Giriş | English

Doktora > Sağlik Bilimleri Enstitüsü > Histoloji-embriyoloji (doktora) > HÜCRE ÖLÜM MEKANIZMALARI
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
HÜCRE ÖLÜM MEKANIZMALARI Üçüncü düzey TIM 612 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ZÜHAL HAMURCU
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı Doç.Dr.Zuhal Hamurcu
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli Pratik
Dersin amacı Öğrencileri hücre yaşlanma mekanizmaları, hücre ölüm tipleri hakkında bililendirmek, ayrıca hücre yaşlanması ve ölüm mekanizmalrında hangi sinyal yolakları devreye girmekte, yaşlanma ve ölüm arasındaki ortak yolaklar hakkında bilgi vermek
Dersin tanımı Hücre yaşlanması nedir, hücre ölümü nedir, hücre ölüm tipleri nelerdir, bu mekanimalardan sorumlu sinyal yolakları nelerdir.

Dersin içeriği
1- Hücre döngüsü
2- Hücre yaşlanması nedir ve Hücre yaşlanma tipleri nelerdir
3- Replikatif yaşlanma, Telomer ve telomerazlar
4- Hücre ölümü nedir hücre ölüm tipleri
5- Nekroz ve meakanizmaları
6- Otofaji ve çeşitleri
7- Ara sınav
8- Apopitoz ve mekanizmaları
9- Anoikis
10- Granzim B ve prforin sinyal yolağı aracılı apopitoz
11- Entosis
12- Hücre ölüm mekanizmasında bozukluklar ve buna bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar-I
13- Hücre ölüm mekanizmasında bozukluklar ve buna bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar-II
14- Ara sınav
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Hücre yaşlanması
2- Hücre yaşlanma mekanizmaları
3- Hücre ölümü
4- Hücre ölüm mekanizmalarının öğrenilmesi
5-
6-
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Nitelikli bilim insanı olur,
2- Histoloji ve embriyolojinin temel kavram ve kuramlarını kullanabilecek bilgi birikimine sahip olur,
3- Bilimsel bir çalışmayı planlayıp yürütebilir,
4- Bilim, insan ve hayvan etiğine uygun tutum ve davranışları benimser,
5- Işık mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
6- Elektron mikroskopi laboratuvarı çalışmalarını yürütebilir,
7- Bilim dalı kapsamında temel, immunohistokimyasal ve özel teknikleri uygulama bilgi ve becerisine sahip olur,
8- Eğitim ve öğretim becerisine sahip olur,
9- Araştırma sonuçlarını bilimsel bir şekilde tartışır, sunar ve yayınlayabilir,
10- Sorgulayıcı, araştırıcı ve gözlemci niteliklere sahip olur,
11- Karşılaşılan problemlere çözüm üretebilir.
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 28 392
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     394
AKTS     16.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   30
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   30
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   70
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı 1. Hücre Moleküler Yaklaşım Cooper 7. Baskı (İzmir Tıp Kitabevi) 2. Apoptotic, Autophagic and Necrotic Cell Death Types in Pathophysiological Conditions: Morphological and Histological Aspects Authors:Araceli Diez-Fraile, Tim Lammens and Katharina D’Herde : Chapter 2 3. Moleküler Hücre Biyolojisi Loodish (Palme Yayınları) 4. Hasan Veysi Güneş, Moleküler Hücre Biyolojisi (İstanbul Kitabevi)
Yardımcı Kaynaklar Makaleler

Ders ile ilgili dosyalar