Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GÖRSEL TASARIM VE ÇİZİM TEKNİKLERİ I |
İkinci düzey |
GRF105 |
|
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ BEHİYE AYCAN ERARSLAN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YOK
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK/UYGULAMA
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin çizim aracılığıyla görsel algılarını geliştirmesi, çizgi, doku, ışık-gölge ve hareket gibi temel kavramları deneyimleyerek kavraması ve figürü kompozisyon içinde etkili biçimde ifade edebilmesi hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders, temel çizim tekniklerini tanıtarak öğrencilerin gözlem, oran-orantı, kompozisyon ve figüratif çizim becerilerini geliştirmeyi amaçlar. Geometrik formlardan başlayarak doğal nesneler, dokular, figürler ve deneysel çizim yöntemleriyle görsel ifade yeteneği artırılır.
|
1- |
Tanışma ve ders hakkında bilgilendirme
|
2- |
Basit geometrik şekillerin çizimi, şekillerle kompozisyon oluşturma
|
3- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
4- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
5- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
6- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
7- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
8- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
9- |
VİZE
|
10- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
11- |
Dinamik pozlarda figür çizimi, hareket ve duruş analizi
|
12- |
Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
|
13- |
Model pozlarında ışık ve gölge uygulamaları, derinlik ve hacim çalışmaları
|
14- |
Modelin çeşitli hareket ve pozlarının 15-10-5 dakikalık çizimleri
|
15- |
Aynı pozun farklı açılardan çizilmesi
|
16- |
Pozun farklı kompozisyonlara yerleştirilmesi
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Temel geometrik şekilleri ve doğal objeleri orantılı biçimde çizebilir.
|
2- |
Çizgi, ton ve doku tekniklerini kullanarak yüzey farklılıklarını betimleyebilir.
|
3- |
İnsan figürünü farklı pozlar ve hareketler içinde hızlı ve etkili bir şekilde çizebilir.
|
4- |
Işık ve gölge uygulamaları ile figürde hacim ve derinlik oluşturabilir.
|
5- |
Figürün kompozisyon içindeki etkisini analiz eder ve uygun yerleştirme kararları alabilir.
|
6- |
Deneysel çizim yaklaşımlarıyla kendi ifade biçimlerini geliştirir ve alternatif çizim yöntemlerini dener.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Bu bölümde lisans üstü ders alan öğrenciler: Güçlü iletişim ve örgütleme becerilerini, kültürlerarası ortamlarda mesleki ve akademik amaçlar çerçevesinde sosyal ve kişisel gelişim için kullanabilirler.
|
|
2- |
Metin yorumlama aracı olarak geniş bir disiplinler alanından topladığı bilgiyi birleştirerek yorumları destekleyecek kanıtları bulup kullanabilirler.
|
|
3- |
Uluslararası bir toplulukta edebiyat, sanat ve metinsel incelemeler yapabilirler.
|
|
4- |
Tarih içinde geliştirilmiş olan farklı dil eğitim yöntemleri hakkında bilgi sahibi olup yöntemlere uygun ders planları ve etkinlikler hazırlayıp uygulayabilirler.
|
|
5- |
Farklı dönem ve türlerin tarihi, biçimlerinden hareketle yazınsal söylem çözümlemesi yapabilirler.
|
|
6- |
Çeviri uzmanlığı isteyen alanlarda çeviri yetkinliği kazanabilirler.
|
|
7- |
Batı kültürünün temelini oluşturan mitoloji, klasik ve neo-klasik sanat anlayışları, Rönesans ve Reformasyon gibi Batı tarihine yön veren olayları rahatlıkla algılayabilirler.
|
|
8- |
İngilizcenin öğretilmesine etkisi olan eğitim ve psikoloji gibi farklı bilim dalları kapsamında ileri sürülmüş teorileri ve bunların dil eğitimindeki yansımalarını özümseyebilirler.
|
|
9- |
Akademik disiplinin tarihi, kuramı ve yöntemlerine ilişkin bilgiyi kullanarak yazınsal metinlerin arka planlarını, yapılarını, anlamlarını ve ayırıcı özelliklerini kavrayarak okuyabilir, yorumlayabilir ve açımlayabilirler.
|
|
10- |
Tek tek farklı metinleri tarihsel ve kültürel bağlamlarıyla ilişkilendirebilirler.
|
|
11- |
İngilizcenin sesbilimsel, morfolojik, semantik, etimolojik özelliklerini kavrayabilirler. Tarihsel dilbilim, edim-bilim, anlambilim, biçembilim, göstergebilim, ruh-dilbilim ve ilgili alanlarda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
12- |
İkinci dil edinimi teorilerini ve alandaki sorunları ve çözümlerini kavrayabilirler..
|
|
13- |
Edebi terminoloji ve eleştirel yorum yaklaşımları ve yöntemleri konusunda bilgi sahibi olabilirler.
|
|
14- |
Açıklayıcı, tartışmacı ya da ikna edici yazım biçimlerini kullanarak bilimsel kurallara uygun çalışma yapabilirler. .
|
|
15- |
Amerikan edebiyatının dönemleri, yazar ve eserleri hakkında ayrıntılı bilgiye sahip olabilirler. Amerikan edebiyatını, tarihini ve entelektüel arka planını kavrayabilirler.
|
|
16- |
Sosyal bilimler alanında çağdaş kuramların ortaya çıkış ve gelişim süreçleri hakkında bilgi edinebilir ve düşünsel artalanlarını genişletebilirler.
|
|
17- |
Eleştirel teknikler ve terminolojileri hakkında bilgi sahibi olabilirler ve bu bilgiyi kullanarak edebi metinleri çözümleyebilirler. gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
18- |
Akademik disiplin içindeki (eğretilemeye duyarlılık, sembollerin yorumu, izleksel gelişmelerin ve derin yapıların fark edilmesi gibi) kavrayış tarzlarını (sinema, televizyon, reklam endüstrisi gibi) diğer alanlara uygulayabilirler.
|
|
19- |
Amerikan ve İngiliz edebiyatlarında biçim ve içerik arasındaki mantıksal ilişkiyi değerlendirebilirler.
|
|
20- |
Yazma, üslup, retorik ve kaynakça başvuru ilkelerini kullanma yeteneğiyle ileri derecede sözel ve yazılı iletişime girebilirler.
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
16
|
6
|
96
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
10
|
4
|
40
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
140
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Figure Drawing: A Practical Manual for All Students of Art; RAYNES, John
Karakalem Resim; ÇAĞLARCA, Sadettin
Çizginin Gücü: ÇELİK, Haydar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
YOK
|
|