Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
GENEL İŞLETME |
Birinci düzey |
B-İŞL105 |
Seçmeli |
2 |
4.00 |
4.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Ön koşul bulunmamaktadır
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM ÜYESİ MUHİBBİ SUAT AKSOY
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET COŞKUN
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Ders sunum yardımıyla sözlü anlatım, ödevler ve uygulama çalışmaları ile verilmektedir.
|
Dersin amacı
|
Genel işletme dersinin amacı işletme ve işletmecilikle ilgili temel kavramları tanıtmak, temel işletme fonksiyonları (yönetim, pazarlama, üretim, finansman, muhasebe, insan kaynakları yönetimi, halkla ilişkiler ve Ar-Ge) hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin işletme fonksiyonlarına sistem bakış açısıyla bir bütün olarak bakmalarını sağlamaktır. Ayrıca işletmenin diğer bilim dallarıyla ilişkisi, amaçları, iç ve dış çevresi, kuruluş çalışmaları ve fizibilite etüdü konuları hakkında bilgi verilmesi de hedeflenmektedir.
|
Dersin tanımı
|
Genel işletme dersi işletme bilimi ile ilgili temel kavramları, işletme biliminin diğer bilim dalları ile ilişkisini, işletmelerin amaçları ve sorumluluklarını, iç ve dış çevresini, sınıflandırılmasını ve kuruluş çalışmalarını kapsamaktadır. Ayrıca, işletmelerin temel fonksiyonları olan yönetim, pazarlama, üretim, finansman, muhasebe, insan kaynakları, halkla ilişkiler ve Ar-Ge''''''''''''''''ye ilişkin temel bilgileri içermektedir.
|
1- |
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramlar (işletme, yönetim, yönetici, girişimci, lider, iç girişimci)
|
2- |
İşletme biliminin diğer dallarla ilişkisi, işletmelerin iç ve dış çevresi
|
3- |
İşletmelerin amaçları ve sorumlulukları
|
4- |
İşletmelerin sınıflandırılması
|
5- |
İşletmelerin kuruluşu ile ilgili çalışmalar
|
6- |
Genel Yönetim
|
7- |
Genel Yönetim
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
İnsan Kaynakları Yönetimi
|
10- |
Muhasebe-Finansman Yönetimi
|
11- |
Muhasebe-Finansman Yönetimi
|
12- |
Üretim Yönetimi
|
13- |
Üretim Yönetimi
|
14- |
Pazarlama Yönetimi
|
15- |
Pazarlama Yönetimi
|
16- |
Final sınavı
|
17- |
Final sınavı
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İşletmeciliğe ilişkin temel kavramları tanımlar.
|
2- |
İşletme biliminin diğer bilim dalları ile olan ilişkisini ve uygulamadaki katkısını tartışır.
|
3- |
İç ve dış çevre faktörlerinin ve paydaşların, işletme faaliyetleri üzerindeki etkilerini tartışır.
|
4- |
Bir işletmenin kuruluş sürecini açıklar.
|
5- |
Temel işletme fonksiyonları arasındaki ilişkileri açıklar.
|
6- |
İşletmenin temel fonksiyonlarının işletmelerin faaliyetlerine katkısını tartışır.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
İktisadi konular ile ilgili temel kavramları ve ekonomik göstergeleri açıklar.
|
|
2- |
İktisadi olayları, kavram ve teorileri kullanarak açıklar.
|
|
3- |
İktisadi teorilerin ve modellerin işleyişini açıklar ve uygun analiz araçları ile test eder.
|
|
4- |
İktisadi düşüncenin gelişimi ve modern düşünce sistemi içindeki yerini karşılaştırmalı olarak analiz eder ve açıklar.
|
|
5- |
Nitel ve nicel analiz yöntemleri ve araçları veri toplama, analiz etme ve yorumlamada kullanır.
|
|
6- |
Sayısal, sözel ve grafik halinde sunulan iktisadi bilgileri açıklar.
|
|
7- |
İktisadi konularda edindiği bilgi ve becerileri yazılı, sözlü ve görsel araçları kullanarak aktarır.
|
|
8- |
İktisat alanında bir yabancı dili kullanır ve yabancı literatürü takip eder.
|
|
9- |
Karşılaşılması öngörülmeyen karmaşık iktisadi durumlarda, yeni yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretebilir.
|
|
10- |
Bölgesel, ulusal ve küresel ölçekte karşılaşılan iktisadi sorunları analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir.
|
|
11- |
İktisat alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
|
|
12- |
Bağımsız ve özgün araştırma yapar ve alanındaki temel birincil kaynaklara ulaşır.
|
|
13- |
İktisat ile ilgili alt dallarda uzmanlaşır ve diğer sosyal bilimler alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası analiz yapar.
|
|
14- |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal ve bilimsel değerler ile mesleki etik ilkelerine uygun davranır.
|
|
15- |
İş hayatında karşılaşılan hukuksal sorunları çözer.
|
|
16- |
Sermaye piyasaları ile finansal teknikler konusunda sahip olduğu bilgileri kullanarak piyasalardaki gelişmeleri takip eder.
|
|
17- |
Ekonomideki karar birimlerinin davranışlarını bütüncül bir yaklaşımla analiz eder.
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
6
|
2
|
12
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
1
|
1
|
Araştırma
|
1
|
6
|
6
|
Toplam iş yükü
|
|
|
96
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Kadri Mirze, İşletme
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|