Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Fizik (y.l.) > KATIHAL FİZİĞİ -II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KATIHAL FİZİĞİ -II İkinci düzey FİZ 640 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ARI
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MEHMET ARI
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Sınıfta yüz tüze
Dersin amacı Katıhal fiziğini istatistik ve kuantum mekaniniğin temel ilkelerini öğretmek
Dersin tanımı Bu dersin amacı, katıhal fiziğin temel kavramlarının, istatistik ve kuantum fiziği teorilerini kullanarak tanıtmak

Dersin içeriği
1- Metallerin Drude model,
2- Metallerin Sommerfeld modeli
3- Serbest electron modeli
4- Kristal örgüler, ters örgü, bravais örgülerinin sınıflandırılması
5- Kristal yapıların x-ışını kırınımı ile belirlenmesi
6- Periyodik potansiyeldeki electron enerji seviyeleri
7- Zayıf periyodik potensiyel etkisindeki electron davranışı
8- Enerji-band yapısının hesaplanması
9- metallerdeki iletimin yarı-klasik teorisi
10- Fermi yüzeylerinin yapısı
11- Durulma zaman yaklaşımı
12- Bağımsız electron yaklaşımı
13- Harmonik Kristal yaklaşımı
14- Fononlar teorisi
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Metallerin temel özelliklerini öğrenme
2- Kristal örgüler ve özelliklerinin tanıtılması
3- Kristal yapı tayin yöntemlerinin verilmesi
4- Enerji-Band yapı hesabı yöntemleri
5- Peryodik potansiyeldeki electron davranışının tanıtılması
6- Fermi yüzey hesabı
7- Bazı yaklaşım yöntemleri
8- Harmonik kristallerin tanımı
9- Fonon kavramının tanımı
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirmek, derinleştirmek ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşmak
2- Fizik alanı ile ilgili disiplinlerarasındaki etkileşimi kavramak; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşmak
3- Fizik alanındaki yeni bilimsel bilgilere ulaşabilmek ve alanıyla ilgili araştırma yöntemlerinde üst düzeyde beceri kazanabilmek
4- Fizik alanında yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilmek ya da bilinen bir yöntemi farklı bir probleme uygulayabilmek
5- Özgün bir konuyu araştırabilmek, kavrayabilmek, tasarlayabilmek, uyarlayabilmek ve uygulayabilmek
6- Yeni ve karmaşık fikirlerin sorgulamak, sentezlemek ve değerlendirmesini yapabilmek
7- Özgün çalışmaları hakemli dergilerde yayınlamak
8- Yaratıcı ve sorgulayıcı düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak, alanı ile ilgili ve disiplinlerarası özgün fikir ve yöntemler geliştirebilmek
9- Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini etkili bir şekilde sunabilmek
10- En az bir yabancı dilde, ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilmek ve tartışabilmek
11- Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik ilerlemeleri tanıtarak, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunmak
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 7 1 7
Sunum / Seminer hazırlama 3 1 3
Kısa sınavlar 7 1 7
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 14 2 28
Laboratuvar 4 1 4
Arazi çalışması 7 1 7
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 14 2 28
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 7 10
Ödev 7 10
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Katıhal Fiziği, N. W. Ashcroft, N. D. Mermin, Saunders College basımevi, 1988
Yardımcı Kaynaklar Katıhal Fiziğine giriş, C. Kittel, Wiley yayın., 2008

Ders ile ilgili dosyalar