Giriş | English
Doktora > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (doktora) > CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CERRAHİ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ-III Üçüncü düzey CHH 619 3 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE YÜCELER KAÇMAZ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
Dersin veriliş şekli Öğrenciler derslere hazırlık yaparak sunumları ile katılmaktadırlar. Ders İnteraktif yöntemlerle işlenmektedir.
Dersin amacı - Güncel kanıtlarla cerrahi hasta bakımını açıklayabilmek - Özel durumlarda cerrahi gereksinimi olan bireylere kanıta dayalı perioperatif bakım ilkelerini açıklayabilmek - Cerrahi Hastalıkları hemşireliğinde güncel literatüre ilişkin bakış açısı oluşturmak ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesini sağlamaktır
Dersin tanımı : Bu ders güncel kanıtlarla cerrahi hasta bakımını, özel durumlarda cerrahi hastalıklarına ilişkin sorunu olan bireylerin bakım gereksinimlerinin çözümlenmesinde temel oluşturacak kavram ve konuları inceler, tartışır, bakış açısı oluşturur ve edinilen bilgilerin uygulamaya aktarılabilmesine katkı sağlar.

Dersin içeriği
1- Programın Açıklanması ve Hazırlık Çalışmaları
2- Cerrahi hemşireliğinde hasta bakımında kullanılan kuram ve modeller
3- Hızlandırılmış İyileşme Protokolleri ve Cerrahi Hemşireliğine Yansımaları
4- Hemşirelik Bakımına Duyarlı Hasta Sonuçları / Kalite Göstergeleri
5- Bakım Paketleri
6- Ara Sınav
7- Cerrahi Hastasının semptom yönetiminde tamamlayıcı ve alternatif uygulamalar
8- Cerrahi Hasta Bakımında Olgu Sunumları
9- Cerrahide hukuksal sorunlar ve etik konular
10- Afet durumlarında cerrahi bakım
11- Günübirlik cerrahi ve bakım
12- Cerrahide hasta, çalışan ve çevre güvenliği
13- Cerrahide teknolojik gelişmeler ve hemşirelik eğitimine ve uygulamalarına etkisi
14- Cerrahi Hemşireliğini Görünür Hale Getirmek
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Cerrahi hemşireliğinde hasta bakımında kullanılan kuram ve modelleri örneklerle açıklayabilme
2- Hızlandırılmış İyileşme Protokollerini ve cerrahi hemşireliğinde kullanımını açıklayabilme
3- Hemşirelik Bakımına Duyarlı Hasta Sonuçlarını ifade edebilme
4- Cerrahi hastalarında kullanılan cerrahi bakım paketlerine örnek verebilme
5- Özel durumlarda (afet, günübirlik cerrahi) cerrahi bakımı güncel gelişmeler ve kanıta dayalı uygulamalar çerçevesinde açıklayabilme
6- Cerrahi Hastasının semptom yönetiminde kullanılan tamamlayıcı ve alternatif uygulamaları güncel kanıtlarla sunabilme
7- Cerrahide hukuksal sorunları, etik konuları, hasta, çalışan ve çevre güvenliğini açıklayabilme
8- Cerrahide teknolojik gelişmelere ilişkin örnek verebilme
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Yüksek Lisans düzeyindeki bilgi ve becerilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve analiz edip, yorumlar.
2- Kendi alanında kullanılan modern araç ve gereçleri kullanmada ve geliştirmede uzmanlaşır.
3- Alanında edindiği bilgileri diğer disiplin alanlarından gelen bilgilerle sentezleyerek yorumlar ve yeni fikirler yaratır.
4- Alanında sahip olduğu üst düzey bilgi ve tecrübeyi, içinde bulunduğu koşullara uyarlayarak farklı araştırma yöntemlerini kullanır ve ortaya çıkan problemlere karşı bilimsel yaklaşımlar ve stratejiler geliştirir.
5- Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir.
6- En az bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili yabancı kaynaklara ulaşır, bilgilerini günceller ve meslektaşlarıyla dünya çapında sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurar ve tartışır.
7- Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 4 100
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı -Güncel süreli yayınlar ve kitaplar
Yardımcı Kaynaklar

Ders ile ilgili dosyalar