Giriş | English

Lisans > Spor Bilimleri Fakültesi > Rekreasyon > HENTBOL
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HENTBOL Birinci düzey SEÇ114 Seçmeli 2 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL AYAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr.Gör.AYŞEGÜL AYAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Hentbol ile ilgili temel becerileri edinebilme, Hentbolun temel teknik ve taktiklerini öğrenme ve hentbolu oynayacak ve oynatacak aşamaya gelme.
Dersin tanımı Hentbol teknik ,taktik, oyun bilgisi ve oyun kuralları konularına değinilecektir.

Dersin içeriği
1- Hentbol oyununu Tanımı ve Tarihcesi
2- Teknik(top tutma-pas) Eğitsel oyunlar
3- Teknik(top tutma-pas) Kale atışları (sıcrayarak atış)
4- Teknik(top tutma-pas) Kale atışları(düşerek atış)
5- Teknik(top tutma-pas) Kale atışları-Kanat ve özel atışlar-oyun
6- Teknik(top tutma-pas) Kale atışları-Aldatmalar,eğitsel oyunlar
7- Teknik(top tutma-pas) Kale attışları-Maç
8- Bireysel savunma, Maç
9- Grup taktiği, maç + Ara Sınav
10- Grup taktiği, maç
11- Takım taktiği, maç
12- Takım taktiği, maç
13- Hızlı hucum ve serbest atış kombinasyonları
14- Hentbolde gözlem ve değerlendirme
15- Yarıyıl Sınavı
16-
17- -
18- -
19- -
20- -

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hentbol branşı ile ilgili kavramları tanımlar.
2- Hentbol oyun kurallarını açıklar ve uygular.
3- Hentbolun topsuz ve topla yapılan temel tekniklerini uygular.
4- Hentbola ait hücum ve savunma taktiklerini uygular.
5- Hentbola özgü antrenman sürecini düzenler ve organize eder.
6- -
7- -
8- -
9- -
10- -

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alan ile ilgili güncel bilgilere sahip olma.
2- Alanından edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme.
3- Alanından edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme.
4- Analiz edebilme, araştırmalara alanı ile ilgili verilere yönelik kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme.
5- Alanla ilgili temel spor yönetimi kavramlarını ve prensipleri tanımlayabilme.
6- Alan ile ilgili ileri düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
7- Alan ile ilgili bir probleminin çözümünde gerek bireysel gerekse grup elemanı olarak sorumluluk alabilir.
8- Alanındaki gelişmeleri takip ederek, bulunduğu şartların getirdiği ihtiyaçlar doğrultusunda öğrenme ihtiyaçlarını belirleyerek kendini geliştirebilir.
9- Bir problem için yapılan analizlere dayalı alternatif çözümler formüle edebilir.
10- Alan ile ilgili konulardaki düşüncelerini ve çözüm önerilerini konunun uzmanı olan veya olmayan kişilerle paylaşabilir.
11- Bir yabancı dili, Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri takip edebilir ve meslektaşlarıyla iletişim kurabilir.
12- Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme.
13- Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme.
14- Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma.
15- Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket etme.
16- Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
17- Yaşamboyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme.
18- Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre için proje ve etkinlikler düzenleyebilme ve bunları uygulayabilme.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Hentbol da teknik- taktik Prof.Dr.Yaşar SEVİM Hücum Taktiği ve Oyun sistemleri Prof.Dr. Yaşar Sevim Hentbol ilgili tüm kaynakları
Yardımcı Kaynaklar yok

Ders ile ilgili dosyalar