Giriş | English

Lisans > Güzel Sanatlar Fakültesi > Grafik Tasarimi > REKLAM ANALİZİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
REKLAM ANALİZİ Birinci düzey GRFT008 Seçmeli 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ FATİH KIRCA
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. ABDULHAMİT GÜMÜŞLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze
Dersin amacı Grafik Tasarım ile ilişkili reklam ve reklamcılık ürünlerinin incelenmesi ve fikir sahibi öğrenciler yetiştirilmesi
Dersin tanımı Dersin tanımı Günümüzde, medya ve magazinge gösterilen reklam filmleri, gazete ve dergilerde gördüğümüz çeşitli kampanya ve ürün reklamına yönelik afiş, poster gibi görseller ve üretilme süreci, içerik-mesaj gibi konuların irdelenmesi

Dersin içeriği
1- Reklam, reklam analizi kavramları
2- Reklam ve Grafik tasarım ilişkisi üzerine genel sohbet ve çeşitli kaynaklar üzerinden bilgilendirme.
3- Türkiye Reklamcılık tarihi hakkında sunu ve görsellerin izlenmesi, ardından geldiğimiz noktanın tartışılması.
4- reklam afiş örneklerinin incelenmesi ve seçilecek bir konudan yola çıkılarak proje tasarlanması ile ilgili anlatımlar.
5- Reklam yayın mecraları ve bu alanda yapılmış reklamlar üzerinde görsel ve içerik olarak üzerinde konuşmalar ve değerlendirmeler yapılması.
6- Reklam mesajının çekiciliğini artırmak için kullanılan ögeler üzerinde durulması.
7- Vize
8- Reklamların hem tv ler hemde izleyiciler üzerindeki etkileri.
9- En temel ihtiyaçlar hiyerarşisi ve reklam üzerine değerlendirmeler.
10- Bazı tv reklamları üzerinde değerlendirmeler.
11- Bazı internet reklamları üzerinde değerlendirmeler.
12- Yazılı medyada yayınlanmış reklamlar üzerinde değerlendirmeler.
13- Yapılmış reklam hataları üzerinde değerlendirmeler.
14- Final
15- Final
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Reklam ve reklamcılık ile ilgili bilgi sahibi olabilme
2- Türkiye de sektörün geldiği son noktayı anlayabilme
3- çeşitli reklam kampanya ve stratejileri hakkında fikir sahibi olabilme
4- Grafik Tasarım ve Reklamcılık ile ilgili proje ve fikir oluşturabilme
5- Tasarım ilkeleri ve iletişim kurmada etkilerini tanır ve yerinde kullanır.
6- -
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2- Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3- Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4- Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5- Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6- Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7- Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8- Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9- Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10- Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11- Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12- Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13- Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14- Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15- Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 5 25
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 3 9
Ödevler 3 3 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 3 3
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   51
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   49
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders ile ilgili dosyalar