Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çizim aracılığıyla görsel algılarını geliştirmesi, çizgi, doku, ışık-gölge ve hareket gibi temel kavramları deneyimleyerek kavraması ve figürü kompozisyon içinde etkili biçimde ifade edebilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, temel çizim tekniklerini tanıtarak öğrencilerin gözlem, oran-orantı, kompozisyon ve figüratif çizim becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Geometrik formlardan başlayarak doğal nesneler, dokular, figürler ve deneysel çizim yöntemleriyle görsel ifade yeteneği artırılır.
|
1- |
Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
|
2- |
Basit geometrik şekillerin çizimi, şekillerle kompozisyon oluşturma
|
3- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
4- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
5- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
6- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
7- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
8- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
9- |
VİZE
|
10- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
11- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
12- |
Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
|
13- |
Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
|
14- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
15- |
Aynı pozun farklı açılardan çizilmesi
|
16- |
Pozun farklı kompozisyonlara yerleştirilmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel geometrik şekilleri ve doğal objeleri orantılı biçimde çizebilir.
|
2- |
Çizgi, ton ve doku tekniklerini kullanarak yüzey farklılıklarını betimleyebilir.
|
3- |
İnsan figürünü farklı pozlar ve hareketler içinde hızlı ve etkili bir şekilde çizebilir.
|
4- |
Işık ve gölge uygulamaları ile figürde hacim ve derinlik oluşturabilir.
|
5- |
Figürün kompozisyon içindeki etkisini analiz eder ve uygun yerleştirme kararları alabilir.
|
6- |
Deneysel çizim yaklaşımlarıyla kendi ifade biçimlerini geliştirir ve alternatif çizim yöntemlerini dener.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
|
|
2- |
Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
|
|
3- |
Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
|
|
4- |
Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
|
|
5- |
Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
|
|
6- |
Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
|
|
7- |
Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
|
|
8- |
Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
|
|
9- |
Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
|
|
10- |
Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
|
|
11- |
Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
|
|
12- |
Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
|
|
13- |
Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
|
|
14- |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
|
|
15- |
Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
6
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John
Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin
Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YOK
|
|