Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
FİZİK-I |
Birinci düzey |
FİZ 117 |
Zorunlu |
1 |
6.00 |
6.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Bu dersi almak için bir ön şart bulunmamaktadır.
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. AYHAN GÜLDESTE
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
PROF. DR. KAZIM KEŞLİOĞLU, DOÇ. DR. MUSTAFA SERDAR GENÇ
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze eğitim
|
Dersin amacı
|
Bu dersin amacı, öğrenciye fiziğin mekanikle ilgili temel kavram ve prensiplerini açık bir sunumla vermektir.
|
Dersin tanımı
|
Mühendislik fiziğine giriş, Fizik ve ölçme, vektörler, bir boyutta hareket, düzlemsel hareket, parçacık dinamiği, iş ve enerji, enerjinin korunumu, parçacık sistemlerinin dinamiği, lineer momentum ve çarpışma, dönme kinematiği, katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi.
|
1- |
Mühendislik fiziğine giriş, Fizik ve ölçme
|
2- |
Vektörler
|
3- |
Bir boyutta hareket
|
4- |
İki ve üç boyutta hareket
|
5- |
Newton’un Hareket Kanunları
|
6- |
Newton Hareket Kanunlarının Uygulamaları
|
7- |
Dairesel hareket
|
8- |
Ara sınav
|
9- |
İş ve kinetik enerji
|
10- |
Potansiyel enerji
|
11- |
Mekanik enerjinin korunumu
|
12- |
Momentum, itme ve çarpışmalar
|
13- |
Katı cismin sabit bir eksen etrafında dönmesi
|
14- |
Katı cisimlerin dönme kinematiği
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Mekanik Fiziğinin temel kavramlarını bilir.
|
2- |
Hareket eden cisimlerin konum-zaman, hız-zaman grafiklerini yorumlar.
|
3- |
Bir cismin üzerindeki net kuvvetin önemi nedir bilir.
|
4- |
İş ile enerji arasındaki ilişkiyi kavrar.
|
5- |
Korunumlu ve korunumsuz kuvvetler arasındaki ayrımı yapar.
|
6- |
Çarpışmalar arasındaki farkı anlar ve yorumlar.
|
7- |
Katı cisimlerin dönme hareketinin statiği ve dinamiğini bilir.
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Etik değerler ve kalite bilinci çerçevesinde ulusal ve uluslararası taleplere cevap verecek nitelikte mühendisler yetiştirmek.
|
|
2- |
Endüstride ve araştırma kuruluşlarında, uygulama ve araştırma alanında kariyer hedeflerine uygun planlama yeteneğine sahip mühendisler yetiştirmek.
|
|
3- |
Küresel boyutta bilimsel ve teknolojik gelişmelere uyum sağlayabilen, etkin iletişim kurma becerisi kazanmış mühendisler yetiştirmektir.
|
|
4- |
- Matematik, fen ve mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
|
|
5- |
Deney tasarımlama ve yapma ile deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisi
|
|
6- |
İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisi
|
|
7- |
Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
|
|
8- |
Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
|
|
9- |
Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
|
|
10- |
Etkin iletişim kurma becerisi
|
|
11- |
Mühendislik çözümlerinin, evrensel ve toplumsal boyutlarda etkilerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
|
|
12- |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci ve bunu gerçekleştirebilme becerisi
|
|
13- |
Çağın sorunları hakkında bilgi
|
|
14- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve modern araçları kullanma becerisi
|
|
15- |
Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleyebilecek temel alt yapıya sahip mühendis
|
|
16- |
Ulusal ve uluslararası taleplere uygun olarak uygulanabilir teknolojiler geliştiren mühendislik yeteneği
|
|
17- |
Mevcut ürün ve teknolojilerin her türlü verimliliğini geliştirici özgün fikirler geliştirme ve uygulama
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
2
|
28
|
Ödevler
|
8
|
2
|
16
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
10
|
10
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
15
|
15
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
115
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Serway, Fen ve Mühendislik İçin Fizik, Palme Yayıncılık, Çev.Edit. Kemal Çolakoğlu, 2002, Ankara
|
Yardımcı Kaynaklar
|
1)D. Halliday ve R. Resnick, Fiziğin temelleri, Çeviri: Cengiz Yalçın, Arkadaş yayınları, 1996.
2) Fishbane,P.M., Gasiorowicz,S., Thornton,S. T.,Temel Fizik, Arkadaş yayıncılık,2003.
|
|