Giriş | English

Yüksek Lisans > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Egzersiz Fizyolojisi (y.l) > TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE HAYVANCILIK SEKTÖRÜ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TÜRKİYE VE AVRUPA BİRLİĞİNDE HAYVANCILIK SEKTÖRÜ İkinci düzey VZT 679 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı DOÇ. DR. SAVAŞ SARIÖZKAN
Dersin veriliş şekli TEORİK, KONU ANLATIMLI, SUNUM
Dersin amacı Türkiye ve Avrupa Birliği’nde hayvancılık sektörlerinin yapısı, özellikleri gibi konular karşılaştırmalı olarak anlatılacaktır.
Dersin tanımı Hayvancılıkta ekonomik bakış açısını sağlamak

Dersin içeriği
1- Entegrasyonun tanımı ve çeşitleri
2- Avrupa Birliği tarihçesi ve Türkiye ilişkileri
3- Ortak tarım politikası
4- Ortak piyasa düzenleri ve işleyişi
5- Türkiye ve AB’nde kırsal ekonomik yapı
6- Türkiye ve AB'nde hayvancılığın ekonomi içindeki yeri ve önemi
7- Sınav
8- Türkiye ve AB’nde hayvan varlığı
9- Türkiye ve AB’nde hayvansal üretim durumu
10- Türkiye ve AB’nde hayvansalcılıkta verimlilikler
11- Türkiye ve AB’nde işletme yapıları
12- Türkiye ve AB’nde hayvansal ürün tüketimi
13- Türkiye ve AB’nde hayvansal ürün fiyatları
14- Sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
2- Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
3- Hayvansal üretimle ilgili ortaya çıkan sorunları bilimsel ve ekonomik perspektifle çözebilme
4- Multidisipliner çalışmaya yatkın ve ekonomik bakış açısına sahip olma
5- Hayvan yetiştiriciliği ve sağlığı ile ilgili veri toplama, değerlendirme, strateji ve politika oluşturma
6- Farklı hayvan türleri ile ilgili refah, biyo-güvenlik, sürü sağlığı ve yönetimini bilerek uygulayabilme
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Egzersiz Fizyolojisi bilim alanında uzmanlık düzeyinde yeterli bilgi birikimine sahip olur
2- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3- Egzersiz Fizyolojisi alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek,
4- Bilimsel bakışa sahip olmak
5- İnsan ve hayvan etiği konusunda bilgi sahibi olma ve buna uygun davranmak
6- Bilimsel bir çalışmanın nasıl planlanıp yürütüleceğini öğrenmek
7- Araştırma laboratuvarında çalışabilecek bilgi, görgü ve beceri kazanmak
8- Bilimsel yenilikleri takip etmek
9- Bağımsız çalışma ve işbirliği yapabilme becerisine sahip olmak
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olmak
11- Karşılaşılan sorunlara çözümsel bakış açısı kazanmak
12- Sunum ve aktarma becerisi kazanmak
13- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavramak
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 8 8 64
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 5 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     106
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı doç.dr.savaş sarıözkan-ders notları
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar