Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
DATA HABERLEŞME SİSTEMLERİ |
Üçüncü düzey |
EEM 604 |
Seçmeli |
2 |
7.50 |
7.50 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
PROF. DR. NECMİ TAŞPINAR
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
Prof.Dr.Necmi TAŞPINAR
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Haftada 3 saat teorik olarak.
|
Dersin amacı
|
Bu derste, yeni bağlaşma ve şebeke teknolojilerinin incelenmesi, bu teknolojilerin ve ilişkili unsurların yüksek hızda sayısal mesaj aktarımında kullanılması ve boyutlandırma esaslarının verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin tanımı
|
Data haberleşme kodlarında hata tespiti, senkronizasyon, hat kodlama teknikleri, sıraya koyma analizi, teletrafik teorisi, paket anahtarlama, OSI referans modeli, çoklu erişim teknikleri, yerel alan ağları (LAN), ARQ teknikleri.
|
1- |
Veri iletişim kodları ve kodlama devreleri,
|
2- |
Hata denetimi,
|
3- |
Senkronizasyon,
|
4- |
İletim ortamları ve veri iletişim modemleri,
|
5- |
CCITT X.25 protokolü,
|
6- |
Sayısal çoğullama teknikleri, Hat kodlama teknikleri,
|
7- |
Kuyruk analizi,
|
8- |
ARA SINAV
|
9- |
Teletrafik teorisi,
|
10- |
Paket anahtarlama, OSI referans modeli,
|
11- |
Çoklu erişim teknikleri, ATM,
|
12- |
Tümleşik hizmetler sayısal şebekesi (ISDN) ve servisleri,
|
13- |
Yerel alan ağları (LAN), geniş alan ağları (WAN),
|
14- |
Otomatik tekrar isteği (ARQ) teknikleri.
|
15- |
-
|
16- |
-
|
17- |
-
|
18- |
-
|
19- |
-
|
20- |
-
|
1- |
Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı.
|
2- |
Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
|
3- |
Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı.
|
4- |
Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı.
|
5- |
Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı.
|
6- |
Bireysel çalışma becerisine katkı sağladı.
|
7- |
Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı.
|
8- |
-
|
9- |
-
|
10- |
-
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Elektrik-elektronik mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye derinlemesine ulaşabilme, bilgiyi değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisine sahip olur.
|
|
2- |
Sınırlı verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle aynı veya farklı disiplinlere ait bilgileri bütünleştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
3- |
Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisine sahip olur.
|
|
4- |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı süreçleri tasarlama ve uygulama becerisi kazanır ve bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
|
5- |
Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur ve gerektiğinde bunları kullanma becerisi kazanır.
|
|
6- |
Verilerin toplanması ve yorumlanması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
|
7- |
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisine sahip olur.
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
3
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
3
|
42
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
7
|
4
|
28
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
10
|
3
|
30
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
7
|
4
|
28
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
3
|
4
|
12
|
Toplam iş yükü
|
|
|
186
|
AKTS
|
|
|
7.50
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
1
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Ders notları.
|
Yardımcı Kaynaklar
|
J.E.Goldman, P.T. Rawles, Applied Data Communications, Third Ed, John Wiley, 2001.
G.B. Lee, W.J.Kim, Integrated Broadband Networks , Artech House, 2002.
M. Setxton, A. Reid , Broadband Networking , Artech House, 1997.
|
|