Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Elektronörofizyoloji > OLASILIK VE İSTATİSTİK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OLASILIK VE İSTATİSTİK II Birinci düzey MAT 454 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Ali DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR.DR. ERCAN BALCI
Dersin veriliş şekli Yüz-Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı,temel istatistiksel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Temel istatistiksel kavramlarını kapsar,Sosyal olayların anlaşılmasında istatistiksel yöntemlerin önemini ifade eder.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar, Verinin Düzenlenmesi
2- Merkezi Eğilim Ölçüsü, Aritmetik Ortalama
3- Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama
4- Medyan, Mod
5- Dağılım Ölçüleri
6- Değişim Katsayısı
7- Çarpıklık
8- ARA SINAV
9- Momente Dayalı Çarpıklık ve Basıklık
10- Z ve T puanları
11- Örnekleme Teorisi
12- Merkezi Limit Teoremi
13- Hipotez Testleri
14- Korelasyon Analizi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistiksel kavramların anlamını ve gündelik hayattaki önemini ifade eder.
2- İstatissel kavramların farklı bilim dallarında nasıl kullanıldığını görür ve çıktılarını gözler.
3- Rastgele değişken ve olasılık dağılımı kavramlarının sosyal olaylar için önemini kavrar, uygulamalarını yorumlar.
4- İstatistiksel veri,İstatistiksel grafik ve uygulamaalarını anlar, yorumlar ve kullanma donanımını kazanır
5- Toplumsal olaylarla ilgili yapılan araştırmalarla ilgili elde edilen sonuçları, istatistiksel araçları kullanarak analiz etme, değerlendirme ve yorulama imkanlarını elde eder.
6- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan bilimsel enstrümanların önemini anlayabilmede önemli kazanımlar edinir, bu enstrümanları kullanma şekillerini kavrar.
7- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan istatistiksel kavramların bilimsel araştırmadaki önemini anlar ve yorumlar.
8- İstatiksel verilerin yorumlanması ve değerledirilmesi aşamalarında matematiksel araçları kullanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri bilir. 6. 7.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Beynin temel yapısını, işleyişini bilir. Alan terminolojisini etkin kullanır.
4- Hekimin talimatı doğrultusunda, elektroensefalografi (EEG), elektronöromiyografi (ENMG), polisomnografi (PSG) gibi elektronörofizyolojik uygulamaları yapar.
5- İşlem süresince hastanın takibini yapar, hastanın durumuyla ilgili gözlemlediği olağan dışı durumları hekime bildirir.
6- İşlemler ve acil durumlar için gerekli cihaz, elektrot, malzeme ve ilaçları hazırlar.
7- İşlem öncesinde cihazların kalibrasyonunu yapar. Ortamın işlemler için uygunluğunu sağlar.
8- İşlem sonunda kullanılan cihaz ve malzemelerin temizlik ve bakımının yapılmasını sağlar.
9- Rutin, uyku sırasında ve video EEG monitorizasyonda EEG çekimlerinin teknik özellikleri ve önemi bilir.
10- Elektronöromiyografide temel kavramları bilir ve basit sinir iletim uygulamalarını yapar.
11- Uyarılmış potansiyel, İntraoperatif monitorizasyon ve polisomnograf incelemesinde temel kavramları bilir ve uygular.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     181
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013
Yardımcı Kaynaklar 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok