Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SERAMİK ATÖLYE-III |
Birinci düzey |
SER 201 |
Zorunlu |
3 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
SER102-TEMEL SANAT EĞİTİMİ II, SER112-SERAMİK ATÖLYE II
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHTAP MORKOÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Teorik ve uygulama
|
Dersin amacı
|
Birinci sınıfta seramik temel şekillendirme tekniklerini öğrenmiş olan öğrencilere bu derste, temel teknikleri plastik sanatlarda tasarım anlayışı ile bütünleştirmeleri yönünde uygulamalar yaptırılır. Malzemeyi tanıma, imkan ve sınırlılıklarını anlama ve bu deneyimle soyut veya somut bir temayı üç boyuta aktarabilme yetisinin sağlanması hedeflenir. Antik eserlerin röprodüksiyonlarını yapmakla başlayan süreç bu eserlerden yola çıkılarak tasarlanan çalışmaları kapsamaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Seramik malzemenin tekniklerini geliştirerek, ifadeyi, düşünceyi, izlenim ve duyguyu aktarmada malzemeyi araç olarak kullanabilmek bu dersin ana yönelimidir.
|
1- |
(Hazırbulunuşluk Anket uygulaması)
Dönemin ilk yapılacak çalışması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi;
Kayseri Arkeoloji Müzesinden bir eserin röprodüksiyonu yapılacak, bu doğrultuda müze ziyareti gerçekleştirilecektir.
Öğrencilere not değerlendirme kriterleri bilgisinin ve malzeme temini bilgisinin verilmesi.
|
2- |
Atölye içi çalışma alanlarının belirlenmesi ve yeni çalışma düzeni oluşturulması.
Öğrencilerin seçtikleri esere yönelik eskiz, araştırma dosyası sunması.
Eleştiri verilmesi.
Maket çalışmalarına başlanması.
|
3- |
Seçilen eserin orijinal ölçülerine uygun olacak şekilde biçimlendirilmeye başlanması
|
4- |
Onaylanan eserin orijinal ölçülerine uygun olacak şekilde şekillendirilmesine devam edilmesi. Pişirme ve renklendirme hakkında bilgi verilmesi.
|
5- |
Onaylanan eserin orijinal ölçülerine uygun olacak şekilde şekillendirilmesine devam edilmesi.
|
6- |
Onaylanan eserin orijinal ölçülerine uygun olacak şekilde şekillendirilmenin tamamlanması, varsa dekor uygulamalarının sonlandırılması ve kurutulmaya bırakılması.
|
7- |
Uygulamanın tamir, tadilat ve rötuşu yapılmış şekilde vize sunumuna hazır olması
|
8- |
Süreç değerlendirme 1 (VİZE )
|
9- |
Yapıbozum hakkında bilgi verilerek ve sunum yapılması.
Röprodüksiyon çalışmalarına yapıbozum uygulayarak yeni bir eser tasarlanacağı bilgisinin verilmesi ve tartışma ortamı yaratılması.
Eskiz çalışmalarına başlanması ve öğrencinin yönlendirilmesi.
|
10- |
Karar verilen tasarımın uygulama sürecine başlanması.
|
11- |
Tasarımın uygulama sürecine devam edilmesi
|
12- |
Tasarımın uygulama sürecine devam edilmesi.
|
13- |
Tasarımın uygulama sürecine devam edilmesi.
|
14- |
Tasarımların kurumaya bırakılması, tamir ve tadilatının gerçekleştirilmesi.
|
15- |
Çalışmaların pişirim için uygun hale getirilmesi.
Kuru zımpara ve sulu zeminde kaydırmanın yapılması ve çalışmanın gönyede durmasına dikkat edilmesi. Bisküvi fırınının yüklenmesi.
|
16- |
Öğrencilerin dönem içinde yaptıkları çalışmaların tamamını sunması. Ders sonu değerlendirme, anket uygulaması. Komisyon değerlendirmesi. Süreç değerlendirme 2 (FİNAL)
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sanat ve tasarım materyalleri bilgisine sahiptir.
|
2- |
Sanat ve tasarım yöntem ve teknikleri konusunda bilgi sahibidir.
|
3- |
İlgili sanat alanına ilişkin yöntem ve teknikleri kullanır.
|
4- |
Çok boyutlu algılayabilme, düşünebilme, tasarlayabilme, uygulayabilme becerisini geliştirir.
|
5- |
Tek başına, bağımsız olarak ve/veya grup içinde uyumlu ve üretken olarak çalışır.
|
6- |
Kendi çalışmalarını sorgular.
|
7- |
Çözümleyici ve eleştirel düşünür.
|
8- |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilir.
|
9- |
Seramik malzeme çeşitliliğini tanımlayarak, kullanım sınırlılıklarını ayırt edebilir ve uygulamayla sonuçlandırır.
|
10- |
Seramik üretimin dair teknik bilgi ve donanımı tasarımla birleştirir ve uygulama sürecini planlar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
|
|
2- |
OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
|
|
3- |
OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
|
|
4- |
OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
|
|
5- |
OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
|
|
6- |
OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
|
|
7- |
OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
|
|
8- |
OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
|
|
9- |
OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
|
|
10- |
OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
|
|
11- |
OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
|
|
12- |
OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
|
|
13- |
OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
|
|
14- |
OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
|
|
15- |
OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
|
|
16- |
OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
|
|
17- |
OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
|
|
18- |
OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
|
|
19- |
OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
|
|
20- |
OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
15
|
6
|
90
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
15
|
3
|
45
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
2
|
2
|
4
|
Toplam iş yükü
|
|
|
149
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-
|
Yardımcı Kaynaklar
|
• Seramik Yapıyoruz Jan Peterson, Susan Peterson; Çeviren: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi; , 2009 ISBN No: 9786054146024 • Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Sıdıka Sibel Sevim, Yorum Sanat Yayınları / Sanat Dizisi, 2007, ISBN : 9789750130205
|
|