Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > GRAFİK TASARIM
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GRAFİK TASARIM Birinci düzey ETM 339 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÜCR.ÖĞRETİM GÖREVLİSİ VİLDAN TOPAK ÇAVUŞ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı OKUTMAN TUNA FERİT HİDAYETOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Ders anlatım, Örneklerin incelenmesi. Uygulama.
Dersin amacı Muhtelif grafik tasarım uygulamalarının tasarlanıp, bilgisayar ortamında baskıya hazır durumda sonuçlandırabilmek.
Dersin tanımı Tasarım ilkelerinin, muhtelif grafik tasarım uygulamaları üzerinde irdelenmesi ve tasarım uygulamaların baskıya hazır hale getirilmesi kavratılmaktadır.

Dersin içeriği
1- Tasarım
2- Grafik Tasarım
3- Grafik Tasarım ve Reklam
4- Reklam araçları
5- Logo tasarım uygulamasının hazırlanması
6- Logo tasarım uygulamasının hazırlanması
7- Kitap kapağı tasarım uygulamasının hazırlanması
8- Kitap kapağı tasarım uygulamasının hazırlanması
9- ARA SINAV
10- Dergi ilanı tasarım uygulamasının hazırlanması
11- Gazete ilanı tasarım uygulamasının hazırlanması
12- Vinyet tasarım uygulamasının hazırlanması
13- Afiş tasarım uygulamasının hazırlanması
14- Afiş tasarım uygulamasının hazırlanması
15- YIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tasarım ilkelerini, Amblem & Logo tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
2- Tasarım ilkelerini, Kitap kapağı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
3- Tasarım ilkelerini, Dergi ilanı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
4- Tasarım ilkelerini, Gazete ilanı tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
5- Tasarım ilkelerini, Vinyet tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
6- Tasarım ilkelerini, Afiş tasarım uygulaması yaparak yerinde kullanır.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 2 2 4
Toplam iş yükü     74
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Gavin Ambrose, Paul Harris (2012), Grafik Tasarımın Temeleri, Literatür Yayınları, İstanbul. 2. Emre BECER, İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Kitapevi, 1997, ISBN: 975-7501-09-3, Ankara. 3. Alice Twemlow (2011), Grafik Tasarım Ne İçindir?, Yem Yayınları, İstanbul.
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar