Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Elektrik-elektronik Müh. (y.l.) > KAOTİK SİSTEMLER VE ELEKTRONİK DEVRE UYGULAMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KAOTİK SİSTEMLER VE ELEKTRONİK DEVRE UYGULAMALARI İkinci düzey EEM 588 Seçmeli 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. RECAİ KILIÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Haftada üç saat sınıf dersi yapılır. Dönem içerisinde 4-5 teorik ve uygulama bazlı ödevler verilir. Dönem arası ve yılsonu birer sınav yapılır.
Dersin amacı Bu dersin amacı kaotik sistemlerin ve elektronik devre uygulamalarının incelenmesidir. Bu incelemenin yanında bu ders kapsamında öğrenciler kaos eğitim setleriyle tanışacaklardır. Bu setler kaos ve kaotik sistemlerin öğrenilmesi ve üzerinde araştırmaya olanak veren sistematik bir  şekilde geliştirilen pedagojik laboratuar araçlarıdır. Bu setlerle çalışacak olan öğrencilerin kaotik sistem tasarımı ve gerçekleştirilmesine dönük yetenekleri gelişecektir.
Dersin tanımı Kaotik elektronik sistemler ve uygulamaları

Dersin içeriği
1- Fen ve Mühendislik bilimlerinde kaotik sistemler güç elektroniğinde kaos.
2- Kaotik sistem modelleme.
3- Elektronik ve optik tabanlı kaos üreteçler.
4- Kaotik kontrol ve senkronizasyon.
5- Kaotik kontrol ve senkronizasyon.
6- Kaos tabanlı güvenilir haberleşme sistemleri.
7- Kaos tabanlı güvenilir haberleşme sistemleri.
8- Kaotik sinir ağları.
9- Kaotik sinir ağları.
10- Biyomedikal mühendisliği ve kaos.
11- Biyomedikal mühendisliği ve kaos.
12- Kaos eğitim setlerinin tanıtımı.
13- Kaos eğitim setleriyle deneysel çalışmalar.
14- Kaos eğitim setleriyle deneysel çalışmalar.
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Lisansüstü seviyesindeki öğrencilerin kaotik sistem tasarımı ve gerçekleştirilmesine dönük yeteneklerinin geliştirilmiş olması.
2- Kaotik sistem modelleme ve model yapılar üzerinde deneysel çalışma yapabilme becerisine kavuşmak.
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
2- Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
3- Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
4- Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
5- Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
6- Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
7- Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 4 56
Toplam iş yükü     182
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kılıç R., A practical guide for studying chua’s circuits, World Scientific. Guanrong Chen, Tetsushi Ueta,   Chaos in Circuits and Systems, World Scientific.
Yardımcı Kaynaklar M.J.Ogorzalek, Chaos and Complexitiy in Electronic Circuits, World Scientific. Laksmanan M. And Murali K., Chaos in nonlinear oscillators, World Scientific.

Ders ile ilgili dosyalar