Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. HÜLYA TAFLI DÜZGÜN
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. LEYLA MASMALIYEVA
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüzyüze
|
Dersin amacı
|
Bu dersin sonunda, öğrenciler bir çok araştırma metodu hakkında yeterli bilgiye sahip olacak ve başkaları tarafından yapılan araştırmaları değerlendirebilecek, kendi araştırmalarını yapabilecek düzeye geleceklerdir.
|
Dersin tanımı
|
Bu ders öğrencilere eğitimsel araştırmanın nasıl yapıldığını öğretecektir.Öğrenciler, birçok eğitimsel araştırma çeşidini öğrenmiş olacak ve bunu kendi araştırmalarına uygulayacak düzeye geleceklerdir.
|
1- |
Tanışma, Ders Kitabının tanıtımı ve Kitaptaki bölümler hakkında bilgi verme.
|
2- |
Chapter 1: The Process of Conducting Research Using Quantitative and Qualitative Approaches
|
3- |
Chapter 2: Identifying a Research Problem. Identify a topic for your Research Project and write an effective title for your Research Project.
|
4- |
Chapter 3: Reviewing Literature. Start collecting and reading articles relevant to your project (minimum 15) and start writing literature review.
|
5- |
Chapter 4: Specifying a Purpose and Research Questions or Hypotheses. Write research question(s)/hypotheses.
|
6- |
Chapter 5: Collecting Quantitative Data.
|
7- |
Chapter 6: Analyzing and Interpreting Quantitative Data.
|
8- |
Chapter 7: Collecting Qualitative Data.
|
9- |
Chapter 8: Analyzing and Interpreting Qualitative Data. Decide on your data collection technique and start collecting and analyzing data.
|
10- |
Chapter 9: Reporting and Evaluating Research. Start reporting results.
|
11- |
Experimental Designs.
|
12- |
Correlational Designs.
|
13- |
Survey Designs.
|
14- |
Grounded Theory Designs.
|
15- |
Ethnographic Designs.
|
16- |
Narrative Research Designs.
|
17- |
Mixed Methods Designs.
|
18- |
Action Research Designs.
|
19- |
Research Project presentations.
|
20- |
Review of the semester.
|
1- |
Makaleleri okuyarak belirli araştırma metodları ışığında inceleme
|
2- |
Araştırma projeleri düzenelemek
|
3- |
Niteleyici ve niceleyici araştırma metodlarını ayırt edebilme
|
4- |
Niteleyici ve niceleyici araştırma metodlarının özellikleri kıyaslayabilme
|
5- |
Eğitimsel bir konu üzerine araştırma yapabilme
|
6- |
-
|
7- |
-
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Sanat Tarihi alanında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur.
|
|
2- |
Sanat Tarihi alanında yerli/yabancı yazılı ve görsel kaynakları etkin bir şekilde kullanır.
|
|
3- |
Sanat Tarihi alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
4- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle; alanında karşılaşılan sorunları, ileri düzeyde yöntem/teknikler ve bilişim/iletişim teknolojilerini kullanarak çözümler.
|
|
5- |
Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler üretir. Alanında edindiği uzmanlık bilgisini, sorun çözme ve uygulama becerilerini kullanarak farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür.
|
|
6- |
Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmada bağımsız olarak çalışır. Sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar; kişisel, kurumsal ve ekip çalışmalarını uzmanlık düzeyinde organize eder.
|
|
7- |
Sanat Tarihi alanında edindiği uzmanlığı kullanarak sorumluluğu altındaki kişi ve grupların öğrenmesini yönlendirir. Toplumun kültür-sanat duyarlılığını geliştirir.
|
|
8- |
Sanat Tarihi alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular. Tarihi-kültürel çevrenin korunmasıyla ilgili çalışmaları, bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri yayar.
|
|
9- |
Alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla inceler, geliştirir, değerlendirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer.
|
|
10- |
Alanında yeni fikirlerin analizini, sentezini ve eleştirel değerlendirmesini yapar. Özgün bir çalışmayı, programı veya projeyi bağımsız olarak zamanında ve istenilen nitelikte gerçekleştirerek ilgili alanda bilimsel çalışmalara katkıda bulunur.
|
|
11- |
Sanat Tarihi alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara iletişim araçlarıyla aktarır. Alanında strateji belirler, politika geliştirir, uygulama aşamalarını planlar ve elde edilen sonuçları paylaşır.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
14
|
2
|
28
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
2
|
4
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
1
|
2
|
2
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
8
|
8
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
14
|
2
|
28
|
Toplam iş yükü
|
|
|
152
|
AKTS
|
|
|
6.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
20
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
20
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Creswell, J. W. (2012). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative and qualitative research, 4th ed. Boston: Pearson.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|