Giriş | English

Lisans > Edebiyat Fakültesi > Sanat Tarihi > İKONOGRAFİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İKONOGRAFİ Birinci düzey SNT106 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ DERYA GÜNERİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Anlatım, soru-cevap, tartışma, örnek makale incelemesi, konuların slayt ile desteklenmesi.
Dersin amacı Dersin amacı; Tevrat ve İncildeki hikayeleri ve ikonografik özelliklerini resim ve heykel örnekleri ile birlikte ayrıntılı olarak inceleyip, tanıtmaktır
Dersin tanımı İkonografi dersi; Tevrattaki peygamberler ile İncil ve Apokriftteki Meryem, İsa, Vaftizci Yahya’nın yaşamını içermektedir.

Dersin içeriği
1- Tevratta yaradılış; Adem ve Havva’nın yaradılışı, Cennet bahçesi ve kovuluş, Habil-Kabil.
2- Tevratta Nuh peygamberin yaşamı.
3- Tevratta İbrahim peygamberin yaşamı.
4- Tevratta Lut ve Yakup Peygamberlerin yaşamı.
5- Tevratta Yusuf peygamberin yaşamı.
6- Tevratta Musa peygamberin yaşamı.
7- Tevratta Davud ve Süleyman peygamberler ve Jüdith
8- Ara Sınav
9- İncilde Vaftizci Yahya’nın yaşamı.
10- Apokript ‘te Meryem’in yaşamı ve İsa’nın doğumu.
11- İncilde İsa’nın çocukluk dönemi.
12- İncilde İsa’nın mucizeleri.
13- İncilde İsa’nın çektikleri “ La Passion”.
14- Bazı aziz ve azizelerin yaşamı (Andreas, Antonius, Apollonia, Bartholemeus, Françesko, Hieronymus, Anna,Barbara, Euphemia, Marta) ve Havariler.
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Adem ve Havva’nın yaradılışı, Cennet bahçesi ve kovuluş, Habil-Kabil'in hikayelerini anlatabilir.
2- Tevratta Nuh peygamberin yaşamını bilir.
3- Tevratta İbrahim peygamberin yaşamını bilir.
4- Tevratta Lut ve Yakup Peygamberlerin yaşamını bilir.
5- Tevratta Yusuf ve Musa peygamberlerin yaşamını bilir.
6- Tevratta Davud ve Süleyman peygamberler ve Jüdith tanır.
7- İncilde Vaftizci Yahya’nın yaşamı hakkında bilgi edinir.
8- Apokript ‘te Meryem’in yaşamı ve İsa’nın doğumu
9- İncilde İsa’nın çocukluk dönemi ve İncilde İsa’nın mucizelerini tüm özellikleriyle bilir.
10- İncilde İsa’nın çektikleri “ La Passion” bilir ve Bazı aziz ve azizelerin yaşamı (Andreas, Antonius, Apollonia, Bartholemeus, Françesko, Hieronymus, Anna,Barbara, Euphemia, Marta) ve Havarileri tanır.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Alanındaki bilgileri içeren ders kitapları ve diğer kaynaklarla desteklenen bilgilere sahip olma, sahip olduğu bu bilgileri yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, edindiği bilgiyi alanında kullanabilme.
2- Sanat Tarihi araştırma yöntem ve tekniklerini kullanarak sanat eserini tanımlayabilme, sanat eserlerine dini, mitolojik ve ikonografik açıdan bakabilme, analiz ve yorum yapabilme.
3- Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında bağlantı kurabilme.
4- Farklı dillerde yer alan epigrafik ve paleografik yazıları okuyabilme ve disiplinler arası çalışma yaparak çözümleyebilme.
5- Bilimsel düşünme becerisi kazanarak analitik düşünebilme.
6- Alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme.
7- Alanı ile ilgili belgeleme, restitüsyon ve restorasyon yöntemlerini uygulayabilme, plan, kesit, izdüşümü gibi çizim tekniklerini kullanarak çizim yapabilme.
8- Yaşam boyu öğrenmeyle ilişkili olarak kendini sürekli olarak yenileyebilme
9- Kütüphane, arşiv, internet gibi kaynaklardan yararlanma biçimini öğrenme ve alanı ile ilgili gelişmeleri takip edebilme
10- Alan çalışmalarında arazinin yapısına uygun bir çalışma sistemi kurabilme.
11- Kültür varlıklarını koruma ve onarma ile ilgili edindiği bilgileri çağdaş gereksinimler doğrultusunda uygulayabilme, 2863 sayılı kanun çerçevesinde çalışma disiplini sağlayabilme.
12- Sanat eserlerinin ortaya çıkarılması, müze ve sergi gibi topluma açık ortamlarda sergilenmesine yönelik yöntemleri bilme ve uygulayabilme.
13- Çeşitli coğrafyaların uygarlık ve kültürleri arasında bağlantı kurabilme.
14- Sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulayabilme becerisi geliştirebilme.
15- İslami dönem Türk sanatının ortaya koyduğu kültürel mirası öğrenme, tanıma ve tanıtma yeteneği kazandırabilme
16- Tarih öncesi devirler dahil, Orta ve yeni çağlar boyunca Avrupa’daki mimari, resim ve heykel konularında bilgilendirme ve değişen üslupları tanıyabilme yeteneği kazandırabilme.
17- Mimari, seramik, halı-kilim vb. dokumalar, minyatür, hat, çini, maden, resim, heykel, kalem işi, sikke ve vb. başlıca Sanat Tarihi konularında bilgilendirebilme.
18- Sanat Tarihi alanında kültürel mirasın evrenselliğine inanarak kültürlere ve değerlere eşit mesafede olabilme.
19- Saha çalışmalarında Sanat Tarihi yöntem ve teknikleri ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme.
20- Günümüzde karşılaşılan problemlerden yola çıkarak geçmiş ve bugün arasında bağlantı kurup, geleceğe dair çıkarımlarda bulunabilme.
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     63
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı • Bedrettin Cömert, Mitoloji ve İkonografi, Ankara 1999.
Yardımcı Kaynaklar . Marcel Pacaut, L’iconographie chretienne, Paris 1952. • Margaret E.Tabor, The Saints in art, London 1969. • Kitab-I Mukaddes, Eski ve Yeni Ahit, İstanbul 1997.

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  -