Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ I Birinci düzey GRF105 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli TEORİK/UYGULAMA
Dersin amacı Öğrencilerin çizim aracılığıyla görsel algılarını geliştirmesi, çizgi, doku, ışık-gölge ve hareket gibi temel kavramları deneyimleyerek kavraması ve figürü kompozisyon içinde etkili biçimde ifade edebilmesi hedeflenmektedir.
Dersin tanımı Bu ders, temel çizim tekniklerini tanıtarak öğrencilerin gözlem, oran-orantı, kompozisyon ve figüratif çizim becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Geometrik formlardan başlayarak doğal nesneler, dokular, figürler ve deneysel çizim yöntemleriyle görsel ifade yeteneği artırılır.

Dersin içeriği
1- Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
2- Basit geometrik şekillerin çizimi, şekillerle kompozisyon oluşturma
3- Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
4- Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
5- Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
6- Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
7- Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
8- Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
9- VİZE
10- Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
11- Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
12- Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
13- Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
14- Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
15- Aynı pozun farklı açılardan çizilmesi
16- Pozun farklı kompozisyonlara yerleştirilmesi
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Temel geometrik şekilleri ve doğal objeleri orantılı biçimde çizebilir.
2- Çizgi, ton ve doku tekniklerini kullanarak yüzey farklılıklarını betimleyebilir.
3- İnsan figürünü farklı pozlar ve hareketler içinde hızlı ve etkili bir şekilde çizebilir.
4- Işık ve gölge uygulamaları ile figürde hacim ve derinlik oluşturabilir.
5- Figürün kompozisyon içindeki etkisini analiz eder ve uygun yerleştirme kararları alabilir.
6- Deneysel çizim yaklaşımlarıyla kendi ifade biçimlerini geliştirir ve alternatif çizim yöntemlerini dener.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 6 96
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     140
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar