Giriş | English

Lisans > Eczacilik Fakültesi > Eczacilik > FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ VE İMMÜNOLOJİ I
 
Dersin adı Dersin seviyesi Dersin kodu Dersin tipi Dersin dönemi Yerel kredi AKTS kredisi Ders bilgileri
FARMASÖTİK MİKROBİYOLOJİ VE İMMÜNOLOJİ I Birinci düzey MIK 102 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin tanımı
Ön koşul dersleri Yok
Eğitimin dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Dersi veren öğretim eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ UFUK İNCE
Yardımcı öğretim eleman(lar)ı Yok
Dersin veriliş şekli F. Mikrobiyoloji ve İmmunoloji 1 dersi, öğretim üyesinin hazırladığı ders slaytları üzerinden teorik olarak işlenmekte olup, dersin dahilinde öğrencilerle soru-cevap şeklinde de etkileşim sağlanmaktadır.
Dersin amacı Öncelikli hedef enfeksiyon hastalıklarına sebep olan patojenlerin tanınması, bu patojenlerin antimikrobiyal direnç profillerinin ve özellikle farmasötik ürünlerde mikrobiyal kontaminasyon ile mikrobiyolojik analizlerin öğrenilmesidir. Ayrıca ders dahilinde iyi üretim teknikleri ve mikroorganizmalardan yararlanarak yeni ilaç formlarının geliştirilmesindeki mikrobiyolojik çalışmalar öğrenilmektedir.Ayrıca bakteriyel enfeksiyon hastalıklarında kullanılan antibiyotikler ve etki mekanizmaları ile bakteriyel direnç mekanizmaları da öğrenilmektedir.
Dersin tanımı Mikrobiyoloji, mikroorganizmları inceleyen ve onların insanlar üzerindeki etkileşimlerini, oluşturduğu enfeksiyon hastalıklarını ve tedavi yöntemlerini araştıran bir bilim dalıdır. Farmasötik Mikrobiyoloji, kısaca Eczacılık mikrobiyolojisi olarak bilinse de esasen farmasötik ürünlerin mikrobiyolojik analizleriyle ilgilenen ve yeni antimikrobiyallerin geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapan bir bilim dalıdır ve bu ders kapsamında bu bilgiler öğrencilere verilmektedir.

Dersin içeriği
1- F. Mikrobiyolojiye giriş ve Mikrobiyoloj''nin tarihçesi
2- Bakteriyoloji
3- Mikroorganizma Metabolizması ve Bakteriyel Genetik
4- Gram pozitif ve Gram negatif koklar
5- Gram pozitif sporlu ve sporsuz basiller
6- Gram negatif oksidaz pozitif basiller
7- Gram negatif enterik bakteriler
8- Vize
9- Diğer önemli Gram negatif basilleri
10- Anaerop mikroorganizmalar
11- Spiroketler,Mikoplazmalar, Rickettsia ve Chlamydia
12- Mycobacteriaceae ve tüberküloz basili
13- Antibiyotikler ve etki mekanizmalarına göre sınıflandırılması
14- Bakterilerin antibiyotiklere direnç mekanizmaları
15- Steril farmasötik ürünler ve Farmasötik ürünlerin kalite kontrolü
16-
17-
18-
19-
20-

Dersin öğrenme çıktıları
1- Mikrobiyoloji tarihinin öğrenilmesi
2- mikrobiyal metabolizma ile bakteriyel genetik ve fizyolojinin öğrenilmesi
3- Gr (-) ve Gr (+) bakterilerin ve aralarındaki yapısal farklılıkların öğrenilmesi
4- Klinik olarak önemli bakteriler ve sebep olduğu enfeksiyon hastalıklarının öğrenilmesi
5- Antibiyotiklerin etki mekanizmalarının ve klinik kullanımlarının öğrenilmesi
6- Bakteriyel antibiyotik direnç mekanizmalarının öğrenilmesi
7- Farmasötik ürünlerin mikrobiyolojik analizlerinin öğrenilmesi
8- Steril farmasötik ürünler ve sterilite kontrolünün öğrenilmesi
9-
10-

*Dersin program yeterliliklerine katkı seviyesi
1- Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2- Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3- Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4- Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5- Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6- İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7- Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8- Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9- Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10- Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11- İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12- Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13- İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14- İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16- İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17- Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18- İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19- Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20- En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21-
22-
23-
24-
25-
26-
27-
28-
29-
30-
31-
32-
33-
34-
35-
36-
37-
38-
39-
40-
41-
42-
43-
44-
45-
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan öğretim faaliyetleri, öğretme metodları ve AKTS iş yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 12 12
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     66
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen veya zorunlu okuma materyalleri
Ders kitabı Dersi veren Öğretim Üyesi''nin hazırladığı ders sunumları (ders slaytları)
Yardımcı Kaynaklar - Farmasötik Mikrobiyoloji (Ufuk Abbasoğlu, Adile Çevikbaş) - Tıbbi Mikrobiyoloji ve İmmunoloji (Warren Levinson)

Ders ile ilgili dosyalar