Giriş | English

Lisans > İlahiyat Fakültesi > İlahiyat > SINIF YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Birinci düzey İPFP664 Seçmeli 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ATAK DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - Dersler anlatım, soru-cevap, tartışma vb. metotlarla işlenecek derslere öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.
Dersin amacı Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramları ve becerilerin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Sınıf yönetimi olgusunu temel kavramlar, ilkeler, kuramlar, problemler, organizasyon vb. boyutlarıyla örneklere dayalı şekilde inceleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar
2- Sınıf Ortamını Etkileyen Öğrenci Davranışları
3- Öğrenci Davranışını Etkileyen Sınıf Dışı Etmenler
4- Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi
5- Sınıf İçi İletişim Ve Etkileşim
6- Öğrencileri Güdüleme
7- Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi
8- Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama I
9- Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama IIi
10- ARA SINAV
11- Sınıfta Zamanı ve Öğretimi Yönetme Becerileri
12- Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi I
13- Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi II
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri, sınıf yönetiminde öğretmenin rol ve görevlerini açıklar.
3- Olumlu öğrenme ortamı oluşturmada öğretmenin rolünü ve olumlu öğrenme ortamının öğrencilerin davranışlarına etkilerini açıklar.
4- Sınıf yönetiminde iletişimin yerini açıklar.
5- Güdüleme ve zaman yönetimi ile sınıf yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
6- Sınıf ortamındaki öğrenci gruplarının özelliklerini açıklar.
7- Sınıf yönetimi ile sınıf düzeni, zaman yönetimi ilişkisini açıklar.
8- Öğrencilerin uyum sorunlarını sebep ve sonuçlarıyla açıklar.
9- Sorun davranışlarla sınıf disiplini arasındaki ilişkiyi ve sorun davranışların nasıl önlenebileceğini açıklar.
10- Ebeveyn-öğretmen iletişiminin sınıf yönetimine etkilerini açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2- İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3- İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4- İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5- Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6- Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7- Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8- İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9- İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10- Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11- Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12- İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13- Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14- İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15- İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16- Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17- Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18- İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19- İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20- İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erden Münire, Sınıf Yönetimi, Arkadaş Kitabevi, Ankara, 2014
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar