Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KÖMÜR TEKNOLOJİSİ II |
Birinci düzey |
KİMS458 |
Seçmeli |
8 |
3.00 |
3.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYŞE BENK
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DOÇ. DR. AYŞE BENK
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
yüzyüze doğrudan anlatım
|
Dersin amacı
|
Kok üretimi, dumansız yakıt üretimi ve kolay tutuşan briket üretimi hakkında bilgiler verildikten sonra kömür petrografisi konuları izah edilecektir.
|
Dersin tanımı
|
Kok, dumansız yakıt ve kolay tutuşan briket üretimi teknolojileri detaylı olarak incelenmekte ve kömür petrografisi konularına girilmektedir.
|
1- |
Kömürlerin sınıflandırılması ve rank kavramı
|
2- |
Koklaşabilir kömürler, kekleşebilir kömürler ve diğer özellikler
|
3- |
Kok üretimi ve kok analizleri
|
4- |
Kok tozu ve diğer kömür tozlarının briketlenerek yakıt haline getirilmesi
|
5- |
Briketleme teknolojileri
|
6- |
Kullanılabilecek bağlayıcılar ve özellikleri
|
7- |
Dumansız yakıt üretimi ve değerlendirilmesi
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Kolay tutuşan briket üretimi ve değerlendirilmesi
|
10- |
Kömürün mikroskop incelemesi ile tanınabilen bileşenleri
|
11- |
Vitrinite, Exinite, İnertinite ve diğerleri
|
12- |
Kömürdeki mineraller ve eser elementler
|
13- |
Petrografik inceleme için gerekli aletler ve metodlar
|
14- |
YARIYIL SONU SINAVI
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Kömürlerin sınıflandırılabilmesi
|
2- |
Kok analizleri
|
3- |
Briket üretimi
|
4- |
Petrografik analiz
|
5- |
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
|
|
2- |
Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
|
|
3- |
Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
|
|
4- |
Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
|
|
5- |
Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
|
|
6- |
Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
|
|
7- |
Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
|
|
8- |
Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
|
|
9- |
Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
|
|
10- |
Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
|
|
11- |
Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
|
|
12- |
Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
|
|
13- |
Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
|
|
14- |
Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
|
|
15- |
Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
2
|
26
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
3
|
39
|
Ödevler
|
13
|
3
|
39
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
13
|
3
|
39
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
13
|
2
|
26
|
Ara sınavlar
|
1
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
13
|
2
|
26
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
197
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kömürlerin Değerlendirilmesi için Uygun Metod ve Teknolojilerin Seçimi, A.Çoban, Erciyes Üniversitesi Yayınları, No 53, ISBN 975-7598-62-3, Kayseri (1993)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• ASTM Standartlarına Uygun Olarak, Kok ve Kömürden Numune Alma ve Hazırlama Metodları, A. Çoban , İsdemir (1986) • Çoban, A., Production of a Metallurgical Quality Formed Coke from Turkish Lignite, PhD. Thesis, Leeds, Ingiltere, 1980.
|
|