Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Tekstil Mühendisliği (y.l.) > CORROSION CHEMISTRY
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
CORROSION CHEMISTRY İkinci düzey CHEM-593 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Dr. Öğretim Üyesi ÖMER EDİP KUZUGÜDENLİ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze ders anlatımı
Dersin amacı Korozyonun prensipleri, önlenmesi ve maliyetlerinin öğretilmesi.
Dersin tanımı Dersin kapladığı konular: korozyonun tanımı ve ilgili reaksiyonlar; potansiyel-pH diyagramları; korozyonu önleme yöntemleri - koruyucu kaplama, alaşım oluşturma ve katodik koruma; ve korozyonun doğrudan ve dolaylı maliyetleri.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- Korozyonun nedeni
3- İlgili reaksiyonlar gerçek hayat örnekleri
4- Potansiyel-pH diagramları
5- Korozyonu önleme yöntemleri
6- Koruyucu kaplama
7- YARIYIL SINAVI
8- Alaşım oluşturma
9- Katodik koruma
10- Korozyonun doğrudan maliyeti
11- Korozyonun dolaylı maliyeti
12- Örnek çalışma
13- Örnek Çalışma
14- Genel değerlendirme
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Korozyonun ne olduğunu anlama
2- Korozyonun nedenlerini öğrenme
3- Korozyonun faydalı bir doğal döngü olduğunu bilme
4- Korozyonu önleme yöntemlerini bilme
5- Korozyonu önlemekle mal ve can kayıplarını engeller
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Tekstil Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2- Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3- Değişik disiplinlere ait bilgileri Tekstil Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4- Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5- Tekstil mühendisliği uygulamalarında son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6- Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7- Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8- Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9- Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10- Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 1 2
Kısa sınavlar 2 1 2
Ara sınavlara hazırlık 1 25 25
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 10 20
Laboratuvar 4 3 12
Arazi çalışması 3 2 6
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 30 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     184
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 2 20
Ödev 10 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Jones, A. D., Principles and Prevention of Corrosion, Prentice Hall, Upper Saddle River, NJ, USA, 1996.
Yardımcı Kaynaklar Kuzugudenli, O.E., Corrosion Chemistry, Course Notes, Erciyes University, School of Sciences, Kayseri, 2016.

Ders ile ilgili dosyalar