Giriş | English

Lisans > Mühendislik Fakültesi > Enerji Sistemleri Mühendisliği > FİZİK-I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FİZİK-I Birinci düzey FİZ 117 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Bu dersi almak için bir ön şart bulunmamaktadır.
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. KAZIM KEŞLİOĞLU, DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Yüz yüze eğitim
Dersin amacı Bu dersin amacı, öğrenciye fiziğin mekanikle ilgili temel kavram ve prensiplerini açık bir sunumla vermektir.
Dersin tanımı Mühendislik fiziğine giriş, Fizik ve ölçme, vektörler, bir boyutta hareket, düzlemsel hareket, parçacık dinamiği, iş ve enerji, enerjinin korunumu, parçacık sistemlerinin dinamiği, lineer momentum ve çarpışma, dönme kinematiği, katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi.

Dersin içeriği
1- Mühendislik fiziğine giriş, Fizik ve ölçme
2- Vektörler
3- Bir boyutta hareket
4- İki ve üç boyutta hareket
5- Newton’un Hareket Kanunları
6- Newton Hareket Kanunlarının Uygulamaları
7- Dairesel hareket
8- Ara sınav
9- İş ve kinetik enerji
10- Potansiyel enerji
11- Mekanik enerjinin korunumu
12- Momentum, itme ve çarpışmalar
13- Katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi
14- Katı cisimlerin dönme kinematiği
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mekanik Fiziğinin temel kavramlarını bilir.
2- Hareket eden cisimlerin konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
3- Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir.
4- İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
5- Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
6- Çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
7- Katı cisimlerin dönme hareketinin statiği ve dinamiğini bilir.
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
2- Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
3- Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
4- - Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
5- Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
6- İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
7- Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
8- Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
9- Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
10- Etkin iletişim kurma becerisi
11- Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
12- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
13- Çağın sorunları hakkında bilgi
14- Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
15- Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
16- Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
17- Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 8 2 16
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     115
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara
Yardımcı Kaynaklar 1)D. Halliday ve R. Resnick, Fiziğin temelleri, Çeviri: Cengiz Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996. 2) Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.

Ders ile ilgili dosyalar