Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Japon Dili ve Edebiyati > KANA KANJİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KANA KANJİ Birinci düzey JDE113 Zorunlu 1 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. NİHAN KARA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Öğr. Gör. Nihan KARA SENCER
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüzyüze
Dersin amacı Bu dersin amacı öğrencilere basit, günlük hayatta en sık kullanılan temel seviyedeki kanjileri öğretmektir.
Dersin tanımı Her hafta öğrenciler 10 ile 20 arası yeni kanji öğrenir.

Dersin içeriği
1- Hiragana
2- Katakana
3- Kanji 1-20
4- Kanji 20-40
5- Kanji 40-60
6- Kanji 60-80
7- Genel tekrar
8- Ara sınav
9- Kanji 80-100
10- Kanji 100-120
11- Kanji 120-140
12- Kanji 140-160
13- Kanji 160-180
14- Genel tekrar
15- Final sınavı
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sayılar, tarih, zaman ve haftanın hangi günü olduğunu kanji ile yazabilir.
2- Aile fertlerini kanji ile yazabilir.
3- Basit fiilleri kanji ile yazabilir.
4- Basit sıfatları kanji ile yazabilir.
5- Günlük dükkan, banka gibi kelimeleri kanji ile yazabilir.
6- Kanji sözlüğünden sözcük araştırma yöntemlerini öğrenir.
7- Mevsimleri ve vücudun bölgelerini kanji ile yazabilir.
8- Renkleri ve doğayla ilgili kelimeleri kanji ile yazabilir.
9- Henüz öğrenmediği kanjilerin yapısını tahmin edebilir.
10- Henüz öğrenmediği kanjilerin sesletimini ve anlamını tahmin edebilir.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Japonca dilbilgisi, Japon Kültürü, Japon Tarihi ve Japon Edebiyatı alanında bilgi sahibi olur.
2- Japonca yazama, okuma ve konuşma becerisi kazanır.
3- Alanında edindiği bilgileri; eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve uygular.
4- Bireysel olarak özellikle Japonca – Türkçe, Türkçe – Japonca çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5- Sorumluluğu altında çalışanların ilgili alandaki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar.
6- Alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişimi planlar.
7- Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
8- Sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenme süreçlerini yönetir.
9- Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
10- Alanı ile ilgili sorunlara yönelik olarak çözüm önerilerini verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan ve olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçlarıyla paylaşır.
11- Özellikle Japon Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
12- Japoncayı kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
13- Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
14- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi ile ilgili bilgileri toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır.
15- Japon Dili Edebiyatı ve Kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar.
16- Japon Dili, Edebiyatı, Kültürü ve Tarihi alanında araştırma ve inceleme yapar.
17- Edebi konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir.
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 4 52
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 4 52
Ödevler 10 1 10
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 10 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     122
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Derste öğrencilere dağıtılacak bilgisayar çıktıları
Yardımcı Kaynaklar Basic Kanji Book, Vol.1, Bonjinsha Co. Ltd.

Ders ile ilgili dosyalar