Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GRAFİK TASARIM |
Birinci düzey |
ETM 339 |
|
5 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VİLDAN TOPAK ÇAVUŞ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
OKUTMAN TUNA FERİT HİDAYETOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders anlatım, Örneklerin incelenmesi. Uygulama.
|
Dersin amacı
|
Muhtelif grafik tasarım uygulamalarının tasarlanıp, bilgisayar ortamında baskıya hazır durumda sonuçlandırabilmek.
|
Dersin tanımı
|
Tasarım ilkelerinin, muhtelif grafik tasarım uygulamaları üzerinde irdelenmesi ve tasarım uygulamaların baskıya hazır hale getirilmesi kavratılmaktadır.
|
1- |
Tasarım
|
2- |
Grafik Tasarım
|
3- |
Grafik Tasarım ve Reklam
|
4- |
Reklam araçları
|
5- |
Logo tasarım uygulamasının hazırlanması
|
6- |
Logo tasarım uygulamasının hazırlanması
|
7- |
Kitap kapağı tasarım uygulamasının hazırlanması
|
8- |
Kitap kapağı tasarım uygulamasının hazırlanması
|
9- |
ARA SINAV
|
10- |
Dergi ilanı tasarım uygulamasının hazırlanması
|
11- |
Gazete ilanı tasarım uygulamasının hazırlanması
|
12- |
Vinyet tasarım uygulamasının hazırlanması
|
13- |
Afiş tasarım uygulamasının hazırlanması
|
14- |
Afiş tasarım uygulamasının hazırlanması
|
15- |
YIL SONU SINAVI
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tasarım ilkelerini, Amblem & Logo tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
2- |
Tasarım ilkelerini, Kitap kapağı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
3- |
Tasarım ilkelerini, Dergi ilanı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
4- |
Tasarım ilkelerini, Gazete ilanı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
5- |
Tasarım ilkelerini, Vinyet tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
6- |
Tasarım ilkelerini, Afiş tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
|
|
2- |
Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
|
|
3- |
Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
|
|
4- |
Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
|
5- |
Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
|
|
6- |
Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
|
|
7- |
Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
|
8- |
Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
|
|
9- |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
|
10- |
Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
|
|
11- |
Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
|
|
12- |
Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
|
|
13- |
Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
14- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
|
|
15- |
Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
|
|
16- |
Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
|
|
17- |
Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
4
|
60
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
1
|
2
|
2
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
2
|
2
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
74
|
AKTS
|
|
|
3.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Gavin Ambrose, Paul Harris (2012), Grafik Tasarımın Temeleri, Literatür Yayınları, İstanbul. 2. Emre BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997, ISBN: 975-7501-09-3, Ankara. 3. Alice Twemlow (2011), Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|