Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
KEMOTERAPÖTİKLER |
Üçüncü düzey |
ECF 607 |
Seçmeli |
1 |
8.00 |
8.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
YOK
|
Eğitimin dili
|
TÜRKÇE
|
Koordinatör
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ EREN DEMİRPOLAT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
TEORİK
|
Dersin amacı
|
Kemoterapötiklerin tedavide kullanım alanları
|
Dersin tanımı
|
Kemoterapötiklerin genel etki mekanizmaları
|
1- |
Kemoterapötiklere giriş
|
2- |
Beta-laktam grubu antibiyotikler
|
3- |
Beta-laktam grubu antibiyotikler
|
4- |
Sülfonamidler, Ko-trimoksazol ve Trimetoprim
|
5- |
Makrolid ve Linkozamid antibiyotikler
|
6- |
Aminoglikozidler, tetrasiklinler ve amfenikoller
|
7- |
Kinolonlar ve üriner sistem infeksiyonlarında kullanılan ilaçlar
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
Tüberküloz ve diğer mikobakteri infeksiyonlarında kullanılan ilaçlar
|
10- |
Antiamibik, antiprotozoal, antimalaryal ve antihelmintik ilaçlar
|
11- |
Antifungal ilaçlar
|
12- |
Antiviral ve antiretroviral ilaçlar
|
13- |
Kanser kemoterapisi ile ilgili temel kavramlar
|
14- |
Antineoplastik ilaçlar
|
15- |
Antineoplastik ilaçlar
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
|
2- |
Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
|
3- |
Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
|
4- |
Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
|
5- |
Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
|
6- |
Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
|
|
2- |
Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
|
|
3- |
Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler,
hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
|
|
4- |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin
çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
|
|
5- |
Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
|
|
6- |
Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel
çözümlemesini düzenleme
|
|
7- |
Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
|
|
8- |
Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
|
|
9- |
Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
|
|
10- |
Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
|
|
11- |
Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
|
|
12- |
Bilimsel sunu yapma
|
|
13- |
Bilimsel yayın yazma
|
|
14- |
Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
|
|
15- |
Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
|
|
16- |
İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
|
|
17- |
Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
|
|
18- |
İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
|
|
19- |
Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum
sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
|
|
20- |
Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
6
|
10
|
60
|
Ödevler
|
2
|
8
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
3
|
4
|
12
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
2
|
10
|
20
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
2
|
15
|
30
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
3
|
6
|
18
|
Toplam iş yükü
|
|
|
200
|
AKTS
|
|
|
8.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
1. Akgün, H., Balkan, A., Bilgin, A.A., Çalış, Ü., Dalkara, S., Erdoğan, H., Erol Demir, D., Ertan, M.,Gökhan, N., Özkanlı, F., Palaska, E., Saraç, S. ve Şafak, C.,Tozkoparan.B.: Farmasötik Kimya, Ankara, 2004.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
2. Foye, W.O.(ed): Principles of Medicinal Chemistry, 3rd ed, Lea & Febrigen, Philadelphia, 1989.
3. Delgado, J.N., Remers, W.A. (ed), Wilson & Gisvold’s Textbook of Organic Medicinal and Pharmaceutical Chemistry, 9th ed., Lippincott, Philadelphia, 1991.
4. Patrick, G.L., An Introduction to Medicinal Chemistry, Oxford University Press, Oxford, 1999.
Wolff, M.E., Burger’s Medicinal Chemistry and Drug Discovery, Volume I-V, 4th edition, Wiley-
Interscience, 1980-97.
|
|