Giriş | English

Yüksek Lisans > Fen Bilimleri Enstitüsü > Matematik (y.l.) > LİNEER UZAYLAR -I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
LİNEER UZAYLAR -I İkinci düzey MAT 525 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri YOK
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze
Dersin amacı Dersin amacı; öğrencilere diferansiyel geometride afin uzay, Öklid Uzayı, Minkowski(Lorentz) uzayı gibi farklı uzayları anlatarak, eğri ve yüzeyleri bu farklı uzaylarda inceleme ve karşılaştırmasını öğretmektir.
Dersin tanımı Diferansiyel geometride Afin, Öklid, Minkowski(Lorentz) gibi farklı uzayların incelebmesi

Dersin içeriği
1- Afin Uzay ve Vektör Uzayı Kavramları
2- Afin Çatı ve Afin Koordinat Sistemi
3- Öklid Uzayı ve Öklid Koordinat Sistemi
4- Öklid Uzayında Vektörel Analiz
5- Öklid Uzayında Vektör ve Vektör Fonksiyon
6- Öklid Uzayında Eğriler ve Türev
7- Öklid Uzayında bir eğrinin Eğriliklerinin Geometrik Yorumlamaları
8- Ara Sınav
9- Öklid Uzayında Bir Eğriden Başka Bir Eğri Elde Etme
10- Öklid Uzayında Yüzeyler, Temel Yüzeyler,Yüzeyin Parametre Eğrileri ve Teğet Düzlemi
11- Minkowski(Lorentz) Uzayı ve Bu Uzay Üzerinde Kavramlar
12- Minkowski(Lorentz) Uzayında Eğriler
13- Öklid ve Minkowski(Lorentz) Uzaylarında Yüzey üzerinde Türev ve Yüzey Aparatları
14- Öklid ve Minkowski(Lorentz) Uzaylarında Uygulamalar
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Afin Uzay ve Öklid Uzayı öğretildi.
2- Öklid uzayında eğrilerle ilgili işlemler öğretildi.
3- Öklid uzayında yüzeyler öğretildi.
4- Minkowski Uzayı öğretildi.
5- Minkowski uzayında eğriler çalışıldı.
6- Mimkowski uzayında yüzeyler çalışıldı ve öğrenildi.
7- Öklid ve Minkowski uzaylarının karşılaştırılması yapılarak öğretildi.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Lisans düzeyinde alınan matematik eğitimi temelinde bilgi birikimini belirli bir düzeyde geliştirebilme
2- Alanında edindikleri teorik ve pratik bilgileri kullanabilme
3- Alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerdeki bilgilerle bütünleştirerek çalışmalarında kullanbilme
4- Matematik alanında güncel gelişmeleri ve kendi araştırmalarını, kendi alanında ve alanı dışında çalışan araştırmacılara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme
5- Yaptığı çalışmalarda, konusuyla ilgili verilerin derlenmesi,düzenlenmesi, yorumlanması ve kullanılması aşamalarında toplumsal ve bilimsel etik değerlere saygı göstermesi
6- Kendi alanında veya diğer disiplinlerde bilgiye ulaşma yöntemlerini etkin ve etik değerlere uygun olarak kullanabilme.
7- Matematiksel bilgi birikimini teknolojide etkin ve vereimli bir şekilde kullanabilme
8- Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılara katılarak bilgi paylaşımında bulunabilme
9- Alanında karşılaştığı yeni bir bilgiyi eleştirel yaklaşımlarla değerlendirerek anlayabilme ve yorumlayabilme
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Özdemir Mustafa, Diferansiyel Geometri, Akdeniz Üniversitesi, 2020. 2. B.O’Neill , Semi Riemannian Geometry, with Applications to relativity, New York, Acedemic Pres Inc. (1983). 3. M. Do Carmo, Differential Geometry of Curves and Surfaces Prentica- Hall (1976).
Yardımcı Kaynaklar 1.Hacısalihoğlu H.H., Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983. 2.Sabuncuoğlu Arif, Diferensiyel Geometri, Ankara, Kasım 2006.

Ders ile ilgili dosyalar