Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Kimya (yl. Yabanci Dil) > DENİM KUMAŞ VE GİYSİ TERBİYESİNDE MEVCUT VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
DENİM KUMAŞ VE GİYSİ TERBİYESİNDE MEVCUT VE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR İkinci düzey TEM 552 2 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri -
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. MUHAMMED İBRAHİM BAHTİYARİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz Yüze
Dersin amacı Denim kumaş ve giysi üretimini anlatarak konu hakkındaki mevcut ve yenilikçi uygulamaları sunmaktır.
Dersin tanımı Ders kapsamında denim kumaş üretimi ve terbiyesinin anlatılması bu amaçla kullanılan kimyasal yapılara ve sistemlere değinilmesi planlanmaktadır. Ayrıca denim giysi terbiyesi üzerinde de durularak yenilikçi ve mevcut uygulamaların öğretilmesi ön görülmektedir.

Dersin içeriği
1- Denim Kumaşların Genel Özellikleri ve Tarihçesi
2- Denim Kumaş Üretimi – Çözgü Boyamacılığı
3- Denim Kumaş Üretimi – Çözgü Boyamacılığı
4- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri
5- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri
6- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri
7- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri
8- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri
9- Denim Mamüllere Uygulanan Efektlendirme işlemleri
10- Ara Sınav
11- Denim Mamüllere Uygulanan Efektlendirme işlemleri
12- Denim Mamüllere Uygulanan Efektlendirme işlemleri
13- Denim Mamüllere Uygulanan Efektlendirme işlemleri
14- Denim Mamüllere Uygulanan Efektlendirme işlemleri
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Denim kumaş üretim süreçleri hakkında bilgi sahibi olmak
2- Çözgü boyamacılığı hakkında bilgi sahibi olmak
3- Denim kumaşlara uygulanan terbiye işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak
4- Denim mamüllere uygulanan efektlendirme işlemleri hakkında bilgi sahibi olmak
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kimyasal problemlere temel kimya bilgi ve becerilerini kullanarak tek başına çözümler üretebilme yeteneği
2- İleri araştırmalarda bilgi ve beceri düzeyi planlama ve yürütebilme yeteneği
3- Ulusal ve uluslararası düzeyde kimya ile ilgili konuları izleyebilir, değerlendirip ve yorumlayabilme yeteneği
4- Alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirerek bilgi toplumu oluşum sürecine katkı yapabilme yeteneği
5- Kimya alanında lisans düzeyinde kazanılan bilgileri genişletmek ve geliştirebilme yeteneği
6- Bilimsel ve analitik düşünme ve sentez yapabilme formasyonu kazandırmak
7- Kimya alanında çeşitli cihazları kullanır ve sonuçlarını yorumlayabilme
8- Uzmanlık alanı ile ilgili deneyleri tasarlar ve uygulayabilme yeteneği
9- Deneysel verilerin değerlendirilmesinde çeşitli istatistik metotları ve paket programları kullanabilme yeteneği
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     185
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar - Paul R. (Ed.), 2015, Denim, Cambridge: Woodhead Publishing – Elsevier. - Muthu S. S. (Ed.), 2017, Sustainability in Denim, Duxford: Woodhead Publishing – Elsevier. -Konu ile ilgili uluslararası makaleler

Ders ile ilgili dosyalar