Giriş | English

Lisans > İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi > Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi > İDARE HUKUKU I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
İDARE HUKUKU I Birinci düzey F-SKY201 Zorunlu 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET SEYDA OZAN
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HATUN KORKMAZ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı öğrencilere kamu hukukunun en temel konularından olan idare hukukunun ilkelerini anlatmaktır. Bu doğrultuda dersi alan öğrencilerin idare hukukunun gelişimi, Türkiye’nin idari teşkilatı, idarenin bireysel ve düzenleyici işlemleri konularında bilgi sahibi olmaları beklenmektedir.
Dersin tanımı Teorik

Dersin içeriği
1- İdare ve İdare Hukuku Kavramı
2- İdare Hukukunun Kaynakları
3- Merkezi Yönetim ve Yerel Yönetimler
4- Kamu Personel Hukuku
5- İdare Hukukunda Denetim: Hiyerarşi ve Vesayet
6- Merkezi İdare Teşkilatı
7- Yerinden Yönetim Teşkilatı
8- Ara Sınav
9- Yerel Yönetim ve Yerinden Yönetimler
10- Belediye Büyükşehir Belediyesi ve Köy
11- Merkezi Yönetim ve yerinden yönetimlerin zarar ve sakıncaları
12- İdari İşlemler
13- İdari kararlar (Bireysel ve Düzenleyici Kararlar)
14- İdarenin Bireysel İllemleri
15- İdarenin Düzenleyici işlemleri
16- Final Sınavı
17- Final Sınavı
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Genel olarak idare hukuku ve idare kavramına bir yaklaşım geliştir.
2- İdare hukuku ile ilgili temel kavramlar hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
3- Türkiye''nin idari teşkilatını açıklar.
4- Türkiye’nin idari teşkilatını ve idarenin görevlerini açıklar.
5- İdari teşkilat ile ilgili anayasal ilkeler arasında bağlantı kurar.
6- İdari işlem kavramını, bu kavramın unsurlarını, özelliklerini ve sınıflandırılmasını açıklayıp yorumlar.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi lisans programını başarı ile tamamlayan öğrencilerin aşağıdakileri yapabilmeleri beklenir: Türkiye’de temel siyasi, hukuki ve idari organların yapıları, örgütlenmeleri ve işleyişi hakkında bilgiye sahip olduğunu gösterir.
2- Siyaset bilimi ve kamu yönetimi ile ilgili temel kavramları, ilkeleri, modelleri, teorileri ve paradigmaları açıklar.
3- Türkiye’de kamu, özel ve kar amacı gütmeyen örgütlerin yönetişimini şekillendiren kanunları ve düzenlemeleri bulur ve yorumlar.
4- Kamu politikası sorunlarını belirlemek, tanımlamak, analiz etmek ve çözmek için çeşitli kavram, model, yaklaşım, çerçeve ve yöntemleri kullanır.
5- Çeşitli perspektiflerden kamu politikalarının önemli sebep ve sonuçlarını tartışır.
6- Etkili ve verimli kamu hizmeti sunumu için gerekli olan planlama, örgütleme, muhasebe ve bütçeleme gibi temel yönetim becerileri hakkında bilgi sahibi olduğunu gösterir.
7- Çağdaş modern devletlerin küreselden yerele kadar günümüzde karşı karşıya olduğu sorunlarla baş etmek için kullandığı karar alma stratejilerini belirler.
8- Siyaset ve kamu yönetimi ile ilgili bilgileri ve düşünceleri sözel sunum ve yazılı rapor aracılığı ile etkili biçimde Türkçe ifade eder.
9- Siyaset ve kamu yönetimi üzerine yaptığı araştırmalarda bilimsel veri toplama ve analiz tekniklerini etkili biçimde kullanır.
10- Bilimsel ve etik standartlara uygun akademik rapor yazar.
11- Veri işleme, yeniden düzenleme, analiz ve değerlendirme için Word, Excel ve PowerPoint gibi temel bilgisayar programlarını kullanır.
12- Evrensel insan hakları ve özgürlüklere, demokrasiye saygı duyar, etik, akademik ve profesyonel standartları gerçekleştirmeye çalışır.
13- Teoride, pratikte ve teknolojide meydana elen gelişmeleri takip ederek hayat boyu öğrenmeyi destekler.
14- Akademik ve profesyonel amaçlar için ikinci bir dilde iletişim becerilerine sahip olduğunu gösterir.
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 3 12 36
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Kemal GÖZLER- Gürsel KAPLAN, İdare Hukuku Dersleri, Ekin Yayınevi, 20.Baskı, Bursa, 2018.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders ile ilgili dosyalar