Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Eczacilik Farmakoloji(doktora) > KEMOTERAPÖTİKLER
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
KEMOTERAPÖTİKLER Üçüncü düzey ECF 607 Seçmeli 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ EREN DEMİRPOLAT
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MUSTAFA ORHAN PÜSKÜLLÜ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli TEORİK
Dersin amacı Kemoterapötiklerin tedavide kullanım alanları
Dersin tanımı Kemoterapötiklerin genel etki mekanizmaları

Dersin içeriği
1- Kemoterapötiklere giriş
2- Beta-laktam grubu antibiyotikler
3- Beta-laktam grubu antibiyotikler
4- Sülfonamidler, Ko-trimoksazol ve Trimetoprim
5- Makrolid ve Linkozamid antibiyotikler
6- Aminoglikozidler, tetrasiklinler ve amfenikoller
7- Kinolonlar ve üriner sistem infeksiyonlarında kullanılan ilaçlar
8- Ara sınav
9- Tüberküloz ve diğer mikobakteri infeksiyonlarında kullanılan ilaçlar
10- Antiamibik, antiprotozoal, antimalaryal ve antihelmintik ilaçlar
11- Antifungal ilaçlar
12- Antiviral ve antiretroviral ilaçlar
13- Kanser kemoterapisi ile ilgili temel kavramlar
14- Antineoplastik ilaçlar
15- Antineoplastik ilaçlar
16- Final sınavı
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
2- Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
3- Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
4- Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
5- Akılcı kemoterapötik kullanım ilkeleri
6- Kanser kemoterapisi ve antikanser ilaçların öğrenilmesi
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İlaçların canlı vücudundaki farmakokinetik ve farmakodinamik özelliklerini betimleme
2- Hücrede ilaç hedefi molekülleri tanıma ve uyarı iletimindeki rollerini betimleme
3- Hücreler arası iletişimi sağlayan aracı molekülleri (nörotransmitterler, otakoidler, hormonlar) betimleme; bu moleküllerin etkilerini, etki mekanizmalarını kavrama ve ilaç hedefi olarak işlevlerini önerme
4- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerini tanıma, farmakolojik problemlerin çözümünde uygun yöntemleri seçme ve deneyleri tasarlama
5- Yayınlanmış bilimsel verileri çözümleme, yorumlama ve yargılama
6- Verileri ölçme-değerlendirme yöntemlerini tanıma ve bilimsel verilerin istatistiksel çözümlemesini düzenleme
7- Eğitimin biliminin temel kavramlarını tanımlama
8- Temel farmakolojik araştırmalarda iş gören alet ve gereçleri kullanma
9- Deney hayvanlarına bakım, besleme ve ilaç uygulaması yapma
10- Farmakolojide kullanılan araştırma yöntemlerinden en az ikisini; uygun nitelikte, sürede ve ekonomik şekilde yürütme.
11- Yayınlanmış bilimsel verilere ulaşma
12- Bilimsel sunu yapma
13- Bilimsel yayın yazma
14- Farmakolojideki problemlerin çözümünde, bilimsel yöntemlerin gücünü anlama ve benimseme
15- Bilimsel araştırmalarda etik değerlere uyma
16- İyi Laboratuar Uygulamaları” klavuzlarına uygun şekilde çalışma.
17- Bilimsel araştırmalarda ekip çalışması anlayışını kazanma
18- İnsan ilişkilerinde doğru, dürüst ve tutarlı davranışlar sergileme
19- Bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemek ve mesleki uygulamalardaki değişimlere uyum sağlamak için; sürekli bir biçimde yeni bilgilere ulaşma alışkanlığı edinme
20- Yaşam boyu kendi kendine öğrenmenin önemini kavrama
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 10 60
Ödevler 2 8 16
Sunum / Seminer hazırlama 3 4 12
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 15 30
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 3 6 18
Toplam iş yükü     200
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Akgün, H., Balkan, A., Bilgin, A.A., Çalış, Ü., Dalkara, S., Erdoğan, H., Erol Demir, D., Ertan, M.,Gökhan, N., Özkanlı, F., Palaska, E., Saraç, S. ve Şafak, C.,Tozkoparan.B.: Farmasötik Kimya, Ankara, 2004.
Yardımcı Kaynaklar 2. Foye, W.O.(ed): Principles of Medicinal Chemistry, 3rd ed, Lea & Febrigen, Philadelphia, 1989. 3. Delgado, J.N., Remers, W.A. (ed), Wilson & Gisvold’s Textbook of Organic Medicinal and Pharmaceutical Chemistry, 9th ed., Lippincott, Philadelphia, 1991. 4. Patrick, G.L., An Introduction to Medicinal Chemistry, Oxford University Press, Oxford, 1999. Wolff, M.E., Burger’s Medicinal Chemistry and Drug Discovery, Volume I-V, 4th edition, Wiley- Interscience, 1980-97.

Ders ile ilgili dosyalar