Giriş | English

Lisans > Halil Bayraktar Sağlik Hizmetleri M.y.o. > Ameliyathane Hizmetleri > SINIF YÖNETİMİ
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
SINIF YÖNETİMİ Birinci düzey İPFP664 3 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ MUSTAFA ATAK DOÇ. DR. CEMİL OSMANOĞLU
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı -
Dersin veriliş şekli Yüz yüze - Dersler anlatım, soru-cevap, tartışma vb. metotlarla işlenecek derslere öğrencilerin aktif katılımı sağlanacaktır.
Dersin amacı Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramları ve becerilerin öğrenilmesi.
Dersin tanımı Sınıf yönetimi olgusunu temel kavramlar, ilkeler, kuramlar, problemler, organizasyon vb. boyutlarıyla örneklere dayalı şekilde inceleyen bir derstir.

Dersin içeriği
1- Sınıf Yönetimiyle İlgili Temel Kavramlar
2- Sınıf Ortamını Etkileyen Öğrenci Davranışları
3- Öğrenci Davranışını Etkileyen Sınıf Dışı Etmenler
4- Sınıf Ortamı ve Grup Etkileşimi
5- Sınıf İçi İletişim Ve Etkileşim
6- Öğrencileri Güdüleme
7- Sınıfta Fiziksel Ortamın Düzenlenmesi
8- Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama I
9- Sınıfta Kurallar Geliştirme ve Uygulama IIi
10- ARA SINAV
11- Sınıfta Zamanı ve Öğretimi Yönetme Becerileri
12- Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi I
13- Sınıfta Olumsuz Davranışların Nedenleri ve Yönetimi II
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları tanımlar.
2- Sınıf yönetimini etkileyen faktörleri, sınıf yönetiminde öğretmenin rol ve görevlerini açıklar.
3- Olumlu öğrenme ortamı oluşturmada öğretmenin rolünü ve olumlu öğrenme ortamının öğrencilerin davranışlarına etkilerini açıklar.
4- Sınıf yönetiminde iletişimin yerini açıklar.
5- Güdüleme ve zaman yönetimi ile sınıf yönetimi arasındaki ilişkiyi açıklar.
6- Sınıf ortamındaki öğrenci gruplarının özelliklerini açıklar.
7- Sınıf yönetimi ile sınıf düzeni, zaman yönetimi ilişkisini açıklar.
8- Öğrencilerin uyum sorunlarını sebep ve sonuçlarıyla açıklar.
9- Sorun davranışlarla sınıf disiplini arasındaki ilişkiyi ve sorun davranışların nasıl önlenebileceğini açıklar.
10- Ebeveyn-öğretmen iletişiminin sınıf yönetimine etkilerini açıklar.

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- İnsan vücudunun temel yapısı, organ ve sistemlerine ait tanım ve terimleri, yerleşimleri, komşulukları ve işleyişleri hakkında bilgi sahiptir.
2- Sağlığın korunması, sistemlere ait hastalıklar ve acil durumlarda ilk yardım bilgisine sahiptir.
3- Ameliyat odasındaki bütün alet ve cihazların periyodik kontrollerini yaptırır.
4- Ameliyat masasının her ameliyattan önce kontrolünü sağlar, hazır hale getirir ve gerekli malzemeleri hazırlar.
5- Ameliyat için hastaya uygun pozisyon verir.
6- Ameliyat sonrasında cerrahi aletlerin, malzemelerin ve ortamın dezenfeksiyonunu sağlayarak yeniden kullanıma hazır hale getirir.
7- Ameliyat sırasında hastadan çıkartılan herhangi bir cerrahi materyalin uygun bir şekilde ilgili birime gönderilmesini sağlar.
8- Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda muhafaza edilmesini sağlar.
9- Hastanın ameliyat odasına alınmasına ve ameliyat sonrası transportuna yardımcı olur.
10- Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde cerrahi ekibe dahil olur.
11- Kendi alanı ile ilgili teknolojileri kullanır.
12- Birey ve halk sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma konularında yeterli bilince sahiptir.
13- Alanıyla ilgili konularda bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve mesleki bilgilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır.
14- Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar ve mesleki uygulamalarda kullanır.
15- Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir.
16- Alanıyla ilgili temel mesleki yasal mevzuatı anlar. Sosyal, kültürel ve hukuksal hak ve sorumluluklara uygun hareket eder.
17- Kalite yönetimi ve süreçlerine katılır.
18- Diğer sağlık disiplinleri ile çalışır.
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     56
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Erden Münire, Sınıf Yönetimi, Arkadaş Kitabevi, Ankara, 2014
Yardımcı Kaynaklar -

Ders ile ilgili dosyalar