Ön koşul dersleri
|
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
|
Dersin veriliş şekli
|
Öğrenciler derslere hazırlık yaparak sunumları ile katılmaktadırlar. Ders İnteraktif yöntemlerle işlenmektedir.
|
Dersin amacı
|
- Güncel kanıtlarla cerrahi hasta bakımını açıklayabilmek
- Özel durumlarda cerrahi gereksinimi olan bireylere kanıta dayalı perioperatif bakım ilkelerini açıklayabilmek
- Cerrahi Hastalıkları hemşireliğinde güncel literatüre ilişkin bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır
|
Dersin tanımı
|
: Bu ders güncel kanıtlarla cerrahi hasta bakımını, özel durumlarda cerrahi hastalıklarına ilişkin sorunu olan bireylerin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuları inceler, tartışır, bakış açısı oluşturur ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesine katkı sağlar.
|
1- |
Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
|
2- |
Cerrahi hemşireliğinde hasta bakımında kullanılan kuram ve modeller
|
3- |
Hızlandırılmış İyileşme Protokolleri ve Cerrahi Hemşireliğine Yansımaları
|
4- |
Hemşirelik Bakımına Duyarlı Hasta Sonuçları / Kalite Göstergeleri
|
5- |
Bakım Paketleri
|
6- |
Ara Sınav
|
7- |
Cerrahi Hastasının semptom yönetiminde tamamlayıcı ve alternatif uygulamalar
|
8- |
Cerrahi Hasta Bakımında Olgu Sunumları
|
9- |
Cerrahide hukuksal sorunlar ve etik konular
|
10- |
Afet durumlarında cerrahi bakım
|
11- |
Günübirlik cerrahi ve bakım
|
12- |
Cerrahide hasta, çalışan ve çevre güvenliği
|
13- |
Cerrahide teknolojik gelişmeler ve hemşirelik eğitimine ve uygulamalarına etkisi
|
14- |
Cerrahi Hemşireliğini Görünür Hale Getirmek
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Cerrahi hemşireliğinde hasta bakımında kullanılan kuram ve modelleri örneklerle açıklayabilme
|
2- |
Hızlandırılmış İyileşme Protokollerini ve cerrahi hemşireliğinde kullanımını açıklayabilme
|
3- |
Hemşirelik Bakımına Duyarlı Hasta Sonuçlarını ifade edebilme
|
4- |
Cerrahi hastalarında kullanılan cerrahi bakım paketlerine örnek verebilme
|
5- |
Özel durumlarda (afet, günübirlik cerrahi) cerrahi bakımı güncel gelişmeler ve kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde açıklayabilme
|
6- |
Cerrahi Hastasının semptom yönetiminde kullanılan tamamlayıcı ve alternatif uygulamaları güncel kanıtlarla sunabilme
|
7- |
Cerrahide hukuksal sorunları, etik konuları, hasta, çalışan ve çevre güvenliğini açıklayabilme
|
8- |
Cerrahide teknolojik gelişmelere ilişkin örnek verebilme
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
|
|
2- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
|
|
3- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
|
|
4- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
|
|
5- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
|
|
6- |
Cerrahi hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
0
|
0
|
0
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
0
|
0
|
0
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
0
|
AKTS
|
|
|
0.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
0
|
0
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
4
|
100
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
70
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
-Güncel süreli yayınlar ve kitaplar
|
Yardımcı Kaynaklar
|
|
|