7
|
35
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
148
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
C.Delvoye, L’art Byzantine,Grenoble,1967
W.F.Volbach, J. Lafontaine Dosogne, Byzans ander Christliche Osten, Berlin 1968.
David Talbot Rice, Art of Byzantine Era, London 1986.
Irmgard Hutter, Early Christian and Byzantine, London 1988.
|
|