Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
Turkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik-laboratuvarda uygulama
|
Dersin amacı
|
Laboratuvar testlerinin sağlık ve hastalıkların değerlendirmesindeki rolünü vurgulamak
|
Dersin tanımı
|
Klinik laboratuvarlarda yapılan çok sayıdaki testin, ilgili hastalıklarla ilişkisini kurmak, hastalıkların tanı,izlem ve tedavideki rolünü olgularla anlatmaktır.
|
1- |
Laboratuvar testinin önemi ve referans aralık
|
2- |
Glukoz, hemoglobin A1c, fruktozamin
|
3- |
Kolesterol, Trigliserit, HDL-kol, LDL-kol
|
4- |
Na K- Cl
|
5- |
Ca - P - Mg
|
6- |
Üre, kreatinin , ürik asit, Amonyak
|
7- |
AST, ALT, GGT,CK, LDH
|
8- |
kardiyak belirteçler
|
9- |
Total protein, Albumin, Globulin
|
10- |
Hemoglobin, Fe, Fe-bağlama kapasitesi, ferritin
|
11- |
pH, pCO2, pO2 , HCO3
|
12- |
Bilirübin(direct ve indirect)
|
13- |
Amilaz, Lipaz
|
14- |
Tümör beliteçleri
|
15- |
idrar analzileri
|
16- |
Hemogram, koagulasyon testleri ve eritrosit sedimantasyon hızı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Tanı ve tedavide laboratuvar testlerinin önemi ve referans aralıkların anlamını öğrenmek
|
2- |
kan glukozu, hemogolbin A1c ve fruktosamin ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
3- |
kolesterol, trigliserit, HDL-Kol, LDL-koltestlerini ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
4- |
Na-P-Clile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
5- |
Ca P, Mgile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
6- |
Üre, kreatinin, ürik asit ve amonyakile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
7- |
AST,ALT,GGT,CK,CK-MB,LDH,ALP,Amilaz,Lipazile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
8- |
Kardiyak belirteçleri ve tümör beliteçleri ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
9- |
Total protein, albumin ve globulin ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
10- |
İdrar analizlerini öğrenmek ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Nitelikli bilim insanı olur
|
|
2- |
Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
|
|
3- |
Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
|
|
4- |
Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
|
|
5- |
Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
|
|
6- |
Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
|
|
7- |
Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
|
|
8- |
Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
|
|
9- |
Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
|
|
10- |
Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
|
|
11- |
Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
2
|
20
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
7
|
1
|
7
|
Kısa sınavlar
|
5
|
2
|
10
|
Ara sınavlara hazırlık
|
10
|
2
|
20
|
Ara sınavlar
|
2
|
2
|
4
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
10
|
2
|
20
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
10
|
4
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
151
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
1
|
10
|
Ödev
|
1
|
10
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|