Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
YENİ ÜRÜN GELİŞTİRME YÖNETİMİ |
İkinci düzey |
ETM 544 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. DERYA HAROĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Doç. Dr. DERYA HAROĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 3 saat teorik temeller ve örnek uygulamaları
|
Dersin amacı
|
Öğrencilere yeni ürün geliştirme sürecini başarılı bir şekilde yönetebilmeleri için gerekli teknik ve pratik bilgi ve becerileri kazandırmaktır. Onlara süreci kolaylaştıracak çeşitli yöntemler göstererek kendi fikirlerini geliştirme ve test etme fırsatı vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Yeni ürün geliştirme yönetimi
|
1- |
Yeni bir ürünün tanımı, yeni ürün kategorileri, yeni ürün geliştirme prosesi
|
2- |
Fırsatların tanımlanması, fırsat belirleme prosesi, örnek uygulama
|
3- |
Kano Modeli, Kano anketi, örnek uygulama
|
4- |
Konsept üretme, sınıflandırma ağacı çizme, kombinasyon tablosu oluşturma, örnek uygulama
|
5- |
Konsept seçme metotları, karar matrisleri, konsept tarama, konsept puanlama, örnek uygulama
|
6- |
Kalite Fonksiyon Yayılımı (QFD) Metodu
|
7- |
Prototip üretme, prototiplerin kullanılma amaçları, prototip üretme prensipleri, prototip üretme teknolojileri, örnek uygulama
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Ürün geliştirme ekonomisi, kantitatif analiz, kalitatif analiz
|
10- |
Ekonomik analiz prosesi, duyarlılık analizi
|
11- |
Ürün geliştirme ekonomisi örnek uygulaması
|
12- |
Çevre için tasarım
|
13- |
Üretim için tasarım
|
14- |
Hizmet tasarımı
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Yeni ürün geliştirme sürecinin aşamalarıyla alakalı bilgi edinme
|
2- |
Yeni ürün geliştirme sürecini kolaylaştırmak için kullanılan çeşitli metotlar hakkında bilgi edinme
|
3- |
Yeni ürün geliştirme ekonomisiyle ilgili bilgi edinme
|
4- |
Çevre için ürün tasarımı hakkında bilgi edinme
|
5- |
Üretim için ürün tasarımı hakkında bilgi edinme
|
6- |
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Matematik, fen ve mühendislik becerilerini uygulama becerisi.
|
|
2- |
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi.
|
|
3- |
İstenen gereksinimleri karşıyalayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi.
|
|
4- |
Disiplinlerarası takımlarda çalışabilme becerisi.
|
|
5- |
Mühendislik problemlerini saptama tanımlama ve çözme becerisi.
|
|
6- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
|
|
7- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
|
|
8- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ve bunu gerçekleştirebilme becerisi.
|
|
9- |
Mühendislik alanındaki sanayi uygulamaları için gereki olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi.
|
|
10- |
Endüstriyel Tasarım Mühendisliliği ile ilgili bazı paket programlarını kullanma becerisi.
|
|
11- |
Mühendislik pratiğini görme, tanıma, öğrenme ve uygulama etkinliklerini kapsayan genişlikte eğitim.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
13
|
3
|
39
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
13
|
6
|
78
|
Ödevler
|
2
|
5
|
10
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
10
|
20
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Ara sınavlar
|
1
|
3
|
3
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
3
|
3
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
183
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
50
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
2
|
50
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Karl T. Ulrich and Steven D. Eppinger, "Product Design And Development", McGraw-Hill Education, NY
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Robert G. Cooper, "Winning At New Products", Perseus Books Group, NY
|
|