Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (doktora) > KLİNİK OLGULARDA BİYOKİMYASAL SONUÇLARIN YORUMU
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KLİNİK OLGULARDA BİYOKİMYASAL SONUÇLARIN YORUMU Üçüncü düzey BİK 615 Seçmeli 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Turkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MERVE ÖZEL YETKİN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof.Dr.Sabahattin Muhtaroğlu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Teorik-laboratuvarda uygulama
Dersin amacı Laboratuvar testlerinin sağlık ve hastalıkların değerlendirmesindeki rolünü vurgulamak
Dersin tanımı Klinik laboratuvarlarda yapılan çok sayıdaki testin, ilgili hastalıklarla ilişkisini kurmak, hastalıkların tanı,izlem ve tedavideki rolünü olgularla anlatmaktır.

Dersin içeriği
1- Laboratuvar testinin önemi ve referans aralık
2- Glukoz, hemoglobin A1c, fruktozamin
3- Kolesterol, Trigliserit, HDL-kol, LDL-kol
4- Na K- Cl
5- Ca - P - Mg
6- Üre, kreatinin , ürik asit, Amonyak
7- AST, ALT, GGT,CK, LDH
8- kardiyak belirteçler
9- Total protein, Albumin, Globulin
10- Hemoglobin, Fe, Fe-bağlama kapasitesi, ferritin
11- pH, pCO2, pO2 , HCO3
12- Bilirübin(direct ve indirect)
13- Amilaz, Lipaz
14- Tümör beliteçleri
15- idrar analzileri
16- Hemogram, koagulasyon testleri ve eritrosit sedimantasyon hızı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Tanı ve tedavide laboratuvar testlerinin önemi ve referans aralıkların anlamını öğrenmek
2- kan glukozu, hemogolbin A1c ve fruktosamin ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
3- kolesterol, trigliserit, HDL-Kol, LDL-koltestlerini ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
4- Na-P-Clile ilgili olgu sunumlarını anlamak
5- Ca P, Mgile ilgili olgu sunumlarını anlamak
6- Üre, kreatinin, ürik asit ve amonyakile ilgili olgu sunumlarını anlamak
7- AST,ALT,GGT,CK,CK-MB,LDH,ALP,Amilaz,Lipazile ilgili olgu sunumlarını anlamak
8- Kardiyak belirteçleri ve tümör beliteçleri ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
9- Total protein, albumin ve globulin ile ilgili olgu sunumlarını anlamak
10- İdrar analizlerini öğrenmek ile ilgili olgu sunumlarını anlamak

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur
2- Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5- Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6- Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7- Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10- Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 7 1 7
Kısa sınavlar 5 2 10
Ara sınavlara hazırlık 10 2 20
Ara sınavlar 2 2 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 10 2 20
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 10 4 40
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     151
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar