Giriş | English

Doktora > Sosyal Bilimler Enstitüsü > İbrani Dili ve Edebiyati (doktora) > ENGLISH III
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
ENGLISH III Üçüncü düzey C-SRV217 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri yok
Eğitimin dili İngilizce
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ALPER BURAK ERGİNER
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı İbrahim Akyüz
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı yok
Dersin veriliş şekli yüz yüze, okuma, yazma ve tartışma.
Dersin amacı Öğrencilerin İngilizce dilinde yazılı ve sözlü metinleri genel olarak okuyup anlamaları, metin içerisinde karşılaşacakları akademik sözcük ve kavramları aşina oldukları güncel konularla ilgili makaleler düzeyinde çözümlemelerini sağlamak.
Dersin tanımı Bilginin hızla yayılıp çoğaldığı, bilgiye erişimin yabancı dil bilgisi oranında belirleyici olduğu çağda uluslarası alanda yaygın olarak kullanılan dilin İngilizce olması, İngilizce dilinde görsel ve işitsel yayının hızla arttığı bir zaman diliminde ileri düzeyde İngilizce diline olan gereksinimi zorunlu kılmıştır. Küresel farkındalığın önkoşulu olan bilgiye erişimin yanı sıra hızla artan bilgi miktarı, doğru bilgiye erişimi zorlaştırmıştır. Oluşan bilgi kirliliği, eleştirel ve çözümleyici okuma ve dinleme yeteneğini zorunluluk haline getirmiştir. İleri İngilizce dersi bu alanda oluşacak gereksinime yanıt vermektedir.

Dersin içeriği
1- Giriş
2- 2- Ünite 1: Markalar (Uluslararası ticaret ve taşeronluk)
3- 3- Ünite 2: yolculuk ve seyahat (Uluslararası yolculuk ve
4- 4- Ünite 3: organizasyonlar (çalışma ortamları)
5- 5- Ünite 4: değişim (Şirket yapılarında değişim yolları)
6- 6- Ünite 5: para (finansal raporların okunması)
7- 7- Ünite 6: reklamcılık (başarılı ve başarısız reklamcılık örnekleri)
8- vize
9- vize
10- 8- Ünite 7:kültürler (Kültürler arası ticaret)
11- 9- Ünite 8: tekrar
12- 10- Ünite 9: istihdam (iş başvurusu)
13- 11- Ünite 10: ticaret (adil ticaret)
14- 12- Ünite 11: kalite (eski-yeni tarz kalite anlayışı)
15-
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- İngilizce verilen derslerde dersi anlama ve katılım.
2- 2- Branşı ile ilgili uluslarası ve akademik ortamda kaynaklara erişim sağlayacak bilginin edinilmesi.
3- 3- Akademik ortamın gerektirdiği konuşma ve yazışmalarda etkin olabilmek.
4- 4- Güncel olaylara ilişkin makale ve konuşmaların izlenmesi.
5- 5- Yabancı basında gündemi izleme.
6- 6- Yurtdışına seyahatta kolalıkların elde edilmesi.
7-
8-
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1-
2-
3-
4-
5-
6-
7-
8-
9-
10-
11-
12-
13-
14-
15-
16-
17-
18-
19-
20-
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 42 1 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 42 2 84
Ödevler 4 1 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Market Leader (David Cotton, David Falvey, Simon Kent)
Yardımcı Kaynaklar dictionary

Ders ile ilgili dosyalar