Giriş | English

Lisans > Fen Fakültesi > Matematik > OLASILIK VE İSTATİSTİK II
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
OLASILIK VE İSTATİSTİK II Birinci düzey MAT 454 Seçmeli 8 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ALİ DELİCEOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı PROF. DR. Ali DELİCEOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı ARŞ. GÖR.DR. ERCAN BALCI
Dersin veriliş şekli Yüz-Yüze
Dersin amacı Bu dersin amacı,temel istatistiksel kavramları ve uygulamaları hakkında bilgi vermektir.
Dersin tanımı Temel istatistiksel kavramlarını kapsar,Sosyal olayların anlaşılmasında istatistiksel yöntemlerin önemini ifade eder.

Dersin içeriği
1- Temel Kavramlar, Verinin Düzenlenmesi
2- Merkezi Eğilim Ölçüsü, Aritmetik Ortalama
3- Geometrik Ortalama, Harmonik Ortalama
4- Medyan, Mod
5- Dağılım Ölçüleri
6- Değişim Katsayısı
7- Çarpıklık
8- ARA SINAV
9- Momente Dayalı Çarpıklık ve Basıklık
10- Z ve T puanları
11- Örnekleme Teorisi
12- Merkezi Limit Teoremi
13- Hipotez Testleri
14- Korelasyon Analizi
15- YARIYIL SONU SINAVI
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İstatistiksel kavramların anlamını ve gündelik hayattaki önemini ifade eder.
2- İstatissel kavramların farklı bilim dallarında nasıl kullanıldığını görür ve çıktılarını gözler.
3- Rastgele değişken ve olasılık dağılımı kavramlarının sosyal olaylar için önemini kavrar, uygulamalarını yorumlar.
4- İstatistiksel veri,İstatistiksel grafik ve uygulamaalarını anlar, yorumlar ve kullanma donanımını kazanır
5- Toplumsal olaylarla ilgili yapılan araştırmalarla ilgili elde edilen sonuçları, istatistiksel araçları kullanarak analiz etme, değerlendirme ve yorulama imkanlarını elde eder.
6- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan bilimsel enstrümanların önemini anlayabilmede önemli kazanımlar edinir, bu enstrümanları kullanma şekillerini kavrar.
7- Fiziksel ve sosyal olayların anlaşılmasında kullanılan istatistiksel kavramların bilimsel araştırmadaki önemini anlar ve yorumlar.
8- İstatiksel verilerin yorumlanması ve değerledirilmesi aşamalarında matematiksel araçları kullanır.
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Matematiksel düşünme yeteneği kazanır ve bu yeteneği kullanır.
2- Matematik ile ilgili bir problemi kurgulayabilir, çözüm yöntemi geliştirebilir ve sonuçları gerektiğinde uygulayabilir.
3- Fiziksel olayları matematiksel modelleme yaparak çözebilme yeteneği geliştirir.
4- Güncel yazılım programları kullanır ve bu yeteneğini bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izlemede de kullanır.
5- Girişimcilik ve yenilikçiliğe önem verir.
6- Soyut düşünme yeteneğini kullanır.
7- Soyut kavramları, matematiksel yöntemler ile somut hale indirgeyerek bunları anlama ve yorumlama yeteneği kazanır.
8- Matematiksel düşüncenin bir sanatsal özelliğe sahip olduğunun farkına varır.
9- Matematik tarihi ile ilgili belirli bir bilgi düzeyinde olur ve bilim tarihinde matematiğin yerini kavrar.
10- Analitik düşünme yeteneği kazanır.
11- Sorgulayıcı ve eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
12- Kendi meslektaşları ile takım oluşturabilme ve bireysel bilgilerini takıma yansıtma yeteneği kazanır.
13- Kendi alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
14- Kendi alanı ile ilgili matematiksel bilgileri belirli düzeyde takip edebilecek ve yorumlayabilecek düzeyde bir yabancı dil geliştirir.
15- Sahip olduğu matematiksel bilgileri farklı disiplinlerde de kullanır.
16- Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur.
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Ödevler 1 2 2
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 3 9
Toplam iş yükü     181
AKTS     7.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013
Yardımcı Kaynaklar 1.Probability & Statistics for Engineers &; Scientists, Ronald E. Walpole at al, Pearson Education LTD.,2007 2.Essential of Statistics,David Brink, Ventus Publishing,2010. 3. Lecture Notes statıstıcs and probabılıty,Robert J. Boik.2004 4.Olasılık ve İstatistik, Fikri Akdeniz,Akademisyen Kitabevi,2013

Ders ile ilgili dosyalar
İndir  yok