Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
SINIF YÖNETİMİ |
Üçüncü düzey |
İPFP664 |
|
3 |
2.00 |
2.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ATAK
DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
-
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze - Dersler anlatım, soru-cevap, tartışma vb. metotlarla işlenecek derslere öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.
|
Dersin amacı
|
Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramları ve becerilerin öğrenilmesi.
|
Dersin tanımı
|
Sınıf yönetimi olgusunu temel kavramlar, ilkeler, kuramlar, problemler, organizasyon vb. boyutlarıyla örneklere dayalı şekilde inceleyen bir derstir.
|
1- |
Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar
|
2- |
Sınıf Ortamını Etkileyen Öğrenci Davranışları
|
3- |
Öğrenci Davranışını Etkileyen Sınıf Dışı Etmenler
|
4- |
Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi
|
5- |
Sınıf İçi İletişim Ve Etkileşim
|
6- |
Öğrencileri Güdüleme
|
7- |
Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi
|
8- |
Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama I
|
9- |
Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama IIi
|
10- |
ARA SINAV
|
11- |
Sınıfta Zamanı ve Öğretimi Yönetme Becerileri
|
12- |
Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi I
|
13- |
Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi II
|
14- |
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
|
2- |
Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri, sınıf yönetiminde öğretmenin rol ve görevlerini açıklar.
|
3- |
Olumlu öğrenme ortamı oluşturmada öğretmenin rolünü ve olumlu öğrenme ortamının öğrencilerin davranışlarına etkilerini açıklar.
|
4- |
Sınıf yönetiminde iletişimin yerini açıklar.
|
5- |
Güdüleme ve zaman yönetimi ile sınıf yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
|
6- |
Sınıf ortamındaki öğrenci gruplarının özelliklerini açıklar.
|
7- |
Sınıf yönetimi ile sınıf düzeni, zaman yönetimi ilişkisini açıklar.
|
8- |
Öğrencilerin uyum sorunlarını sebep ve sonuçlarıyla açıklar.
|
9- |
Sorun davranışlarla sınıf disiplini arasındaki ilişkiyi ve sorun davranışların nasıl önlenebileceğini açıklar.
|
10- |
Ebeveyn-öğretmen iletişiminin sınıf yönetimine etkilerini açıklar.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
2
|
28
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
14
|
1
|
14
|
Ödevler
|
0
|
0
|
0
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
5
|
5
|
Ara sınavlar
|
1
|
1
|
1
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
6
|
6
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
56
|
AKTS
|
|
|
2.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
100
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
100
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Erden Münire, Sınıf Yönetimi, Arkadaş Kitabevi, Ankara, 2014
|
Yardımcı Kaynaklar
|
-
|
|