Dersin adı |
Dersin seviyesi |
Dersin kodu |
Dersin tipi |
Dersin dönemi |
Yerel kredi |
AKTS kredisi |
Ders bilgileri |
UZMANLIK ALAN EĞİTİMİ I (YÜZME) |
Birinci düzey |
UZM 337 |
Seçmeli |
5 |
5.00 |
5.00 |
Yazdır |
Ön koşul dersleri
|
Yok
|
Eğitimin dili
|
Türkçe
|
Koordinatör
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
|
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı
|
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
|
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı
|
Yok
|
Dersin veriliş şekli
|
Yüz yüze-Gözlem Tekniği-Gösterip Yaptırma Tekniği
|
Dersin amacı
|
Serbest teknik ve sırtüstü teknik yüzmeyi öğrenip,öğretmeyi öğrenme
|
Dersin tanımı
|
Uzmanlık Dalı Temel Eğitimi-I dersi; havuz kuralları,yüzme temel eğitimi hakkında genel bilgi,serbest ve sırtüstü yüzme teknikleri konularımı içine alır.
|
1- |
Havuz kuralları,kullanılan malzemeler hakkında bilgilendirme,havuzun özellikleri konuları teorik olarak anlatımı
|
2- |
Temel eğitim basamaklaması ve yüzme teknikleri hakkında videodan yararlanarak teorik ders anlatımı
|
3- |
Havuzda uygulamaya geçiş;suya alışma ve suda kalma çalışmaları, temel eğitim basamaklaması uygulanır.
|
4- |
Serbest teknik ayak vuruşu ve yanal ayak,omuz nefes drilli çalışmaları
|
5- |
Serbest teknikte catch up kol ve tek kol çekiş çalışmaları
|
6- |
Serbest teknikte bir nefesli - bir nefessiz catch up yüzme drilli çalışması
|
7- |
Serbest teknikte yüksek dirsek çalışması
|
8- |
Serbest teknik çıkış ve su altı çalışması
|
9- |
Serbest teknik antrenmanı ve ara sınav
|
10- |
Serbest teknik antrenmanı ve sırtüstü yüzmeye giriş
|
11- |
Sırtüstü teknikte ayak vuruşu ve torpido çalışmaları
|
12- |
Sırtüstü teknikte rotasyon ayak ve drill çalışması
|
13- |
Sırtüstü kol çekişi çalışmaları
|
14- |
Sırtüstü yüzme teknik antrenmanı
|
15- |
Final sınavı
|
16- |
|
17- |
--
|
18- |
--
|
19- |
--
|
20- |
--
|
1- |
Temel eğitim basamaklamasını öğrenir ve öğretir.
|
2- |
Streamline pozisyonu ve torpido hareketini yapar ve uygulatır.
|
3- |
Serbest teknikte, ayak vuruşunu yapar ve öğretir.
|
4- |
Serbest teknikte, yanal ayak ve omuz nefes drillini öğrenir ve uygulatır.
|
5- |
Serbest teknikte tek kol çekişte nefes alma drillini yapar.
|
6- |
Serbest teknikte bir nefesli - bir nefessiz catch up yüzme drillini uygular.
|
7- |
Serbest tekniği yüzer.
|
8- |
Sırtüstü ayak vuruşu ve torpidoyu yapar.
|
9- |
Sırtüstü rotasyon ve kol çekişini yapar.
|
10- |
Sırtüstü yüzer.
|
*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
|
1- |
Mesleki rol ve işlevlerini yerine getirecek temel ve güncel bilgi, beceri ve tutuma sahiptir.
|
|
2- |
Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, antrenörlükle ilgili bilimsel ve güncel bilgiye ulaşabilme ve kullanabilme becerisine sahiptir.
|
|
3- |
Eğitim almış olduğu uzmanlık alanında yeterli bilgi donanımına sahiptir.
|
|
4- |
Antrenörlük uygulamalarını etik ilkeler ve yasal düzenlemeler doğrultusunda gerçekleştirir.
|
|
5- |
Toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket eder.
|
|
6- |
Diğer disiplinlerle işbirliği içerisinde çalışır.
|
|
7- |
Bilişim teknolojilerini kullanabilme becerisine sahiptir, etkin sunum yapabilen ve etkili iletişim
kurabilen bireyler yetiştirir.
|
|
8- |
Antrenörlük alanına ilişkin araştırmalarda sorumluluk alır.
|
|
9- |
Antrenörlük uygulamalarında sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
|
|
10- |
Ulusal ve uluslararası düzeyde antrenör yetiştirir.
|
|
11- |
Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak doğru ve etkili kullanır, alanı ile ilgili dünyadaki gelişmeleri takip
edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
|
12- |
|
|
13- |
|
|
14- |
|
|
15- |
|
|
16- |
|
|
17- |
|
|
18- |
|
|
19- |
|
|
20- |
|
|
21- |
|
|
22- |
|
|
23- |
|
|
24- |
|
|
25- |
|
|
26- |
|
|
27- |
|
|
28- |
|
|
29- |
|
|
30- |
|
|
31- |
|
|
32- |
|
|
33- |
|
|
34- |
|
|
35- |
|
|
36- |
|
|
37- |
|
|
38- |
|
|
39- |
|
|
40- |
|
|
41- |
|
|
42- |
|
|
43- |
|
|
44- |
|
|
45- |
|
|
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder |
Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
|
|
Sayısı
|
Süresi (saat)
|
Sayı*Süre (saat)
|
Yüz yüze eğitim
|
14
|
4
|
56
|
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme)
|
2
|
4
|
8
|
Ödevler
|
2
|
4
|
8
|
Sunum / Seminer hazırlama
|
2
|
4
|
8
|
Kısa sınavlar
|
0
|
0
|
0
|
Ara sınavlara hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Ara sınavlar
|
1
|
2
|
2
|
Proje (Yarıyıl ödevi)
|
0
|
0
|
0
|
Laboratuvar
|
0
|
0
|
0
|
Arazi çalışması
|
0
|
0
|
0
|
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık
|
1
|
4
|
4
|
Yarıyıl sonu sınavı
|
1
|
2
|
2
|
Araştırma
|
2
|
4
|
8
|
Toplam iş yükü
|
|
|
100
|
AKTS
|
|
|
4.00
|
Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
|
Yarıyıl içi değerlendirme
|
Sayısı
|
Katkı Yüzdesi
|
Ara sınav
|
1
|
40
|
Kısa sınav
|
0
|
0
|
Ödev
|
0
|
0
|
Yarıyıl içi toplam
|
|
40
|
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı
|
|
40
|
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı
|
|
60
|
Genel toplam
|
|
100
|
Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
|
Ders kitabı
|
Dan Cross, Tommaso Bernabei, Paul Cowcher, Nic Newell ; Yüzme Teknik Taktik Program
|
Yardımcı Kaynaklar
|
Çetinkaya, Serhat; Yüzme ders notları
|
|