Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
ENGLISH III |
Üçüncü düzey |
C-SRV217 |
|
3 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
yok
|
Eğitimin dili
|
İngilizce
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER BURAK ERGİNER
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
İbrahim Akyüz
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
yok
|
Dersin veriliş şekli
|
yüz yüze, okuma, yazma ve tartışma.
|
Dersin amacı
|
Öğrencilerin İngilizce dilinde yazılı ve sözlü metinleri genel olarak okuyup anlamaları, metin içerisinde karşılaşacakları akademik sözcük ve kavramları aşina oldukları güncel konularla ilgili makaleler düzeyinde çözümlemelerini sağlamak.
|
Dersin tanımı
|
Bilginin hızla yayılıp çoğaldığı, bilgiye erişimin yabancı dil bilgisi oranında belirleyici olduğu çağda uluslarası alanda yaygın olarak kullanılan dilin İngilizce olması, İngilizce dilinde görsel ve işitsel yayının hızla arttığı bir zaman diliminde ileri düzeyde İngilizce diline olan gereksinimi zorunlu kılmıştır. Küresel farkındalığın önkoşulu olan bilgiye erişimin yanı sıra hızla artan bilgi miktarı, doğru bilgiye erişimi zorlaştırmıştır. Oluşan bilgi kirliliği, eleştirel ve çözümleyici okuma ve dinleme yeteneğini zorunluluk haline getirmiştir. İleri İngilizce dersi bu alanda oluşacak gereksinime yanıt vermektedir.
|
1- |
Giriş
|
2- |
2- Ünite 1: Markalar (Uluslararası ticaret ve taşeronluk)
|
3- |
3- Ünite 2: yolculuk ve seyahat (Uluslararası yolculuk ve
|
4- |
4- Ünite 3: organizasyonlar (çalışma ortamları)
|
5- |
5- Ünite 4: değişim (Şirket yapılarında değişim yolları)
|
6- |
6- Ünite 5: para (finansal raporların okunması)
|
7- |
7- Ünite 6: reklamcılık (başarılı ve başarısız reklamcılık örnekleri)
|
8- |
vize
|
9- |
vize
|
10- |
8- Ünite 7:kültürler (Kültürler arası ticaret)
|
11- |
9- Ünite 8: tekrar
|
12- |
10- Ünite 9: istihdam (iş başvurusu)
|
13- |
11- Ünite 10: ticaret (adil ticaret)
|
14- |
12- Ünite 11: kalite (eski-yeni tarz kalite anlayışı)
|
15- |
|
16- |
|
17- |
|
18- |
|
19- |
|
20- |
|
1- |
İngilizce verilen derslerde dersi anlama ve katılım.
|
2- |
2- Branşı ile ilgili uluslarası ve akademik ortamda kaynaklara erişim sağlayacak bilginin edinilmesi.
|
3- |
3- Akademik ortamın gerektirdiği konuşma ve yazışmalarda etkin olabilmek.
|
4- |
4- Güncel olaylara ilişkin makale ve konuşmaların izlenmesi.
|
5- |
5- Yabancı basında gündemi izleme.
|
6- |
6- Yurtdışına seyahatta kolalıkların elde edilmesi.
|
7- |
|
8- |
|
9- |
|
10- |
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
|
|
2- |
|
|
3- |
|
|
4- |
|
|
5- |
|
|
6- |
|
|
7- |
|
|
8- |
|
|
9- |
|
|
10- |
|
|
11- |
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
42
|
1
|
42
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
42
|
2
|
84
|
Ödevler
|
4
|
1
|
4
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
0
|
0
|
0
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
0
|
0
|
0
|
Araştırma
|
0
|
0
|
0
|
Toplam iş yükü
|
|
|
130
|
AKTS
|
|
|
5.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Market Leader (David Cotton, David Falvey, Simon Kent)
|
Yardımcı Kaynaklar
|
dictionary
|
|