Giriş | English

Lisans > İletişim Fakültesi > Halkla İlişkiler ve Tanitim Uzaktan Öğretim > MEDYA OKURYAZARLIĞI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
MEDYA OKURYAZARLIĞI Birinci düzey UHİT 130 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA KOÇER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Konferans
Dersin amacı Medya mesajlarını ve medyanın aktardığı görsel, işitsel ve yazılı enformasyon yapılarını eleştirel bakış açısıyla okuyabilmek, mesajların üretim amaçlarını, arka planlarını, çözümleyebilmek, çözümleyici ve analitik düşünme becerisi kazanmaktır.
Dersin tanımı Medya Okuryazarlığı dersi, (a) bilgiye erişim, (b) erişilen veya gönderilen iletileri çözümleyebilme, (c) çözümlenen iletileri bir çok açıdan değerlendirebilme ve (d) farklı iletişim kanal, araç ve teknikleri kullanarak kendi iletilerini oluşturabilme/üretebilme olanındaki yeterliliklerin kazanılması olarak tanımlanabilmektedir. Bu bağlamda, medya okuryazarlığı dersi medyada aktarılan haber, yorum, makale, film, reklam gibi programların ve her tür medya mesajlarının analitik ve eleştirel bakış açısıyla incelenmesini yapabilen, böylece medyayı okuma becerisi kazanmayı sağlayan bir derstir.

Dersin içeriği
1- Medya Okuryazarlığını gerektiren koşullar
2- Medya Okuryazarlığı kavramının incelenmesi
3- Temel gereksinimler ve ilkelerinin belirlenmesi
4- Medya Okuryazarlığında kazanılması gereken temel beceri alanları
5- Medya Okuryazarlığını ile ilgili bazı temel kavramlar
6- Medyanın itici gücü reklamlar; reklam nedir?, reklamla ilgili temel kavramlar nelerdir?, başlıca reklam alanları nelerdir?
7- Reklamların Çözümlenmesi; bir reklamın anatomisi, tasarımda yapısal ve biçimsel özelikler, yerleşim ögeleri nelerdir?
8- Reklamlar nasıl çözümlenir?, Televizyon reklamlarındaki tuzaklar, reklamların yerleştirdiği mitler
9- Haberler; haber yapım süreçlerini etkileyen faktörler, haberlerde karşılaşılan temel sorunlar, haberlerde taraflılık sorunu, haber üretimine yönelik öneriler
10- Propaganda teknikleri; Başlıca kullanılan propaganda teknikleri, Karşı propagandanın temel ilkeleri
11- Duygular ve Duygu çekiciliği; medya açısından duygunun önemi, duyguların etkileri,
12- Beynin çalışması, duyguları ateşleyen unsurlar, duygular penceresinden medyaya bakış, duyguların olumlu yönde kullanılması, medya iletilerini duygusal perspektiften yorumlama,
13- Önyargılar ve Stereotipler; tanımlar ve önyargı biçimleri, kurmaca, stereotipleme,
14- Önyargılı ve stereotiplerin temsillerinin etkileri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanıyla ilgili temel kavramları ve ilkeleri bilir.
2- Alanındaki içerik üretim süreçlerini bilir.
3- Alanıyla ilgili teknolojik gelişmeleri takip eder; mevcut teknolojileri kullanabilir.
4- Alanıyla ilgili mesleki sorunları saptama, yorumlama ve çözme becerisine sahiptir.
5- İletişim alanının tarihsel gelişim sürecini bilir.
6- Ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
7- Mesleki etik ilkelerini bilir ve uygular.
8- Temel düzeyde sosyal bilimler formasyonuna sahiptir.
9- İş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi ve deneyim sahibidir; girişimci ve yenilikçi yaklaşım bilinciyle davranır.
10- Toplumsal sorunlara karşı farkındalık sahibidir; bu sorunların iletişim alanıyla bağını kurar.
11- İş sağlığı ve güvenliği konusunda alanıyla ilgili bilgiyi kendi alanında uygular.
12- En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahiptir.
13- akademik ve pratik bilgi sahibidir.
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar