Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Biyokimya (doktora) > TEZ ÇALIŞMASI I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI I Üçüncü düzey VİH 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yüksek lisans öğrencilerinin ders döneminde gerekli krediyi tamamlayacakları dersler
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MEHMET ÇİTİL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Prof. Dr. Vehbi Güneş, Prof. Dr. İhsan Keleş, Prof. Dr. Öznur Aslan, Doç. Dr. Ali Cesur Onmaz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı YOK
Dersin veriliş şekli Her öğrenci için 1 saat pratik
Dersin amacı Danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki spesifik bilgi ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin uygulamalarla kazandırılması amaçlanır.
Dersin tanımı Tez dönemi öğrencilerinin bilimsel etik ve çalışma disiplini, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneği kazanacakları uygulama dersidir.

Dersin içeriği
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama
3- Tez hazırlama yöntemleri 1
4- Tez hazırlama yöntemleri 2
5- Tez hazırlama yöntemleri 3
6- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 1
7- Literatür ve kaynak tarama yöntemleri 2
8- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 1
9- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 2
10- Bilimsel proje hazırlama yöntemleri 3
11- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 1
12- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 2
13- Bilimsel yayın hazırlama yöntemleri 3
14- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 1
15- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 2
16- Sunu hazırlama ve sunma yöntemleri 3
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Bilimsel hipotez, teori ve yasa tanımlarının uygulamalarla öğrenilmesi
2- Bilimsel yöntem geliştirme ve uygulama yeteneği kazandırılması
3- Tez hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
4- Literatür ve kaynak tarama yöntemlerinin öğrenilmesi
5- Bilimsel proje yöntemlerinin öğrenilmesi
6- Bilimsel yayın hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
7- Sunu hazırlama yöntemlerinin öğrenilmesi
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur
2- Biyokimya ve klinik biyokimyada temel kavram ve kuramları kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilme
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun davranışları benimseme
5- Spektrofotometrik çalışmaları yürütebilme
6- Elektroforez çalışmalarını yürütebilme
7- Atomik absorpsiyon çalışmalarını yürütebilme
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur
9- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur
10- Araştırma sonuçlarını yayın haline getirmeyi öğrebilme
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilme
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 10 140
Ödevler 14 10 140
Sunum / Seminer hazırlama 2 15 30
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 14 20 280
Toplam iş yükü     628
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Day,R. A (2000), Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır (G. A. Altay, Çev.), TÜBİTAK: Ankara (Orijinal çalışma basım tarihi, 1994). http://journals.tubitak.gov.tr/kitap/maknasyaz/
Yardımcı Kaynaklar Bell, J. (1999), Doing Your Research Project: A Guide for First – time Researchers in Education & Social Science, Oxford University pres, Oxford. Baxter, L, Hughes, C. and Tight, M. (2001): How to Research, Open University Pres, Milton Keynes. Cryer, P. (2000), The Research Student’s Guide to Success, Open University Pres, Milton Keynes. Dinler, Zeynel (2006), Bilimsel Araştırma ve E-Kaynaklar, Ekim Kitapevi Yayınları, 5. Baskı: Bursa. Seyidoğlu, Halil (2003), Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul. Uçak, N. Ö ve Birinci, H. G (2008), “Bilimsel Etik ve İntihal” Türk Kütüphaneciliği Dergisi, Cilt: 22 (2), ss. 187-204. (http://www.kutuphaneci.org.tr)

Ders ile ilgili dosyalar